Skocz do zawartości

rajax

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 318 Ci Coupe 2003
  • Lokalizacja
    warszawa

Osiągnięcia rajax

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Bez ściągania głowicy, pamiętam aby podpierać trzonki zaworów, tłokami. Mnie się zapomniało przy trzecim cylindrze i zawór wpadł do środka. Wyjąłem go bez ściągania czapki :)
  2. Panowie, co sądzicie o poniższej bryce. Trochę bidna wersja ale kolega chce oglądać. Było to juz tutaj prześwietlane ? WBAVR91018A101095 https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-sprzedam-bmw-3-e91-320i-n43-touring-ece-m-pakiet-czarny-bilstein-b6-ID6yKaF3.html#xtor=SEC-8 Czy N43 to już bardziej udany silknik, bo ja mam N42 i wiem jakie chodzą o tym typie opinie. Mimo wszystko ja jestem zadowolony z mojego N42 i to na LPG :) Gdzie warto zajrzeć w tym modelu przed zakupem ?
  3. Panowie, gdzie się blokuje koło zamachowe w silniku N42B20 ? W zestawie z blokadami jest specjalny trzpień, ale czy to możliwe żeby otwór do jego włożenia był pod miską olejową ?
  4. Wszystko wiadomo, pęknięty ślizg i prawdopodobnie przestawiony rozrząd. Pociesza to że czytałem gdzieś na forum że silnik jest bezkolizyjny. Gdzie są znaki na kole pasowym korbowodu ? Słyszałem że w autodacie jest instrukcja że trzeba blokować na kole zamachowym, ale podejrzewam że jest inny sposób sprawdzenia faz rozrządu. Pomoże ktoś ?
  5. Witam Panowie. Po krotce i od początku. Przez parę dni jeździłem z dziurawą puszką rezonansową za filtrem powietrza. Wiadomo jak to z nieszczelnym dolotem, szarpał, nie miał mocy ale jakoś jechać. Po uszczelnieniu dolotu, zrobiło się jeszcze gorzej. Jak dojechałem do pracy i silnik ostygł, już nie chciał odpalić. I teraz co mówi INPA : E R R O R M E M O R Y --------------------------------------- Date: 27.06.2015 20:41:28 ECU: ME9K_NG4 JobStatus: OKAY Variant: ME9K_NG4 ------------------------------------------------------------- RESULT: 1 error in error memory ! ------------------------------------------------------------- 2782 CDKPH2 - Camshaft sensor outlet Error counter: 3 Logistic counter: 102 1. Umweltsatz Mileage 192400 km Engine speed (nmot) 3160.00 /min Engine temperature (tmot) 81.75 degrees C Ambient temperature (tumg) -26.25 Grd C Supply voltage (ub) 17.52 V 2. Umweltsatz Mileage 218850 km Engine speed (nmot) 3160.00 /min Engine temperature (tmot) 81.75 degrees C Ambient temperature (tumg) -36.75 Grd C Supply voltage (ub) 17.52 V 3. Umweltsatz Mileage 218950 km Engine speed (nmot) 3160.00 /min Engine temperature (tmot) 102.75 degrees C Ambient temperature (tumg) -45.00 Grd C Supply voltage (ub) 12.34 V Lage der Phasenflanken oder Einbaulage ausserhalb Toleranz Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up Error code: 04 27 82 64 01 03 66 4B 28 4F AD 1D BA 55 7D 4F AD 0F BA 55 87 4F C9 04 Wychodzi na to że po prostu czujnik wałka rozrządu na wydechu. Podmieniłem czujniki z wałkiem rozrządu na ssaniu (są takie same) i po skasowaniu błędów i zakręceniu silnikiem nadal jest ten sam błąd. Gdyby uszkodzony był czujnik to tym razem błąd powinien być na czujniku wałka ssącego ? Dobrze myślę ? Czy powinienem iść w tą stronę że coś nie tak z fazami rozrządu na wydechu i rozebrać silnik w celu weryfikacji faz rozrządu. Gdzie szukać znaków ? Wiem że do ustawiania w tym silniku to bez blokad ani rusz. Szukałem w necie, proszę o instrukcję wymiany i ustawienia rozrządu w N42 318 Ci (2003 rok).
  6. Jakby co to oryginalny oring ma rozmiary : 14,5x3,0 Numer katalogowy to : 11437529257 Koszt w ASO 4,5 zł
  7. Tak mam N42. W takim razie jutro próbuję :) Oprócz odkręcenia śruby trzeba jeszcze odpiąć na trójniku. Co prawda nie ma oryginalnego oringu, ale mam bardzo podobny, więc spróbuję.
  8. Witam, wymieniałem ostatnio uszczelkę miski olejowej. Zrobiłem to sam bez kanału i podnośnika. Jeżeli ktoś to robił to wie co przeszedłem ... Widziałem że oring uszczelniający rurę bagnetu w misce olejowej nie jest nowy, ale nie miałem nowego więc złożyłem to na starym gdyz tam akurat nie ciekło. Niestety teraz cieknie. I teraz pytanie czy da się tą rurę bagnetu wyjąć od góry, komuś się to udało bez zrzucania miski olejowej ?? Pytam bo rurkę odkręcić i rozpiąć trójnik to nie problem, ale rurka w misce jest zakrzywiona i nie wiem czy wyjdzie ...
  9. Ok, zaciągnę w takim razie nową INPĘ i zobaczę jak to śmiga z moją E46
  10. Czyli nowsza INPĄ nie przeskanują tylu modułów co ta starszą ? Możliwe że te wszystkie możliwości nigdy mi się nie przydadzą ale to moja pierwsza INPA w życiu będzie , więc jak będzie tak jak piszecie to zainstaluję starsza wersję. Pewnien że wolę angielski i czytałem że cos tam można wrzucic tłumaczenie. Aha i jeszcze w linku powyżej znalazłem coś takiego : "Test wszystkich sterowników modułów E46.IPO dla INPY 5.rar" Czy to rozwiązuje problem powyżej ?:)
  11. Panowie, jaka wersję INPA zainstalować do BMW E46 z kompem pod XP. Myslę że do modelu z 2003 roku nie potrzebuję najnowszej wersji co ???? Co polecacie w ten hardware i rocznik auta ?
  12. Może ktoś juz wie gdzie wyszukać gotowe mp3 tego zajeb... kawałka :)
  13. Ja malowałem sprayem z Castoramy odpornym na temperaturę i przez 2 lata nic nie zeszło. Co prawda było to w Hondzie CRV więc to nie sportowy samochód, ale ciężki, więc myślę że hamulce też dobrze grzały. Też będe teraz malował i powtórzę zakup. Dobrze tylko wyczyść zaciski. Zdemontuj, w imadło i szczota.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.