Skocz do zawartości

crook

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O crook

  • Urodziny 25.09.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 320D M47N 150KM 2004r.
  • Lokalizacja
    Mońki
  • Zawód
    kierowca

Osiągnięcia crook

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. no to tak jak u mnie, czujniki wszystkie pykały a PDC nie działało w ogóle. Spróbuj przełożyć czujnik w inne miejsce, np. jak jest na brzegu to go podłącz do jednej z środkowych wtyczek, lub odwrotnie. A w INPIe sprawdzałeś co Ci pokazuje?
  2. A to chodzi o czujnik nieoryginalny. Problem już został rozwiązany i napisałem co w moim przypadku pomogło. Pozdrawiam.
  3. crook

    xenony zkw

    Koledzy wymieniłem odbłyśnik. :) Powiem tak, lampa z wymienionym odbłyśnikiem świeci dużo jaśniej niż lampa oryginalna z 2010r. Plama światła jest trochę inna niż w oryginalnej lampie, ale jak ktoś wymieni dwa odbłyśniki na raz to efekt będzie rewelacyjny. Ja wymianę robiłem sam, odbłyśnik zamawiałem tu: http://www.regeneracjalamp.waw.pl/, dostałem odbłyśnik przygotowany do montażu. Przy wymianie jest trochę zabawy ale naprawdę warto, teraz wiem że drugą lampę też przerobię za jakiś czas. Pozdrawiam.
  4. crook

    xenony zkw

    A to może na części przeznaczysz ta uszkodzoną lampę? Bo jak pisałem wcześniej interesuje mnie osłonka soczewki chromowana z napisem XENON.
  5. crook

    xenony zkw

    Właśnie tego się obawiam, a jak złożę bez chromowania to będę ciągle tam zaglądał i będzie mi to przeszkadzać, ehhh. A tak z ciekawości zapytam się, ile kosztuje takie chromowanie?
  6. crook

    xenony zkw

    Już mam zamówiony odbłyśnik z pierwszego linka, jest to kolega z Otwocka który ma dobrą opinię. Ale będę potrzebował ten plastik co jest dookoła soczewki z napisem XENON, bo u mnie jest trochę przegrzany i dotknąłem palcami podczas demontażu i teraz brzydko wygląda.
  7. crook

    xenony zkw

    To że odbłyśnik jest wypalony to wiem. Czy kolega może podpowiedzieć skąd zamawiał te metalowe odbłyśniki do ZKW?
  8. crook

    xenony zkw

    Witam. Niestety też jestem posiadaczem E46 2004r. sedan po lifcie z lampami bi-ksenon ZKW. Na szczęście u mnie problem dotyczy tylko prawej lampy, bo lewa była wymieniona na nowy oryginał w 2010r. (taka data na lampie) i na razie świeci idealnie. Po rozebraniu felernej lampy odbłyśnik jest oczywiście w stanie tragicznym. Po zapoznaniu się z masą tematów związanych z tym problemem dowiedziałem się że po niewielkich przeróbkach można włożyć odbłyśnik metalowy wraz z elektromagnesem od unoszenia klapki. Znalazłem na alledrogo dwa metalowe odbłyśniki do lamp E46 ale więcej informacji brak. 1. http://allegro.pl/bmw-e46-odblysnik-bi-xenon-europa-okazja-i4294562197.html 2. http://allegro.pl/bmw-e46-metalowy-odblysnik-do-zkw-xenon-warszawa-i4273771386.html Czy wiecie który odbłyśnik da się zamontować do lampy e46 po lifcie? Pozdrawiam. Dodano 02.06.2014 9:19 Właśnie się dowiedziałem że odbłyśnik z pierwszej aukcji jest wyjęty w M3 z 2003 roku i ma nr części 89390246. Może to ułatwi sprawę.
  9. Witam. Dziś wymieniłem czujnik parkowania (tył prawy zewnętrzny) i objaw mam taki jak u kolegi grzegorz1727. Czyli przed wymianą jeden czujnik milczał, po włączeniu wstecznego długi sygnał dźwiękowy, INPA pokazywała że jest uszkodzony, został wymieniony na nowy z alledrogo link: http://allegro.pl/czujnik-pdc-parkowania-bmw-e39-e46-okazja-0v7-i4239234430.html Teraz jest tak że cztery czujniki pykają, jednak jest zero reakcji przy włączonym wstecznym, INPA nie pokazuje żadnych błędów, jednak przy testowaniu w INPIe, ten nowy czujnik nie wykrywa przeszkody, jak przechodzę za autem to trzy stare czujniki wykrywają przeszkodę, a ten nowy jest "ślepy". Kable i wtyczki w stanie idealnym. Czy jest możliwe że kupiłem zły czujnik (wg. numerów nie mogłem znaleźć nigdzie takiego czujnika, więc wizualnie i z opisu znalazłem na alledrogo)? A może jak kolega grzegorz1727 pisze że trzeba go zaprogramować w NSCExpert? Czy jak jest uszkodzona centrala od PDC, to INPA nie powinna jakiś błąd pokazać? Pozdrawiam i czekam na sugestie oraz podpowiedzi. Dodano 22.05.2014 19:15 ------------------------------------------------------------------------------------------ Więc udało się uruchomić PDC. :D Okazało się że tani nowy czujnik zadziałał po podłączeniu do innego gniazda. Wydawało by się że wtyczka jest uszkodzona, ale wszystkie wtyczki i kable są ok. U mnie wygląda na to że czujnik w zamienniku może działać tylko w miejscach środkowych, bo w skrajnych zamiennik po prostu nie działa. Dziś wszystko rozłożyłem i nowy czujnik podłączałem do każdej wtyczki po kolei i działa on tylko we wtyczce środkowa prawa i lewa. Ważne, w INPIe w sekcji ACTIVE są guziki SYSTEM OFF i SYSTEM ON, po każdorazowym przepięciu czujnika musiałem wyłączyć, a następnie włączyć system aby PDC zaczęło działać. Więc jeśli ktoś ma ten sam problem to może warto spróbować. Pozdrawiam.
  10. Czyli ten soft który wgrałem jest jednak najnowszy i to że pokazuje na wyświetlaczu 00 to nie oznacza że jest starszy od v30? I jak dobrze zrozumiałem to więcej żadnych modyfikacji nie zrobię na tej nawigacji?
  11. Witam. Ostatnio postanowiłem nauczyć moje E46 pisać i mówić po Polsku. Mam MK4 z wyświetlaczem monochromatycznym, soft był 4-2/30. Wgrałem soft od piot5rek http://chomikuj.pl/piot5rek/BMW+E46/MK4+*2b+monochrom+FULL+PL+%28lektor+i+txt%29. Wszystko poszło bez problemów, według opisu nie było potrzeby wgrywania v27 lub v30. Teraz wyświetla mi że mam wersję 4-2/00, trochę dziwne ale gdzieś tu wyczytałem że tak ma być. I wszystko wydaję się ok, ale po nagraniu mapy od robinhood2 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=229573&start=120#p1803284 na TDK DVD DL mapa nie działa. Mam oryginał na DVD z 2005 r. i chodzi bez problemu, wersja na CD z 2007, też śmiga aż miło. Poszedłem o krok dalej. W UltraISO wykasowałem niepotrzebne języki z pobranego obrazu iso, zostawiłem tylko ENG. Wypaliłem płytkę DVD+R x4 i wszystko zaczęło działać. Wniosek taki że mój MK4 nie czyta DVD DL. Teraz pytania: 1. Czy soft który wgrałem jest najnowszy (bo gdzieś czytałem że po wgraniu najnowszego, powinno czytać DVD DL)? 2. Czy mogę do MK4 + mono wgrywać softy od MK4 + kolor (znajduję różne informacje, że niby można ale czymś tak się różnią, chodzi mi o powiadamianie o fotoradarach)? 3. Czy powiadamianie o fotoradarach głosowe i na wyświetlaczu też działa na MK4 + mono? Pozdrawiam.
  12. Witam. Zamieszczam post aby znawcy mogli wypowiedzieć się co do wartości zalecanych do E46 320D zawieszenie standardowe. Dziś byłem na ustawianiu geometrii zawieszenia, powodem była naprawa wahacza przedniego lewego oraz zlizane opony od wewnątrz na tylnej osi. Przed pomiarem sprawdzone ciśnienie w kołach, oraz obciążenie w aucie (60kg przód, 60 kg tył). Na maszynie BOSCH była opcja E46 i cztery zwieszenia do wyboru, niestety coś tam nie chciało działać na opcji E46 i mechanik stwierdził że ustawi na E36 i będzie dobrze. Zastrzegłem, że jeśli znajdę nastawy do E46 zawieszenie standardowe to ma mi poprawić. Więc może ktoś zna jakie ustawienia powinny być dla standardowego zawieszenia. Ale jak by nie patrzeć na pewno prowadzenie auta się poprawiło, w koleinach już tak nie rzuca (opony 225/45 R17), mam nadzieję że opon też nie będzie tak lizać. Przód: -pochylenie L -0°34` P -0°16 - tego nie ustawiano bo trzeba rozkręcać amorki i zeszlifować piny blokujące, ale pomiar w tolerancji. -zbieżność L +0°08` P +0°08` Tył: -pochylenie L -1°31` P -1°32` - te ustawienie specjalnie na moje życzenie podciągnięte (zalecane -1°40`), aby troszkę koła były bardziej do pionu, choć nie wiem czy nie trzeba by było jeszcze trochę (może jeszcze mniej by koleinach ciągało) -zbieżność L +0°12` P +0°12 - nie powinno być mniej? (czyli bliżej zera) Zerknijcie na poniższe fotki: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/691/xgaj.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/845/gdeq.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/855/ck6h.jpg Dodano 14.02.2014. Udało mi się znaleźć ustawienia do wszystkich rodzajów zawieszeń E46. Jak widać różnice są, ale czy na tyle duże aby odczuć to podczas jazdy? Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że jeśli chcę to mi poprawi te ustawienia do tych co znalazłem. Waszym zdaniem warto? I czy warto rozbierać amorki żeby wywalić te piny blokujące? http://img863.imageshack.us/img863/3008/specs.jpg Dodano 23.02.2014. No i po zabiegu, wczoraj zostały wprowadzone poprawki do ustawienia geometrii. Odczuwalnej różnicy nie ma, ale teraz przynajmniej jestem pewny że jest tak jak trzeba. http://farm8.staticflickr.com/7372/12715227934_f6100554c7_z.jpg Ciekaw jestem jak długo, a raczej jak krótko, pojeżdżę po naszych polskich drogach i będę znów ustawiał geometrię.
  13. Czyli można stwierdzić że wszystko jest w normie? Dodam tak na marginesie, że jak rozpędzam na drugim biegu to po przekroczeniu ~2000 obr/min. wyrywa tak mocno, że na suchym asfalcie traci przyczepność. (245/45 R17) Nie robiłem żadnej dziurki, od serii różni go tyle, że ma wywalone klapki i zamiast klapek ma EGR z klapą gaszącą od nowszego modelu. Termostat główny już zamówiony :), pewnie termostat EGR też wymienię.
  14. Podepnę się pod temat. Chciałbym aby ktoś lepiej znający się na rzeczy obejrzał pomiary INPA wykonane w dniu wczorajszym. Przed pomiarem wykonałem czyszczenie dolotu od turbiny (turbo nie ruszałem) do kolektora włącznie, usunąłem klapki z kolektora, ograniczyłem EGR DISem, wymieniłem przewody podciśnieniowe oraz wyczyściłem przetwornik podciśnienia od EGR (od turbo nie znalazłem, chyba jest sterowana elektronicznie). Chcę zwrócić szczególna uwagę na kilka rzeczy: 1. Czy wskazania doładowania aktualnego w 22 sekundzie 2522mbar i 51 sekundzie 2712mbar nie są za wysokie? 2. Czy jeśli faktycznie tyle dmucha, to czy to nie jest szkodliwe dla turbo, a może to tak ma być? 3. Zmierzona ilość powietrza przez przepływkę jest znacznie większa od ilości zadanej (wiem że wywalenie klapek i ograniczenie EGR trochę zwiększa tą wartość, ale aż tyle?), 22 sekunda 1262mg/Hub i 51 sekunda 1339mg/Hub Film z INPA live data: http://youtu.be/63tnq_9TPLc Na drugim filmie widać jak auto przyspiesza, dla bardziej spostrzegawczych w oko wpadnie uruchomiony test 7.0 na którym temperatura oscyluje w okolicach 60 - 65 stopni Celsjusza (wiem że termostat do wymiany, ale na razie nie wiem który, zauważyłem że dolny przewód od chłodnicy jest ciepły, a temp. maksymalna jaką zaobserwowałem na postoju to 75 st. C., i strzałka w pionie). 4. Czy takie wysokie wartości w INPA mogą być spowodowane nie dogrzewaniem silnika? Film z przyspieszenia: http://youtu.be/4LV2c8MWa9E
  15. Dodam swoje 5 groszy. Jak by ktoś był ciekawy jaka jest różnica przed i po modyfikacji ustawień EGR-a w DIS-ie. U mnie DIS nie przyjmował większej wartości niż 40. http://youtu.be/-Xl_oo6S6AY
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.