Skocz do zawartości

rafaell

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 525td 99r
  • Lokalizacja
    polska

Osiągnięcia rafaell

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. kody bledow e39 525 tds witam serdecznie moze ktos sie orientuje gdzie mozna znalezc rozpiske kodow do bmw e39 525tds o niskich nr niestety nie moge znalezc nic w tym temacie interesuja mnie kody o nr 23 32 3 40 i bc blad bremflussigkeitsstand verteilung z gory dziekuje za informacje
  2. rafaell

    Wentylator klimatyzacji

    nie mozna sie znac na wszystkim ja zyje z klimatyzacji nie tylko samochodowych ale to forum wlasnie jest po to by dzielic sie doswiadczeniami i wiedza pozdrawiam
  3. rafaell

    Wentylator klimatyzacji

    witam kolegow jesli mozna wytlumacze dzialanie wentylatora od klimatyzacji wentylator ten ma tylko jedno zadanie schładzc czynnik chlodniczy w klimatyzacji i pracuje z przerwami podobnie jak kompresor jesli wytworzy sie odpowiednie cisnienie i klima osiagnie wybrana temperature kompresor sie wylacza podobnie jak w lodowkach domowych.rozgrzany gaz musi zostac schlodzony i za to odpowiada wentylator, podczas jazdy pracuje na pierwszym lub drugim biegu w zaleznosci od temperatury na zewnatrz auta ,natomiast na postoju lub w korku wlacza sie trzeci bieg i jest to prawidlowa praca wentylatora . steruja tym czujnik temperatury przy nagrzewnicy plus czujnik temperatury zewnetrznej i czujnik cisnienia czynnika chlodniczego .czynnik chlodniczy wychodzi z kompresora grubsza rurka w stanie gazowym po przejsciu przez system wraca do skraplacza ktory znajduje sie kolo pompy abs i przechodzi w stan ciekly ciensza rurka jednak osiaga duza temperature i zadaniem wentylatora jest schlodzenie go zeby znowu mogl przejsc w stan gazowy i to jest cala tjemnica klimatyzacji pozdrawiam
  4. rafaell

    Układ kierowniczy

    stawiam na krzyzak jak wyzej kolega napisal mialem te sme objawy po wymianie krzyzaka problem sie rowiazal
  5. rafaell

    multifunkcja bmw e39 525tds

    witam mam pytanie czy jest ktos na forum kto orientuje sie troche w temacie podlaczen multifunkcji i kodowania sterownikow w bmw e39 525 tds chcialbym zasiegnac opini fachowca i porady
  6. witam szukasz zakladu regenerujacego w swojej okolicy najblizej masz w bytomiu ja mialem u nich robic ze swoja niestety nie zdazylem mam nr do nich moge podac 0323860026 tyle ze oni biora twoja a zakladaja regenerowana zreszta zadzwonisz to sie dogadasz
  7. zmiesci sie i dwa kg tylko wlasnie ta srubka dziala jako zawor bezpieczenstwa jesli jest za duze cisnienie wyrzuci gaz z ukladu powiem wam tak z zawodu jestem chlodnikiem i sam nabijam klimy u nas tego nie robia ale w normalnych warunkach powinno sie spuscic caly gaz potem sprawdzic szczelnosc ukladu nabijajac go tak zwanym suchym tlenem do 15 bar potrzymac przez pol godziny jesli jest szczelny wyciagnac za pomoca pompy wilgoc i powietrze z systemu a dopiero potem nabijac gazem po wyciagnieciu powietrza wpuszczasz troszke gazu na wylaczonej klimie a potem uruchamiasz klime i zegar od gazu powinien wskazywac na grubej rurce 1.-1.3 bara(jezeli niema nalepki z iloscia gazu umieszczona przez producenta ) i na takie napelnianie mozna dawac gwarancje bo jestem pewny ze klima bedzie dzialac a nasi specjalisci jak niema gazu to dawaj tylko dopuscic i spokoj to nigdy dlugo nie dziala a i kompresory przez to siadaja jesli tylko jest powietrze w ukladzie i wilgoc .
  8. 99proc aut ma w klimie gaz 134a jesli nie jestes pewien ile go wchodzi na grubej rurce zwanej tloczacej cisnienie powinno byc miedzy 1-1.3 bara nie wiecej i samo pokaze ile go wchodzi jesli gosc ma sprzet pokazuje mu tez cisnienie na przewodach
  9. rafaell

    Klimatyzacja

    witam wlasnie przerobilem swoja klime w ten sposob z manualnej na klimatronika i wszystko dziala wymieniasz wiazke bo do klimatronika jest zupelnie inna ale pasuje do starej instalacji panel sterowania i nagrzewnice roboty co niemiara cala deska rozdzielcza zegary belka pod deska itp do sciagniecia i jeszcze jedno w manualnej klimie masz tylko dwa wyjscia a z klimatronika wychodza trzy wyjscia na wode jedno duze podpinasz do silnika a dwa pozostale mniejsze laczysz razem i podpinasz do zaworu u mnie wszystko dziala przemysl na co sie porywasz jesli nie masz doswiadczenia deska tunel skrzynka bezpiecznikow i polowa rzeczy pod kierownica do rozebrania
  10. rafaell

    Klima - jaka ilość gazu?

    witam wszystkich zgadza sie dokladnie do tego modelu wchodzi 0.68kg gazu 134a a dlatego ze ten gaz ma specjalne wlasciwosci mala objetosc i male cisnienie dla bezpieczenstwa
  11. witam dolacze sie do tematu jezeli klimatronik dziala poprawnie i cisnienie gazu w systemie jest wporzadku to tak ma byc wentylator od klimatyzacji nie pracuje ciagle a steruja nim dwa czujniki ktore masz na kompresorze klimatyzacji i drugi na osuszaczu klimy wentylator wlacza sie w zaleznosci od cisnienia w obiegu klimatyzacji i wlasnie te czujniki jeden od wysokiego drugi jest od niskiego cisnienia i jezeli cisnienie gazu jest wyzsze wlacza sie wentylator studzac gaz poczym sie wylacza i tak jest ciagle wlacz klime przy wyzszych temperaturach na zewnatrz i na postoju wtedy powinien pracowac dluzej jesli nie sprawdz gaz w ukladzie
  12. rafaell

    bc niedziała

    moze ktos spotkał sie z tym problemem mam duzy komputer i cd business wyswietlacz pokazuje parametry radia natomiast nie dziala bord computer nie swieca sie kontrolki bc i telefonu i niemozna ustawic parametrow na komputerze natomiast dziala wyswietlacz przy liczniku pokazuje komunikaty itp
  13. wlasnie ten sam przypadek i ten sam problem wymienilem korek i uszczelnilem ten wezyk z kolankiem i jest wszystko ok z tego co widze w ukladzie chlodniczym jest cisnienie ktore reguluje korek i odpowietrznik jezeli uklad zasysa lewe powietrze poprostu wyrzuca plyn i zastepuje go powietrzem wiec sprawdz dokladnie to kolanko i wymien korek na orginalny do tds
  14. witam chetnie przylacze sie do tematu mialem dokladnie ten sam problem podczas jazdy wszystko bylo ok po zgaszeniu silnika wyzucalo plyn poprzez wezyk przy zbiorniczku chlodnicy po przejechaniu nawet 20-30 km problem juz wystepowal na cale szczescie trafilem na dobrego mechanika i okazalo sie ze jest nieszczelnosc na plastikowym kolanku gdzie laczy sie chlodnica ze zbiorniczkiem wyrownawczym i pekniety korek zbiorniczka po uszczelnieniu tego kolanka i wymianie korka wszystko wrucilo do normy i niema problemu
  15. witaj musisz sprawdzic za zaslepkami halogenow czy sa zaslepione kostki ja dokladalem w swojej e39 525 td z 99r halogeny i niestety musialem dorabiac wiazke ale elektryk uporal sie z tym w dwie godziny z zalozeniem i wszystko dziala
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.