Skocz do zawartości

darek K

Zarejestrowani
  • Postów

    671
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 325i Sedan,E46 325ti,E36 323ti
  • Lokalizacja
    Małopolska

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia darek K

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Czyste wsady do ms42/ms43 https://chomikuj.pl/bmwm3e36/BMW+WSADY
  2. Poszło łatwiej niż myślałem wbrew pozorom roboty z tym nie ma dużo cały swap zakończył się w 3dni
  3. Bmw jeździ i ma się dobrze zostało tylko jeszcze akumulator przenieść do tyłu Ostatnia jazda przed zimą http://images81.fotosik.pl/168/08cd1140af85972d.jpg http://images83.fotosik.pl/168/f6e29eab0e6b085b.jpg
  4. Witam ponownie po przejechaniu kilku set kilometrów testowych Swap został ukończony pomyślnie Compact ma się dobrze jeździ wyśmienicie w międzyczasie doszły zaciski hamulcowe po kompletnej regeneracji nowe tarcze przewód wspomagania hamulca z M54 i oryginalny cały kompletny układ wydechowy z 325ti do montażu czeka jeszcze tylny dyferencjał o przełożeniu 3.23 na dużej głowie wraz z półosiami. Jak by ktoś miał jakieś pytania to chętnie odpowiem na temat Swapu Tarcze i zaciski 300mm przód 294mm tył http://images83.fotosik.pl/139/484f741849bf834c.jpg przewód wspomagania hamulca nr.części BMW 34 33 6 751 108 http://images83.fotosik.pl/139/782c873ea4fd84a2.jpg Kompletny układ wydechowy z 325ti http://images83.fotosik.pl/139/0a1c58a9d670cdc3.jpg
  5. Witam opiszę jak najprościej wykonać swap z N42 na M54 do takiej operacji potrzebujemy żurawia warsztatowego oczywiście odpowiednie narzędzia. Do swapu potrzebujemy SILNIK m54 Skrzynia pasuje z N42 Wał napędowy z M54 z n42 nie pasuje Łapa skrzyni z m54 z n42 nie pasuje Drążki zmiany biegów z n42 nie pasują Stabilizator 6cyl. Przewody wspomagania 6cyl. Przód samochodu podnosimy na wysokość ok 30cm można wykorzystać najazdy albo podkładać deski pod koła lub kobyłki co kto lubi i tyle wystarczy żeby dostać się do wszystkich śrub chyba że mamy kanał Najłatwiej silnik wyciągamy razem ze skrzynią kolektory dolotowe zostają i tak samo montujemy ściągamy cały przedni pas razem z chłodnicą opróżniamy układ chłodzenia i wspomagania http://images83.fotosik.pl/82/0640d47fee19a7f9med.jpg http://images82.fotosik.pl/82/0f90421cd08be0b1med.jpg http://images83.fotosik.pl/82/428c8ad3b37979a8med.jpg Silnik wyciągnięty http://images81.fotosik.pl/82/4902c5016db53001med.jpg Silnik m54 wkładamy razem ze skrzynią żeby było prościej odkręcamy maglownicę i opuszczamy trochę i tyle wystarczy przy wkładaniu niezbędny jest BALANCER do żurawia. Dawca silnika Silnik wyciągnięty i gotowy do swapu http://images81.fotosik.pl/249/f194b806a103642c.jpg Silnik na miejscu http://images81.fotosik.pl/82/def3ea61218521a2med.jpg http://images81.fotosik.pl/82/912c5f4643e416b6med.jpg Teraz Elektyka najłatwiejsza wiązkę silnika podłączamy bardzo prosto pasują tylko w jedno miejsce i nie można się pomylić wszystko podłączamy w skrzynce jedynie kabel od kompresora klimy musimy pociągnąć osobno bo w N42 jest w wiązce silnika,wystarczy ze starej wiąski n42 wyciągnąć niebieski kabel razem z pinem i pociągnąć go od kompresora do skrzynki DME Czarna kostka wiązki M54 8 pin w m54 to miejsce jest puste i w to miejsce wciskamy pin i klima działa http://images84.fotosik.pl/82/8f98c6f37f0aa6fb.jpg Swap zakończony http://images83.fotosik.pl/82/6a2421fc5be53aa0.jpg http://images83.fotosik.pl/82/4d97a38e268e4acd.jpg Jak po swapie nie będzie ładowania i kontrolka akumulatora zapala się i gaśnie to trzeba dorobić dwa przewody Zielono brązowy -- wzbudzenie akumulatora Niebieski -- kontrolka ładowania W wiązce silnika M54 czarna wtyczka 8 pin te przewody już są wystarczy w wiązce nadwozia czarna wtyczka 8pin dołożyć brakujące przewody Czarna wtyczka nadwozia 8pin Pin 2 do skrzynki bezpieczników Plus po zapłonie Pin 4 do czarnej wtyczki licznika pin 2 http://images82.fotosik.pl/100/90cee96b5e075b76.jpg http://images82.fotosik.pl/100/542331ac9205db75.jpg http://images82.fotosik.pl/100/d975f0a1ee085571.jpg Teraz żeby kontrolka ładowania działała prawidłowo trzeba zakodować licznik Z czytujemy dane licznika NCS EXPERT i za pomocą NCSDUMMY odnajdujemy wpis i zmieniamy jak na obrazku kodujemy licznik i tyle ładowanie i kontrolka działają prawidłowo http://images83.fotosik.pl/281/d40fc5c20ddbccd4.jpg
  6. Może ci przepływkę podmienili albo jeżeli było coś spawane możliwe że coś się uszkodziło
  7. darek K

    E36 COMPACT el szyby

    Podłącz to wszystko na module komfortu a nie żadne druciarstwo tu masz opis http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=101907
  8. A jak zmienialiście ten kolektor to czy mechanik spawał coś przy aucie bo mogło coś się uszkodzić podczas spawania
  9. darek K

    [320i m52] check engine

    http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=92572
  10. darek K

    Swap z 1.8 is na 4.0 v8

    Tu masz ciekawy temat o V8 w e36 Compact http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Compact-340ti-V8-t112147.html
  11. Napisz do tego gościa on ci wszystko wytłumaczy http://www.interfejsads.ugu.pl/ADS.html
  12. darek K

    Swap z 1.8 is na 4.0 v8

    Jak masz 20tyś. to rób
  13. Nie wiem jak ty to montujesz bo mi to wygląda na druciarstwo zrób to raz a porządnie nie na jakiś przekaźnikach tylko na oryginalnym module komfortu tu masz wszystko opisane i tak ma to być zamontowane http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=101907
  14. darek K

    e36 problem z szyberdachem

    Nic z tym nie zrobisz musisz kupić cały mechanizm
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.