Skocz do zawartości

glenio

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O glenio

  • Urodziny 26.09.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 523i Touring 1998
  • Lokalizacja
    Lublin

Osiągnięcia glenio

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dziękuję za pomoc! :) Małą początkową śrubkę imbusową czy tam gwiazdkową w której gwint był zjechany rozwierciłem malutkim wiertłem wkrętarką (chyba 1,5mm albo 2mm) zaślepka wierzchnia zeszła bez problemu. Po trudach i znojach (znalazłem odpowiednie klucze: zwykły na pierwszą śrubę mocującą ramię, potem nasadowy rurkowy 22mm). odkręciłem pierwsze elementy zewnętrzne. Od wewnątrz zdjęcie osłony plastykowej która jest na dwóch sprężynkach, dalej 2 wkręty gwiazdkowe i po odsłonięciu części http://glenio2be7.w.interii.pl/bmw%20czesc%20wycieraczki.jpeg mogłem ją odkręcić kluczem uniwersalnym ale było ciężko (mocno zakręcone - śruba po lewej stronie) plus śruba gwizdkowa po prawej. Aby ją wyjąć należy jeszcze odpiąc wtyczkę zasilania do przycisku otwierania szyby. Ww wymienioną cześć można kupić na allegro wpisując coś w rodzaju "e39 mechanizm wycieraczki tylnej" za 150 zł. ja tego uniknąłem. Było barrdzo mocno zapieczone i zaschnięte że kombinerkami i młotkiem musiałem to rozruszać oczywiście po kilkudniowym spryskiwaniu WD40. Także tutaj bez wymontowania części by się nie obyło. Podważałem element na dole obrazka (ten z tym małym bolcem) i w końcu drgnęło i dało radę przy użyciu młotka rozruszać 180stopni w jedną i drugą stronę. Trzeba jeszcze w międzyczasie zdjąć blokadkę z ośki (od góry obrazka), podkładkę - ja wymieniłem na nową (ma wymiar 15mm średnicy zewnętrznej x 10mm średnicy wewnętrznej) i trzpień wychodzi w dół, potem już tylko czyszczenie pryskanie WD40 i smarowanie. I wahadło śmiga bez żadnej przeszkody jak po maśle. Przy ponownym zakładaniu elemenu na szybę trzeba odpowiednio ustawić bolec zamykania szyby z zamkiem aby nie wchodził zbyt głęboko lub płytko (jest on przy przykręcaniu zintegrowany z ww częścią). Ostatnia rzecz na którą trzeba zwrócić uwagę przy zakładaniu ramienia to odpowiedni kąt ustawienia ramienia wycieraczki względem tego bolczyka i trzpienia (tak aby pióro nie wychodziło poza szybę i pracowało w odpowiedniej pozycji. I śmiga na luzaku!:) Polecam czyścić i smarować za wczasu aby nie zepsuł się silniczek wycieraczki tak jak to było w moim przypadku (to też wcześniej musiałem wymienić). Jeśli ja to zrobiłem to chyba każdy da radę:) Polecam i powodzenia! Pozdrawiam!eMa! -->
  2. A czy jak pójdzie ta śrubka to potem wszystko łatwo zdejmę aby oczyścić?
  3. Witam! mam nadzieje że pytam w dobrym miejscu. Też sie u mnie najpeniej zapiekło tak że aż silnik sie spalił (już wymieniony) Problem w dalszej naprawie jest już na samym poczatku, ta mała śrubka (torx lub ampul) jest tak obrobiona, że nie da się odkręcić. Co można z tym zrobić? czy w tym przypadku można jakos inaczej wymieniać mechanizm? Może ktoś miał podobny problem?
  4. Czy tam samo kolor lakieru można sprawdzić w e39 523i rok 1998?
  5. glenio

    jaki akumulator do e39

    Witam! Siada mi akumulator w e39 523i touring 170KM 1998r. Na jaki go wymienić żeby nie był za słaby ani za mocny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.