Skocz do zawartości

HubiBMW

Zarejestrowani
  • Postów

    122
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O HubiBMW

  • Urodziny 19.11.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X6 E71 40d, 2010
  • Lokalizacja
    Mazowieckie

Osiągnięcia HubiBMW

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. HubiBMW

    Mazowieckie

    koledzy, czy ktoś korzystał może z usług Bokserska Auto Serwis - niezależny serwis BMW, Bokserska 1C, 02-682 Warszawa ? https://bokserska.com.pl/ jakieś doświadczenia, opinie, wnioski :)? Mam kilka drobnych rzeczy do ogarnięcia w X6 e71, a opinie o tym warsztacie na googlu od sasa do lasa.
  2. cześć Braci forumowej! Taka oto sytuacja - filmik z objawami: Pacjent: BMW X6 e71 40d 2010. Objawy: jak jest zimno, auto ostygnięte, temperatury poniżej zera - po odpaleniu telepie, nierówno chodzi, jak jest naprawde zimno to gaśnie. I tak czasem jak na załączonym filmiku nawet kilkukrotnie. Po około minucie zaczyna chodzić zupełnie normalnie i równo. Latem ten problem zupełnie nie występuje. Błędy: Przy pierwszym zczytaniu dziś (a nie kasowałem ich od pewnie ponad roku...) taka lista: 49A6 Magistrala LIN, komunikacja 4C9F Zawór recyrkulacji spalin, prawdopodobieństwo 4C9E Zawór recyrkulacji spalin, prawdopodobieństwo 4E0F Klapka zawirowująca, wiarygodność 480A System filtrów cząstek stałych 4DFF Siłownik klapy wirowej, regulacja położenia 4A6F Jednostka sterująca świeceniem 4A4F Jednostka sterująca świeceniem 4A3F Jednostka sterująca świeceniem 4A2F Jednostka sterująca świeceniem 4A1F Sterownik świec żarowych 4E09 Klapka zawirowująca, wiarygodność Po wykasowaniu błędów i ponownym uruchomieniu silnika pojawiły się już tylko takie, ale silnik już miał z 30stopni i odpalił zupełnie dobrze: 49A6 Magistrala LIN, komunikacja 4E0F Klapka zawirowująca, wiarygodność Sprawdziłem korekcje wtrysków, nie wydają się przerażające?: 2021-12-27 16:42:22 X6/E71/2010/Auto /D73N57D0 ------------------------------------------------------------ Temp. chłod. 35,0 °C Cylinder 1 dawka korekcji 0,9 mg/stk Cylinder 2 dawka korekcji -0,33 mg/stk Cylinder 3 dawka korekcji -0,3 mg/stk Cylinder 4 dawka korekcji 0,36 mg/stk Cylinder 5 dawka korekcji -0,35 mg/stk Cylinder 6 dawka korekcji -0,28 mg/stk Pytanie: koledzy, czy to typowe objawy dla padnięcia czegoś konkretnego? Świece? Sterownik świec? Wtryski? Chciałbym temat do końca roku załatwić, przynajmniej zakupić części (względy podatkowe ;) ). Będę wdzięczny za podpowiedzi!
  3. I tak, i nie :) W zasadzie nie wiem, więc nie pisałem tu żadnych wniosków :) Jak wcześniej wspominałem zacząłem stawiać na xDrive - jednak fachowcy od skrzynek mówili, że objaw poszarpywania po odpuszczeniu gazu nie powinien być z nim związany - konstrukcja przełożenia i działania napędu to raczej wyklucza. Na 'długodystansowy' test z wyjętym bezpiecznikiem się nie zdecydowałem - mam obiekcje co do zrobienia dłuższej trasy z niedziałającymi wszelakimi systemami bezpieczeństwa :) Nie mniej jednak jak się okazało miałem też inne objawy kończącego się xDrive (lekko szarpiące dopinanie napędu przy skręconych kołach i prędkościach parkingowych) więc poddałem go pełnej regeneracji. Aktualnie generalnie jeżdżę cały czas po mieście więc ciężko stwierdzić czy to było to (jak wspominałem, objaw pojawiał się dopiero po kilkudziesięciu kilometrach). Aczkolwiek zrobiłem jedną trasę około 500km i mam wrażenie, że objaw poszarpywania już nie wystąpił. Także na razie jeżdżę. Jak zauważę powrót objawu będę pisał o dalszych losach. Choć jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś pomysły proszę śmiało pisać - jeśli problem wróci będę miał kolejne pomysły na testy :)
  4. ok, to i ja podpytam co byście radzili zalać do x6? Model: E71 Silnik: 40d N57D30TOP Przebieg: 90.000km Styl jazdy: dziadkowy Użytkowanie: głównie miasto Zużycie bieżące na l/1000km: przybywa - obstawiam miasto+dpf Instalacja LPG: nie DPF: tak Dotychczas: nie wiem, auto niedawno kupione
  5. Niestety nie mam kanału, z bezpiecznikiem poszło by łatwiej, a efekt chyba taki sam?
  6. ok, byłem dziś u miłych Panów z Auto Józefowa, samochód podpięty pod komputer, skrzynia nie ma żadnych błędów, Panowie po jeździe testowej wspominają że ze skrzynią wszystko wygląda w porządku - diagnozowali by kierunek z napędami - możliwe, że skrzynka rozdzielcza - co w sumie przy takim przebiegu może mieć sens :) Zatem szukam dalej. Tak się zastanawiam czy nie zrobić małego testu - podobno x-drive da się 'wyłączyć' bezpiecznikiem? - sprawdziłbym to sobie, jednak który bezpiecznik w E71 jest za to odpowiedzialny?
  7. Czyli przerzucił problem na ciebie, typowe dla posiadaczy tej szlachetnej marki :mrgreen: Przecież masz u siebie Autojózefów który za darmo podłącza do komputera. I będziesz od razu wiedział z ilu tysięcy wyskoczysz na naprawę skrzyni. Ja bym stawiał na zawory, może nawet komplet. Heh, jest to możliwe, choć status człowieka od którego kupiłem auto raczej nie wskazywałby na chęć przerzucenia na mnie problemu. Autojózefów - na szybką diagnostykę faktycznie w wolnej chwili podjadę - jednak naprawy u nich nieco się obawiam - w internecie i na tym forum opinie o nich są bardzo kontrowersyjne. Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś pomysły na testy które mogą coś przybliżyć, lub namiary na kogoś kto mógłby zerknąć na problem jestem otwarty :) Dzięki
  8. hej, Koledzy, miesiąc temu stałem się posiadaczem wymarzonej od dawna X6 E71 z 2010 roku napędzanej silnikiem 40d. Generalnie autem jestem zachwycony i jak znajdę czas na małą sesję to na pewno pochwalę się nim w galerii. Ale do rzeczy: Tak jak w temacie - przy odpuszczaniu gazu zaczyna być odczuwalne poszarpywanie - z częstotliwością wyraźnie zależną od prędkości - im szybciej jadę tym szybciej poszarpuje. Kiedy dotaczając się naprawdę powoli do skrzyżowania skrzynia wrzuca luz mam wrażenie, że to ustaje. Przy przyśpieszaniu czy też jednostajnej jeździe ten objaw nie występuje - tylko po odpuszczeniu gazu. Odnoszę też wrażenie, że pojawia się to dopiero po przejechaniu kilku kilometrów (na zimnym silniku jakby problem się nie pojawia) - choć może to być subiektywne odczucie. Skrzynia generalnie zmienia biegi zarówno w górę jak i w dół na moje oko bez zarzutów - zarówno w trybie manual, sport jak i d. Auto ma spory przebieg - około 260 tyś. - jednak w 2016 roku poprzedni właściciel wymieniał skrzynię (na używaną, jednak podobno w dobrej kondycji). Czy ktoś podejrzewa co mogło zostać uszkodzone? Czy uszkodzone czy może olej/adaptacja? Kwestia skrzyni czy napędów? Wiem, że ciężko wróżyć z fusów, ale może jakiś trop? Czy ktoś może polecić znachora w Warszawie (najchętniej okolice Pragi lub Mokotowa), który mógłby zdiagnozować i ewentualnie zająć się usterką (w rozsądnym wynagrodzeniu :))? Dzięki!
  9. dzięki za odpowiedź! Na pewno się przydadzą! Aczkolwiek pokazują one bardzo ogólnikowo jak dokładnie rozmieszczone są części wspomagania w aucie. Oczywiście z pompą i maglownica problemu nie będzie ale już np gdzie jest zamontowany zbiorniczek i jak poprowadzone są kable ciężko się domyślić. Więc dalej bym prosił jeśli ktoś może to o jakąś fotkę od góry i od dołu jak i gdzie to wszystko siedzi. Dzięki!
  10. witajcie, Od jakiegoś czasu walczę z założeniem wspomagania do mojej e36 316 m40 1992. Miałbym do kogoś bardzo gorąca prośbę żeby jeśli posiada taki model lub ma dostęp do takiego modelu to zrobił kilka fotek na których widać będzie jak i co jest dokładnie zamontowane, którędy poprowadzone są przewody itp. Ewentualnie może ktoś dysponuje schematem tego ustrojstwa. Chciałbym jeszcze zapytać jakie różnice mogę napotkać przy modelu ze wspomaganiem i bez niego. Wiem na razie o tym że frez na maglownicy jest inny i ten od kolumny kierowniczej bez wspomagania nie pasuje :mad2: . Czy jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę? Czy końcówki pasują? Rozstaw mocowań jest taki sam? Posiadam następujące części: Maglownica Przewody Pompa Koło na dwa paski Dodatkowy pasek do pompy Zbiorniczek Czy coś jeszcze jest mi potrzebne? Będę bardzo wdzięczny za pomoc! :modlitwa: Pozdrawiam! Hubert
  11. HubiBMW

    Zapach benzyny w kabinie 320

    sorki za odkopanie tematu, ale chciałbym się dowiedzieć czy dało by radę wymienić go samemu (nie jestem dobry w te klocki :duh: ) tzn. jak się tam dostać, co gdzie odkręcić? Jakies praktyczne wskazówki? Z góry dzięki :modlitwa:
  12. Tak przy temacie różnic e36 i e30 to nie wiecie przypadkiem czy wspomaganie od e30 bedzie pasowało do e36 (silnik m40)? Chciałbym sobie wżucić do swojej e36, a z e30 można taniej wyrwać kompletne wspomaganie niż z e36 :)
  13. HubiBMW

    amortyzatory e36

    poszukaj na forum, temat był już niejednokronie poruszany :) Ja kilka dni temu do swojej e36 kupiłem bilsteiny b4. Ponoć bardzo dobry stosunek ceny do jakości :) Jeszcze nie założyłem ale jak założe to napiszę jak sie sprawują.
  14. witajcie! Mnie również aktualnie czeka wymiana amortyzatorów :| Chciałem sie Was zapytać czy ktos może zna/kupował coś/ma jakieś doświadczenia z tym sprzedawcą http://www.allegro.pl/item92147045_amortyzatory_gazowe_bilstein_bmw_e36_przod.html? Cena jest bardzo atrakcyjna, no i niby ma certyfikat :wink: Myślicie ze warto? Pozdrawiam!
  15. HubiBMW

    Gasnie z rana po odpaleniu!!

    miałem do niedawna takie same obiawy ale wydaje mi sie że u mnie bylo to wina źle zaprogamowanego komputera (czy to możliwe? miałem odczucie jak bym nie miał wogóle ssania). Odłączyłem klemy na jedną noc. Po podłączeniu następnego dnia odpaliłem go, pochodził sobie do rozgrzania i jak narazie nie mam już tego problemu. Czy to możliwe - nie wiem :dance: ale zawsze można sprawdzic :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.