Skocz do zawartości

oggy

Zarejestrowani
  • Postów

    354
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Jest: "mondziu" kombi.
    Było: e39 523i
    Będzie: e39 540iA Touring FL
  • Lokalizacja
    München, Wroclaw i co raz więcej WLKP

Osiągnięcia oggy

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. oggy

    525 tds - ku chwale :)

    Zagotowany byl w granicach 450 000 km. Glowica wtedy nie dostala jako tako - byla szczelna. A lancuch i owszem - gdyby zmienili, auto na pewno jezdzilo by dalej bez wiekszego problemu. Chyba wyszli jednak z zalozenia, ze przekladka silnika wyjdzie ich w tym przypadku taniej (w co watpie ;) ) Tak czy inaczej - masz swieta racje wzgledem tdsow, ktore u nas sie kupuje :) @KamilOdh - dlatego napisalem ze prawie ;) Te stare MB do dla mnie nadal niedoscigniony ideal.
  2. oggy

    525 tds - ku chwale :)

    Witajcie po dlugim czasie nieobecnosci mojej:) Dzis sie dowiedzialem, ze w moim ex 525 tds wlasnie rozrzad strzelil i nie specjalnie jest co z silnika ratowac... ... i moze bylby to kolejny post o tragicznosci tds, gdyby nie to, ze ... ... w momencie, kiedy strzelil lancuch auto mialo (i ma nadal...) dokladnie 804 192 km ;) Od czasu, kiedy ja je zakupilem, pozniej u nowego wlasciciela az do dzis przeszedl nastepujace powazniejsze naprawy: 1. 2 x naprawa pompy 2. 2 x regeneracja turbiny 3. 1 x uszczelka pod glowica z powodu strzelenia paska od pompy wody, wspomagania etc, a w konsekwencji zagotowania. Ostatnie nieco ponad 300 000 km auto przejezdzilo w nader czesto dociazone laweta. Aktualnie znalezli juz do niej kolejny silnik i pewnie po przekladce bedzie jezdzic radosnie dalej :) Po strzale lancucha probowali go jeszcze odpalic, co dokonalo dalszych zniszczen. Wiec jak widac - tds to na prawde zacny silnik, ktory potrafi krecic kilometry prawie jak stare MB 200 d :) Troche sie mnie lza w oku zakrecila na te wiadomosc, ale mam nadzieje ze na nowym motorze pochodzi dalej i licznikowe "milion" zdola przekrecic :)
  3. szyby w BMW maja bita tylko serie - zerknij czy ci sie zgadza ;) Popatrz tez na daty produkcji innych elementow (plastiki wszelakie m.in. -> takie kolka maja bite z rokiem produkcji:) Opisywany przeze mnie przypadek dotyczy jednego z francuskich wynalazkow ;)
  4. oggy

    E39 520d 2000r dynamika silnika

    arekko - pochwal sie prosze, jakie auto ma spalanie po trasie... gmeram ostatnio po ogloszeniach m.in. za 520d. O dziwo nawet za przyzwoita kase da sie znalezc ladne auto, a osiagi 520d w zupelnosci mi wystarczaja. To co na kompie widzialem w testowanym aucie to 6,2 litra na 100. Jak to jest u Ciebie? Jechalem tym 2 krotnie - i faktycznie wyglada dynamika tak jak opsiujesz. Powiem ci za to, ze mondeo obecne moje rwie do przodu juz od 1800 obrotow i ciagnie praktycznie do konca (auto jest zmodowane nieco...). 1 i 2 bieg za to praktycznie nie istnieje. 1 - bujnac sie, 2 - bujnac sie nieco bardziej, 3 i wyzsze - lojojoj;) Jezdzilem wczesniej sporo szkodnikami 1.9 110KM - jak piszesz sa zwawe z dolu, za to wyzej nie ma czym pojechac (przy jezdzie w gorach zawsze w octavii mialem problem z wyborem odpowiedniego biegu....)
  5. Spoko, 523i tez mi pozniej dalo znac o spalaniu. Rozrzut od 6.8 po trasie, do w porywach 19 w miescie ;)
  6. CIHY525 - dalo sie dalo z tym spalaniem ;) i wcale nie bylo to jakies nader skomplikowane :) Po prostu z racji ze jezdzilem praktycznie ciagle te sama trase to jechalem raczej jednostajnie i bez nerwow. Autko nie spalalo, a wahalo ON ;) Za to jak chcialo sie dynamike potestowac to i spalanie roslo znaczaco - cos za cos. BTW: o ile pamietam, to ksiazkowe spalanie na trasie przy const 90 km/h dla 2.5 tds bylo nawet 5.1 (moze ktos potwierdzic albo mnie poprawic?)
  7. mcmt - ja nie mowie, ze kolega nam od razu nabroi wsiadajac w 540i. W mojej opinii jednak na poczatek dobrze jest nauczyc sie obslugi auta mniej nerwowego (a 540i raczej "grzecznym" autem nie jest ;) ). Poza tym obawiam sie, ze kolega w zakladanym budzecie po prostu nie znajdzie 540 w przynajmniej dobrym stanie technicznym. Sam szukalem e39 540i przez grubo ponad rok i cena auta zadbanego dorownywala najczesciej cenie e61 w "przyzwoitym" stanie (czemu sie akurat nie dziwie), a mowiac wprost wykraczala poza moje mozliwosci finansowe (chcialem znalezc dopieszczone poliftowe auto za 30-35 000).
  8. tego tds odpusc sobie, styrany nieco widac, poduszka kierowcy po przekladce etc. Co do samej opinii - za 7 tys to i sie pewnie nic sensownego nie da kupic, ale jak kogos przypili (vide ja...) to sprzeda auto za, co prawda wieksze pieniadze, ale relatywnie tanio... (i dalej sadze, ze moglem trzymac dwa auta...) ;) e36 - bardzo rzadko udaje sie znalezc jakies niezajechane auto (przy okazji nie "uladnione" mega spojlerem, lusterkami z golfa czy czym tam - ale o gustach we wzornictwie sie nie dyskutuje), tym bardziej jesli cena ma byc "przystepna" e30 - tu juz lepiej, ale na prawde ladne i wyprowadzone e30 to w tej chwili koszt rownorzedny do kosztu e39 z poczatku produkcji. Podsumowujac - szukalbym e39, 520 najpewniej (jak to twoje pierwsze auto, to wieksze silniki sobie odpusc - naucz sie najpierw RWD jezdzic, a pozniej kombinuj jakiego potwora dosiasc ;) ). W cenie do 15 000 zl da sie znalezc juz auto, ktore da ci sporo radosci z jazdy. Miej jednak na uwadze, ze auta te lubia jak o nie zadbac, i gadanie ze "zmieniam olej i jezdze" odnosi sie raczej do tdsow jak w ogloszeniu, ktore wkleiles.
  9. powiem ci tak: budy e38 na e39 bym nie zamienil (oj ten komfort 7-er)... Za to co do samego tds - tam zasadniczo nie bardzo ma sie co psuc ;) turbo - proste, tanio regenerowalne. pompa - a ktory diesel nie ma z tym problemow? przy czym pompa w tds nalezy do najtanszych w serwisowaniu... wtryski - porownaj cene wtryskow do tds-a z chocby cena wtryskow do mondeo 2.0 tdci:D glowica - ano pisze w instrukcji sporymi literami, ze zimnego auta nie wkrecac na obroty i nie przyspieszac gwaltownie rozrzad - wolalbym kupic auto z faktycznym przebiegiem 400 000 i spodziewac sie, ze lancuch bedzie do roboty, niz kupic auto z przebiegiem "121 000, jezdzil stary niemiec" i dziwic sie, ze lancuch strzelil... tyle ;) Tak jak juz wielokrotnie pisalem - jezdzilem 2.5 tds, do 478 000 przebiegu, bezawaryjnie. Auto sie sprzedalo, obecnie ma ok 700 000 km... Fakt - zagotowalem ja raz, szlag trafil uszczelke pod glowica - ale wylacznie z wlasnej glupoty, bez bezposredniej winy auta (strzelil pasek pompy wsp. a ja stwierdzilem, ze 2 km jeszcze zajade). Demon dynamiki nie jest z tds co prawda, ale spalanie ma smieszne jesli traktujesz ja w miare rozsadnie. 5,5 po trasie da sie wykrecic bez wiekszego problemu ;)
  10. sprawdz, czy z powodu niechodzacego wiatraka klimy nie rozszczelnila ci sie obudowa termostatu (i auto nie zapowietrza sie...). Najlatwiej - na rozgrzanym silniku poloz pod auto (pod obudowa) jakis kawalek kartonu, powinno byc widac, czy cieknie. Na zimnym nie zauwazysz. Powodem calosci najpewniej byl wlasnie uwalony rezystor wiatraka (wiatrak ma chodzic caly czas od momentu wlaczenia klimy, chociaz ma 3 rozne predkosci obrotow).
  11. oggy

    E39,cena ok 15 tys,czy warto?

    hejho. moja sprzedalem ponizej wartosci faktur, ktore mialem za naprawe (faktur bylo lacznie na 14500, wiecej niz mi sie samemu wydawalo...), auto mialem wlasnie z 1996 roku super wyprowadzone. Poza paroma szczegolami(zaciagnieta tapicerka fotela, otwierajacy ale nie zmaykajacy sie szyber...) auto bylo w stanie bdb i z pewnym przebiegiem 215 000. Tak ze jak widac mozna kupic ladne i pewne e39 tanio. Wlasciciel nowy wszystkie bolaczki auta poznal etc., obecnie zadowolony z auta bardzo. Druga kwestia - auto chcialem (raczej musialem, ale coz...) sprzedac a nie sprzedawac, stad tez "cena czyni cuda" no i poszlo w niecaly tydzien od wystawienia. (Ex tds-a sprzedalem w 3 godziny od wystawienia na otomoto..., uzyskujac jeszcze bonus w postaci "100 za szczerosc") Grunt i wszelka podstawa do zakupu przedliftowego e39 to moim zdaniem szczerosc sprzedawcy i udokumentowane naprawy w samochodzie. Poza tym nie liczyłbym na to, ze auto z tych rocznikow bedzie w stanie "fabrycznym" - zawsze jakas ryska, polamany plastik czy inne ustrojstwo sie znajdzie. btw: te 14500 za faktury nazbieralo sie w 3 lata z haczykiem. Auto w momencie zakupu bylo juz zadbane. Koszty wynikaly nie z awaryjnosci samochodu, a z tego, ze nie chcialem na nim oszczedzac (a tym samym na bezpieczenstwie) - sprzeglo, dwumasa, zawieszenia, opony etc. Z powazniejszych awarii - padl mi wysprzeglik i rozszczelnila sie obudwa termostatu 2 krotnie (poszukasz po forum to jest masa tematow). W efekcie sprzedalem samochod w sporej czesci na gwarancji;)
  12. zasada podobna jak w przypadku szyb na przyklad - auto produkcja 2000, przednia szyba 1998, boczne 1999 a tyl 2000... i bynajmniej, ze trzaskane nie bylo. Poduszki przednie (w 1996 przynajmniej) byly w e39 dokladnie te same co w e34. Wiec jesli mieli gdzies "lezaki magazynowe" to sadze ze mogli ich uzyc. A co do "bitego" auta - podjedz z ciekawosci do kogos, kto zna sie na rzeczy i sprawdz.
  13. oggy

    amorki przód do e39 520i

    Odkad do swojej ex e39 zalozylem sachsy, przestalem miec problemy z amorami ;) sachs szedl na pierwszy montaz, przynajmniej do 523i w 1996
  14. dolewam do zbiorniczka zawsze plynu do usuwania owadow z firmy K2. Idealnie co prawda nie jest, ale robale w miare schodza. Co do dimmera jeszcze - preparat w rozcienczeniu 1:60 jest genialny do czyszczenia tapicerki. Zweryfikowano na kanapach mondeowych - brud schodzi, material zostaje nietkniety ;)
  15. BMW do modelu e39 oferowało cały szereg elementów wyposażenia "dodatkowego", dość unikatowego, w tym m.in.: - lakier w wersji "Kameleon" - bardzo rzadki, ale możliwy był do zamówienia, - wysuwana podłoga bagażnika w wersji touring - tzw. "pakiet ułatwienia załadunku", - uniwersalny pilot do sterowania bramą garażową, - przystosowanie silnika do paliw zawierających ester metylowy, - w touringu była możliwość dokupienia automatycznie otwieranej i zamykanej klapy (w sedanie występowała częściej), - szyby ochronne - pancerne (nie mylić z podwójnym oszkleniem), - FAX - indywidualne DVD w zaglowkach foteli (poza opcją DVD w podsufitce), - bufet (wymieniany już przez MCMT), tylko do wersji 4 osobowej, wraz z centralną tylną konsolą, - sterowanie radiem i telefon w tylnym podłokietniku, - fabryczne urządzenie odstraszające gryzonie (tzw. "Marderschutz"), zapobiegające przegryzieniu przez nie kabli pod maską - podgrzewanie kierownicy - grzanie zamków drzwi Niestety nie jestem w stanie podać, które elementy dostępne były w jakich latach (może ktoś pomoże?)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.