Skocz do zawartości

spinaczo

Zarejestrowani
  • Postów

    91
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O spinaczo

  • Urodziny 25.06.1987

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 320i Touring M52
  • Lokalizacja
    Krośniewice

Osiągnięcia spinaczo

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Mam ten sam problem. Znalazłeś przyczynę? Nie działa pilot i błąd 0x9906
  2. Ok, jestem po wymianie tej nieszczęsnej uszczelki. Jeśli ktoś wie jaki jest jej sens techniczny to chętnie przeczytam. Odkręcamy: -pasek -napinacz (zwrócić uwagę na wycięcie przy montażu) -pompę wspomagania, nie trzeba odpinać przewodów, wystarczy ją odchylić (można szarpać, nic się nie stanie) -odpinamy wszystkie przewody wodne (same szybkozłączki) -odkręcamy pas nad chłodnicą -4 torxy obudowy nad chłodnicą -wiatrak elektryczny w górę, (prawy zaczep składany) - 2 śruby z przodu alternatora - 1 śruba pod alternatorem - silnik podwieszamy pasem, odkręcamy poduszki i lewarujemy w górę tyle ile się da - 4 torxy łapy silnika, przy odkręcaniu tych od strony grodzi, warto odpiąć wtyczkę od maglownicy, żeby jej nie uszkodzić. - odkręcamy łapę od poduszki - łapa na bok, pod nią jest śruba z łbem na klucz 16, odkręcamy - łapa z alternatorem jest już uwolniona ale warto zwrócić szczególną uwagę na rurkę wodną idącą od pompy wody do obudowy alternatora. W sumie gdybym robił to drugi raz kupiłbym nową w ASO przed robotą. - wyciągamy alternator z łapą, wybijamy uszczelkę metodą młotek śrubokręt (po latach guma zamieniła się w plastik więc pryśnie wam w oko) - składamy w odwrotnej kolejności. Nie trzeba opuszczać sanek, ja nie opuszczałem. Niektóre ze śrub łapy silnika mają kiepskie dojście, trzeba pomagać sobie na przemian opuszczając i podnosząc silnik. W razie pytań pisać.
  3. Nie mam pojęcia co było przyczyną, może kiedyś ktoś miał niesprawną cewkę na tym cylindrze, może świecę. Jak auto do mnie dotarło to układ zapłonowy był już sprawny. Niestety nagar który się utworzył na zaworach dolotowych zmusił mnie do zdjęcia głowicy. W zakładzie który regeneruje głowice, wyjęli te zawory, umyli w ultradźwiękach, dotarli gniazda zaworowe, ja to poskładałem Sobie i auto śmiga już ok. Niestety uszczelka pod głowice, planowanie i 20h roboczych które nad tym spędziłem to dodatkowy koszt. W razie czego, jestem już ekspertem od tego silnika, mam blokady i mogę pomóc, można pisać. Pozdrawiam :)
  4. Psikałem, płukałem, rozłączałem, podłączałem, błędy przepustnicy zniknęły i już się nie pojawiają. Pozostał wypadający zapłon na 3 cylindrze. Zdjąłem kolektor dolotowy, całe gniazdo wlotu na 3 cylindrze czarne, pozostałe trzy aluminium jak nowe. Pomyślałem, że leje wtrysk, zamieniłem trzeci wtryskiwacz z pierwszym miejscami. Po 200 metrach wyskoczył błąd "wypadający zapłon na 1 cylindrze", pomyślałem, że trafiłem przyczynę.... Skasowałem błąd po kolejnych 200 metrach błąd "wypadający zapłon na 3 cylindrze" i tak już pozostało. Próbowałem kilka razy, za każdym razem Inpa wyrzuca zapłon na 3 cylindrze. Sprawdziłem też DISem, 3 cylinder. Jutro będzie nowa świeca dla cylindra 3 i zdejmę kolejny raz kolektor sprawdzić czy przypadkiem pierwszy cylinder nie jest teraz okopcony od strony dolotu.
  5. Przepustnica przy sprawnym Valvetronicu. Trudno powiedzieć komu wierzyć bo źródeł wiedzy brak. Zdjąłem pokrywę zaworów, obejrzałem dokładnie każdą sprężynę, ząbek itp. Wszystko wygląda na sprawne, a jednak zapłon wypada. W dodatku zawsze na 3 cylindrze. Nie wiem co dalej, skończyły mi się pomysły.
  6. Co zatem mogło paść skoro nie ma błędów? Podmieniać silniczek?
  7. Korekty paliwowe są ok. W granicach około +/- 2% Obrazek poprawiony poniżej. http://junta.pl:2222/CMD_FILE_MANAGER/domains/colinservice.pl/public_html/Fotki/vv.JPG
  8. Rozebrałem dolot, odpaliłem silnik i przepustnica umieszczona na wlocie kolektora, zaraz za przepływomierzem wygląda na sprawną. Otwiera się normalnie przy dodawaniu gazu. Wydaje mi się, że nie uchyla się do kąta prostego ale niewiele jej brakuje. Wątpię aby to rzutowało na kulturę pracy silnika. Tak jak pisałem wcześniej, efekt jest taki jakby nie chodził na wszystkie cylindry. Obstawiałbym silniczek Valvetronica, ale zastanawia mnie brak jakichkolwiek błędów na niego wskazujących. Z drugiej strony, uszkodzeń może być więcej bo na forum czytałem, że po odłączeniu valvetronica przepustnica przejmuje jego rolę i auto jest bardziej mułowate, pali więcej ale jedzie. U mnie niestety po odłączeniu silniczka VV auto jedzie płynnie ale jest tak mułowate, że od 0 do 100 chyba rozpędzałbym się z 3 minuty. Poziom mułowatości jest więc przesadzony.
  9. Kostka jest ok, sprawdzałem dokładnie. Zamieniłem świece i cewki miejscami i nadal wyskakuje błąd na 3 cylindrze. Odpiąłem silniczek od Valvetronica i silnik zaczął chodzić płynnie (zniknął efekt pierdzenia jakby nie palił na któryś gar), ale mułowato. W każdym razie problem nie leży po stronie świec i cewek. Jak zdiagnozować Valvetronica? Żadnych błędów na niego wskazujących nie ma. W Live data jedna z wartości jest poza zakresem. Przydałoby się podmieniać po kolei części i przede wszystkim zdjąć pokrywę. Jakieś pomysły?
  10. 3 Błędy z Inpy 2D07 przepustnica siłownik 2CF8 przepustnica potencjometr 2E26 wypadł zapłon na 3 cylindrze Zamieniłem cewkę z 3 cylindra miejscami, wykasowałem błędy i czekam na efekt. Auto muli i pracuje jakgdyby na 3 cylindrach. Jakieś porady z doświadczenia ?
  11. Zdemontowałem wygłuszenie, otworzyłem szybę, zdemontowałem lotkę, odciągnąłem gumową osłonę maksymalnie i przylutowałem kawałki nowych przewodów. Gumowe osłony są zachowane w stanie nienaruszonym, przewód przeciągnąłem szprychą rowerową. Teraz jak wyzionie ducha, będzie trzeba przemyśleć gdzie idą przewody z wiązki bo wydaje mi się, że demontaż sufitu nic nie da, przewody chowają się w metalowy profil. Gdyby chcieć profesjonalnie to naprawić, należałoby właśnie dojść do jakiejś kostki i wymienić całą tę wiązkę.... i tak prawdopodobnie kiedyś zrobię. Guzik szyby w klapie wymieniony na nowy oryginał. Wszystko pięknie działa.
  12. 3 przewody w skrajnym prawym peszlu przetarte, wyciąłem tyle ile się dało i dolutowałem nowe fragmenty. Radio FM działa. Centralny zamek z pilota działa. Teraz czas na otwieranie szyby z guzika. W tym przypadku szyba po zamknięciu odskakuje sama, niekiedy od razu, niekiedy po kilku sekundach. Po odłączeniu guzika szyby (odpięciu kostki), wszystko wraca do normy, tylko rzecz jasna nie można otworzyć szyby w ogóle. Zamówiłem już guzik na allegro, dam znać co z tego wynikło.
  13. Temat o którym prawdopodobnie piszesz, dla potomnych viewtopic.php?f=70&t=218636 Szukałem poprzecieranych przewodów, ale przy pierwszym podejściu nie znalazłem. Jutro odizoluję wszystkie o których mowa w temacie i dam znać. Dziękuję za poskładanie faktów w całość, bo coś mi ten Tuner FM w komplecie z pilotem nie dawał spokoju. Pzdr
  14. Jak w temacie, pilot jest martwy. Mam tylko jeden kluczyk do auta, niestety nie działa w nim pilot. Auto normalnie odpala, nie działają tylko funkcje pilota, czyli zamykanie, otwieranie, otwieranie klapy. Zamek centralny wygląda na sprawny bo po naciśnięciu guzika zamykania wewnątrz auta, wszystkie drzwi i klapa się zamykają. Wszelkie pomysły diagnostyczne mile widziane. Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie ale wydaje mi się, że w tym samym momencie co pilot, padło radio FM w aucie i nie mogę otworzyć szyby w klapie z guzika. Wiem o pękających przewodach w klapie, dlatego całość rozebrałem, wycieraczkę wyjąłem, osłony zdemontowałem a szybę otworzyłem rozbierając jej zamek. Czytałem o uszkodzeniach guzika otwierającego szybę, ale wydaje mi się, że u mnie mikrostycznik w nim wbudowany jest sprawny bo po wpięciu miernika w wychodzące z niego przewody zmienia się opór. Sprawdzałem, przewody idące do zamka szyby, są 4 w kostce, na jednym jest Masa, na drugim stałe 12V na trzecim 8,9V a na czwartym 0,25V. Mam interfejs DCan, więc może mógłbym coś zdziałać Inpą lub Disem gdyby ktoś podpowiedział jakiś punkt zaczepienia.
  15. Tire pressure, kontkrolka od opon świeci na czerwono. Auto nie ma Idrive, jest to E90 z 2006 roku z silnikiem N52. Obsługując komputer w zegarach manetką, wchodzę w Menu z kontrolką od ciśnienia i tam mam ">INIT" (czyli strzałka, i napis Init) Naciskam na menetce przycisk, strzałka gaśnie i nic się nie dzieje. Control Check pokazuje dwa komunikaty, pierwszy czerwona kontrolka ciśnienia w oponach, drugi to pomarańczowy symbol żarówki. Żarówki niby wszystkie sprawne a komunikatu która jest uszkodzona, nie ma. Da się to jakoś odczytać w Inpie albo DiSie? Próbowałem wejść w ten czujnik ciśnienia w Inpie E90 od FALa ale nie dało się połączyć. Poproszę o jakieś pomysły co dalej działać...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.