Skocz do zawartości

artoor.s

Zarejestrowani
  • Postów

    316
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Sprzedałem.

Osiągnięcia artoor.s

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Ja miałem powiedzmy podobnie. Nie gasł mi co prawda ksenon ale potrafił w takie drgania wpaść, że mi jadący z przeciwka długimi dawali mi znaki, że oślepiam. U mnie połamały się w środku lampy takie plastikowe jakby zaczepy. Drgania ustały gdy wymieniłem lampą na nową - tzn kupiłem na Alledrogo używaną ale sprawną. Co więcej starą odsprzedałem człowiekowi, który zajmuje się naprawa lamp. Też przez Alledrogo. :)
  2. Przede wszystkim Black Sapphire Metallic to jest lakier typu metalic czyli mieniący się a Schwarz II to zwykły lakier - głęboka czerń.
  3. Ale jaki jest tego powód? Klocki hamulcowe przymarzają do tarczy? Zastanawia mnie to...
  4. Nie garażowane. Parkuję pod przysłowiową "chmurką". I jeszcze raz podkreślę, że odgłos ów dochodzi z tyłu samochodu.
  5. Nie, to nie chyba odgłos działającego abs-u. Bo za odgłosem nie idą w parze działania typowe dla abs-u, czyli "bicie" pedału hamulca, czy też charakterystyczne dla abs-u zachowanie podczas hamowania. Jak wspomniałem wcześniej ów głuchy odgłos, czasem przeplatany odgłosem jakby szorowania pojawia się w pierwszym etapie jazdy, przede wszystkim przy hamowaniu, gdy samochód jest "zimny". Po kilku minutach i przejechaniu dajmy na to kilometra, dwóch (gdy samochód trochę się już nagrzeje) wszystko wraca do normy, żadnych stuków...
  6. Głuche stuki z tyłu przy hamowaniu lub wolnej jeździe - ale uwaga - pojawiają się teraz w taką pogodę (gdy śnieg, plucha) lub gdy jest chłodno i mokro. Taki głuchy odgłos po naciśnięciu pedału hamulca ale także przez pierwsze kilkaset metrów podczas wolnej jazdy (np. po ruszeniu i jeździe w korku) - dodatkowo czasem słychać jakby coś szorowało (ale może mi się to jedynie wydawać). Po pewnej chwili i przejechaniu kilkuset metrów, tudzież 1-2 km głuche stuki znikają...Tak jakby po rozgrzaniu problem znikał... Ma ktoś pomysł co to może być?
  7. nie koniecznie... wystarczy zrobic test: 1bieg/reczny/strzelac ze sprzegla... jesli dwumas jest trafiony to na 100% bedzie glosno metalicznie stukac. Ato sprawdzę dziś po pracy...
  8. No mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany dwumasu...
  9. Objawy: przy dodawaniu gazu - takim trochę gwałtowniejszym, gdy obroty przekraczają 2000 silnik wyje, obroty rosną zaś samochód nie przyśpiesza. Moja diagnoza - koniec sprzęgła. Pytanie - czy mam rację, czy to może coś innego? Dodam, że dwumas wydaje się być w porządku - choćby z tej racji, że przy gaszeniu silnika nie ma żadnych oznak w postaci wibracji samochodu, czy też jakiegoś niepokojącego dźwięku. A więc Koledzy - czy pora na wymianę sprzęgła?
  10. Dzięki za poradę. Siłownik czyli wysprzęglik czy pompa? A jakie są koszta takiego siłownika?
  11. Od jakiegoś czasu na dywaniku kierowcy pojawia się wyciek. I to raczej nie woda, bo ta by wyparowała przecież a jakiś inny płyn. Szukając miejsca wycieku, wodząc palcem dotarłem do czegoś co wygląda na jakby korek - nad pedałami. Wydaje się, że to stamtąd sączy się ów płyn. Co to może być, skąd ten wyciek? Jak to zlikwidować? Ma ktoś jakiś pomysł?
  12. No nie doświadczyłem i nie zamierzam... :-) Ok. Padnieta turbina da raczej niebieski lub siwawy dym a nie biały. Biały powstaje raczej z dostania się płynu chłodniczego... "W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny. Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki. Niebieski Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny. Biały Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach. Czarny Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail. Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym."
  13. Wtedy to chyba czarny dym by był....nie biały...
  14. artoor.s

    320d Kluczyk

    To wygląda na oryginał..tyle, że stary...widać tam rok 94. Raczej z E46 może nie współgrać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.