Skocz do zawartości

Dolo

Zarejestrowani
  • Postów

    294
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 E83 LCI M-Pakiet 2.5si XDrive
  • Lokalizacja
    Hirschberg

Osiągnięcia Dolo

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Koledzy, Bardzo zaciekawił mnie Wasz temat odnośnie świateł z funkcją FLA. Co prawda mam X3 E83 LCI 2006r. (automatyczną załączanie świateł + bixenon skrętny + doświetlanie zakrętów + lusterka fotochrom + czujnik zmierzchu/deszczu), i pytanie pewnie dla Was banalne, a dla mnie zasadnicze, czy mogę u siebie doposażyć tą funkcję? Nie wiem czy w ogóle moje auto występowało z tą funkcją, bo nie znalazłem lusterek z kamerką do mojego :( Jeżeli macie możliwość sprawdzenia czy u mnie ten manewr przejdzie, będę bardzo wdzięczny :D Z góry dziękuję za wszelkie info :D
  2. Dokładnie! Nie chodzi o fabrycznego BT w samochodzie! Przecież Kolega ellero wszystko podał:http://www.ivini-apps.com/apps_detail_bmwhat_android.html Możesz też kupić interfejs BT np. taki http://allegro.pl/interfejs-obd2-scan-bluetooth-elm327-v2-1-fv23-i4952858260.html Zainstalować aplikację BMWhat na razie w wersji LITE ze sklepu Android, wszystko w prosty sposób skonfigurować i ........... cieszyć się odczytami, a jak wszystko zadziała i zapragniesz pełnej funkcjonalności to wydać jedyne ok. 195 zł :shock:
  3. Ja mam włączoną opcję dziennych poprzez światła długie z ustawieniem największej mocy świecenia z uwagi na to, że zamiast zwykłych żarówek H7 mam włożone H7 LED CREE. Bardzo fajny efekt i w zupełności wystarczający, gdyż światła długie i tak realizuje BI-XENON :)
  4. U mnie podłączenia smartfona kabelkiem JACK-JACK (mały stereo) do wejścia AUX w tylnej części tunelu środkowego i wybraniu w MODE opcji AUX dało pozytywny rezultat - muzyka leci :D . Trzeba tylko pamiętać, żeby w telefonie dać głośność na maxa, bo trochę słabo słychać (nie ma takiego efektu jak z CD :cry: )
  5. Koledzy, też mam problem z "buczeniem" z okolic tylnego mostu. Przy prędkości 60-80 najbardziej słyszalne, szczególnie kiedy silnik jest pod obciążeniem (kiedy puszczam gaz jest trochę ciszej). Jednak czytając Wasze posty (szczególnie Kolegi "Faliszewice") zastanowiłem się nad swoim problemem. Teraz mam założone felgi "M" 18 cali i wszystkie opony jednakowe PIRELLI SCORPION 235/55 R 18 i buczenia nie ma. Na lato mam felgi "M" serii "Y" 19 cali z oponami PIRELLI P ZERO ROSSO (przód:235/45 R 19; tył: 255/40 R 19), które kupiłem używane i jest buczenie. Nie wiem czy sobie sam odpowiedziałem, ale jeżeli tak to w czym dokładnie może tkwić ów problem buczenia na letnim zestawie, a na zimowym nie? Będę wdzięczny za wszelkie fachowe porady :)
  6. DZIQSEK nie ma na razie czasu,a ja w czwartek wyjeżdżam na urlop, więc czas nagli :-( Mogę z chęcią się wybrać do Was do Wrocławia - najlepiej jutro!, Pytanie jest jedno! Czy w trybie awaryjnym, z niepełną mocą mogę przejechać te 100 km? I czy będziecie jutro mieli czas, żeby mnie wziąć na kopyto?
  7. Witam! Poszukuję namiaru na kogoś z okolic Jeleniej Góry - ewentualnie WROCŁAW, aby podpiął się w moje BMW X3 E83N LCI, celem wykasowania błędów po naprawie silnika, ustalenia przyczyny braku mocy po krótkiej pracy silnika, sprawdzenia softu silnika i jego aktualizacji na najnowszy (podobno jest jakiś nowy z tzw. logiką VANOS). Temat PILNY! Z góry dziękuję za szybkie podpowiedzi :-)
  8. Ja o niebie, On o chlebie :mad2: Widzę, że Chłop nie odpuści :( , ale przynajmniej mam nadzieję, że z tej dyskusji (według mnie bezprzedmiotowej) chociaż jedna osoba coś wyniesie. Po pierwsze: Podchodzisz do tego zbyt emocjonalnie. Forma "Kolego" jaką użyłem w swoim tekście stanowi rodzaj zwrotu grzecznościowego w stosunku do Twojej osoby, gdyż uczono mnie, aby zawsze z szacunkiem traktować swojego rozmówcę i nie używać bardziej dosadnych zwrotów. A wydaje mi się, że FORUM BMW to grupa ludzi, którzy mogą być Kolegami z racji łączących ich problemów w BMW. Jeżeli tego nie rozumiesz, to widocznie gdzieś jest problem i potwierdza on, że czytasz, ale nie do końca rozumiesz (jak teksty, które wcześniej napisałem). Po drugie: system RDC (pierwszej generacji) do którego Ty nawiązujesz (czyli faktycznie z czujnikami w kołach - felgach) i o który tak usilnie toczysz bezzasadny spór, jest systemem działającym na zasadzie odczytu impulsów radiowych, emitowanych przez element nr 3, na tej planszy http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ET55&mospid=47644&btnr=36_0384&hg=36&fg=15 do układu sterownika nr 1 na tej samej planszy (i ten system siłą rzeczy nie mógł być powiązany z układem DSC - no bo jak? Jeżeli on przesyłał do komputera tylko informację o aktualnym ciśnieniu w oponie, a sam DSC brał dane z pierścienia w piaście). System RDC radiowy przestał być montowany (przynajmniej oficjalnie) w nowych wersjach modelowych (czyli po tzw. liftingach dokonanych po 2004 roku - w przypadku X3 E83 w 2006 roku) z uwagi na jego dużą awaryjność oraz wymyślenie kolejnej generacji tego systemu (który również nosi nazwę RDC - i do którego ja cały czas usilnie nawiązuję). Nowy (no teraz chyba nie jest taki nowy, bo są już jego modyfikacje) system RDC jest bardziej zaawansowanym systemem, gdyż nie korzysta już z awaryjnych czujników w kołach i "suchej" informacji na temat samego ciśnienia w danym kole, tylko bazując na inteligentnych czujnikach montowanych w piastach każdego z kół i na podstawie przesyłanych zeń impulsów dokonuje skomplikowanych przeliczeń algorytmowych, informuje o prędkości obrotowej każdego z kół. Jak wiadomo (z fizyki) opona maiąca w danej chwili mniejsze ciśnienie (np. przebita) ma zarazem inną prędkość obrotową koła, co zaraz jest wychwycone przez komputer i tym samym informuje kierowcę za pomocą wskaźnika (nazwanego w instrukcji RDC) o zmianie ciśnienia w jednym z kół (a jak podepniemy komputer do OBD to nawet nam powie w którym :D ). Z tych samych impulsatorów (czujników) do odczytu swoich danych korzystają również inne systemy w tym DSC (choć on sam jest już także dużo bardziej zaawansowanym systemem niż w swojej pierwotnej wersji). I w tym miejscu dochodzimy do konkluzji (o którą toczy się ten cały spór) mając na uwadze moje wcześniejsze posty oraz fakt, że mówimy o nowych systemach - RDC i DSC POBIERAJĄ DANE Z TEGO SAMEGO ŹRÓDŁA!!! - bo z piasty koła (o czym już pisałem wcześniej - i wydaje mi się, że zrozumiale). Dlatego "Panie" kkX5 (bo forma Kolego niestety Ci nie odpowiada), trafnie w jednym ze swoich postów napisałeś "że czegoś nie rozumiesz i prosisz aby Cię poprawić, jeżeli się mylisz". Więc Cię poprawiam i w dalszym ciągu uważam, że nie masz racji twierdząc, że . Prościej już nie potrafię tego wyjaśnić. Myślę, że dalsza dyskusja jest bezcelowa i nie będzie prowadziła w kierunku przedmiotu tego wątku. :cool2: Mimo wszystko Pozdrawiam Cię!!
  9. Ależ się Chłop uparł :( nie chce mi się ciągnąc tej bezcelowej konwersacji, bo nic nowego nie wnosi do tematu, który został trafnie zaznaczony przez Kolegę "Papika". Ale chyba czasami trzeba ........................... :mad2: Przeczytaj Kolego w pierwszej lepszej "szukajce" na ten temat np: tu http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?t=240 gdzie jak "wół" w temacie dotyczącym DSC jest napisane, że czujniki systemu DSC ciągle monitorują między innymi prędkość obrotową każdego koła oraz ciśnienie w ogumieniu - NO TO JAK RDC i DSC pobierają z innych źródeł??? No zastanów się, na logikę .................. Źródła impulsów z którego czerpią "wiedzę" systemy odpowiadające za pracę kół w różnej sytuacji (w tym RDC i DSC - bo są jeszcze inne), muszą pochodzić między innymi od kół (pośrednio - a bezpośrednio z pierścieni impulsowych i czujników z nimi powiązanych, znajdujących się w każdej piaście), a nie np. z "lamp". Różny jest natomiast sposób przetwarzania tych danych - w zależności od systemu, który z nich korzysta. Więc jak RDC i DSC pobierają z innych źródeł??? Dlatego nie kontynuujmy sporu o rzecz, która jest (przynajmniej dla mnie) oczywista i ma się nijak do całości tego wątku :D Pozdrawiam Cię!
  10. :D W tym co napisałem: Nie ma mowy o tym, że RDC ma bezpośredni wpływ na DTC lub DSC-w starszych wersjach, czytając tekst ze zrozumieniem. Napisałem tylko, że wszystkie systemy pobierają dane z tego samego źródła impulsy (w tym RDC i DTC), a wcześniej zawarta została moja sugestia nawiązująca do problemów innych Kolegów z szarpaniem, więc chyba się Koledzy zbytnio "czepiają" :)
  11. W kilku tematach jest to jednocześnie poruszone :-), po prostu: Po zmianie kół, bądź korekcie ciśnienia w oponach zatrzymujesz się na chwilę (oczywiście opis dotyczy mojego sposobu), najlepiej na prostej drodze (żeby nie było łuków - bo wtedy zmienia się prędkość toczenia każdego z kół), wciskasz przycisk RDC co najmniej na 4 sek., jednak nie dłużej niż 2 minuty. Zapali się kontrolka systemu RDC na tablicy wskaźników. Wtedy ruszasz z jednostajną prędkością (bez nagłych zrywów) i jedziesz dopóki kontrolka nie zgaśnie. Jak zgaśnie - to właśnie zakończyłeś adaptację systemu toczenia kół, a komputer zapisał dane dla każdego koła. Od tej pory każda różnica w toczeniu będzie miała wpływ na działanie poszczególnych systemów :lol: EDIT: Zapomniałem dodać, że obręcze i opony powinny mieć rozmiary dopuszczone lub zalecane przez BMW, a ciśnienia w nich muszą być zgodne z podanymi w tabeli ciśnień (z reguły przód i tył ma inne) :lol: , ale to wynika z tematu tutaj poruszanego :D
  12. Witam, Oczywiście Kolega "Papik" ma we wszystkim rację odnośnie rozmiaru obręczy i doboru ogumienia. Ja osobiście na zimę mam 18 z jednym rozmiarem wszystkich opon a na lato 19 w modelu Y dla pakietu M, gdzie na przodzie i na tyle są różne rozmiary obręczy oraz opon, ale zgodne z zaleceniem BMW czyli (235 x 45 x 19 - front i 255 x 40 x 19 - rear - oczywiście wszystkie Pirelki). Na tabliczce BMW tylko taka forma różnicy w ogumieniu jest dopuszczona - więc siłą rzeczy inne mogą pracować nieprawidłowo. Nie mam problemu z jakimś szarpaniem, ale może również dlatego, że PO KAŻDEJ ZMIANIE KÓŁ i KOREKCIE CIŚNIEŃ W OPONACH - zgodnie z instrukcją dokonuję adaptacji toczenia do systemu (czyli systemu RDC) odpowiedzialnego między innymi za wykrywanie zmiany ciśnienia w kołach - a jakoś nikt o tym nie wspomniał :shock: , gdzie wszystkie systemy czyli ABS, DTC, RDC i inne pobierają dane z tego samego źródła - czyli impulsów z toczących się CZTERECH KÓŁ :)
  13. Więc tak! Osobiście posiadam X3 w M-Pakiecie i grill jest faktycznie chromowany z poszerzonymi (lekko zmatowionymi) żebrami. Z tego co widziałem inne X-y seryjne trochę się różnią. Patrząc na listę wyposażenia mojego samochodu to praktycznie wszystko było jako wyposażenie opcjonalne (niektóre przewidziane tylko dla tej linii wyposażenia M). Możliwość konfiguracji była uzależniona od modelu zasadniczego czyli M-Pakiet (z mozliwością doboru najbogatszego wyposażenia + elementy tylko dla M) lub różne konfiguracje modelu standard (advatage lub dynamic), gdzie można było do woli konfigurować sobie wybrane dla tych wersji wyposażenie (poza tymi, przewidzianymi dla wersji M). Jeżeli chodzi grzane pupy z tyłu to w mojej X jest to wyposażenie opcjonalne ale fabrycznie zamontowane (zapewne po wybraniu tej opcji wyposażenia przez pierwszego kupującego). Jeżeli chodzi o Twój X to swoją wersję wyposażenia sprawdzisz na portalu ASAP, a jak Ci się nie chce szukać to daj mi VIN na PRIV, to Ci prześlę :lol: Pozdr
  14. Kolego lukares! Bez urazy i nie bierz tego do siebie, ale nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś - piszesz przez translatora, czy co? Na dodatek ten "średniozrozumiały" post nic nowego nie wnosi do tematu, bo jego rozwiązanie zostało już wskazane wcześniej i chyba tylko "nabija" Twój licznik. Jak zabieramy głos w temacie to z reguły po to, aby doradzić, albo wskazać rozwiązanie - bazując przeważnie na swojej wiedzy i doświadczeniu. I nie ma najmniejszego sensu pisania na forum "opowieści drzewa sandałowego". Pozostaję z poważaniem :)
  15. Co prawda nie doprecyzowałeś, czy chodzi o część podświetlaną LED czy żarówką włóknową, ale domyślam się, że LED - więc jeżeli chodzi o tą część to niestety diagnoza jest pesymistyczna - lampa do wymiany, gdyż posiada moduł scalony sterujący pracą LED, którego się nie wymienia i lipa :-( Pozostaje wymiana, naprawa nieopłacalna :-( Natomiast jeżeli zawodzi podświetlenie żarówką włóknową to może jakiś styk lub przewód ma brak wystarczającego kontaktu? Metoda prób i błedów bywa pomocna w takiej sytuacji ;-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.