Skocz do zawartości

slawoj78

Zarejestrowani
  • Postów

    77
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    318i Touring, E46,rok 2000
  • Lokalizacja
    Podkarpacie

Osiągnięcia slawoj78

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Trzeba wymontować schowek przed nogami pasażera, następnie po lewej stronie będzie coś na kształt rury doprowadzającej powietrze do nawiewów. Trzeba to zdjąć. Jeż (opornica dmuchawy) znajduje się po lewej stronie, w głębi, w okolicach lewej stopy (siedząc na siedzeniu). Należy wypiąć wtyczkę, jeż trzyma się na bodajże jednej śrubie torks, usytuowany jest za cięgnami sterującymi klapami wentylacji. PS- piszesz w dziale E 46 więc rozumiem że o takie auto chodzi, nie jestem pewien jak jest w E 36.
  2. Część nr 1 : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP31&mospid=47661&btnr=11_1514&hg=11&fg=15 Trzeba odkręcić 2 śruby imbusowe od dołu, zdjąć wąż gumowy nr 3, wymontować ten zawór odpowietrzający (zawór odmy - część nr 1), podważyć jego górną część - plastikową pokrywę (od góry jest taki trójkątny daszek z dziurką) i zajrzeć do środka. Trzeba użyć siły bo siedzi mocno. Jeśli membrana jest OK to składamy - można na klej, nic się nie dzieje, przyczyna nierównej pracy silnika musi być gdzie indziej. Jeśli membrana jest porwana lekko - można wyczyścić i pokleić silikonem lub czymś podobnym. Przez nieszczelną membranę kolektor ssie lewe powietrze i olej z silnika. Jeśli jest porwana bardzo - kupujemy cały nowy zawór , na Allegro ok 160 zł. Wersja "economy" :twisted2: - między otwór w zaworze a otwór na kolektorze ssącym dajemy np. krążek z grubej gumy, zaślepiamy w ten sposób dziurę w kolektorze ssącym żeby nam auto nie łapało lewego powietrza które powoduje nierówną pracę silnika i zakręcamy zawór na te 2 śrubki. Skutki uboczne ; w korkach śmierdzi spalinami z przedmuchów ze skrzyni korbowodowej (zawsze są jakieś nieszczelności na tłokach). Wąż gumowy (nr 3) idący od pokrywy zaworów do zaworu odmy oczywiście puszczamy wolno - inaczej nie będzie odpowietrzania skrzyni korbowodowej i będzie wypychało nam olej uszczelkami. Można go przedłużyć i puścić pod auto, będzie mniej śmierdziało spalinami z przedmuchów.
  3. Ja przy takich objawach szukałem kilka miesięcy, wydałem sporo kasy na elektryków a przyczyną okazał się zawór odmy. Wcześniej sprawdzałem sam przewód gumowy łączący pokrywę zaworów z zaworem odmy, był OK i dawałem sobie spokój. W końcu rozebrałem zawór - zdjąłem plastikowy dekielek z góry i okazało się że membrana gumowa w środku jest popękana. Radzę to sprawdzić.
  4. U mnie wygląda to tak: Amorki przód - 220 tyś (jeden wyciekł) Amorki tył - jest 260 tyś i są OK Wahacze przód - 220 tyś Sprzęgło - jest 260 tyś i jest OK Odma przewód - 200 tyś / 8 lat Zawór odmy - 255 tyś / 10 lat Koło pasowe - ciągle OK Pompa wody - padła przy 220 tyś Tuleja pływająca prawa tył - 250 tyś
  5. slawoj78

    318i huczenie podczas jazdy

    U mnie huczało w przedziale prędkości 80-85 km/h. Myślałem że opony a finalnie okazało się łożysko z tyłu.
  6. slawoj78

    320d - Pytanie o jeza

    Co do teorii to trudno powiedzieć. Ten jeż wcale nie jest taki delikatny. Przynajmniej u mnie - a powinien być taki sam, bo co za różnica diesel czy benzyna. To grube aluminiowe pręty mające za zadanie odprowadzać ciepło a układ scalony z opornikami zatopiony jest w laku. Nawet zalanie wodą nic nie powinno mu zrobić. Chyba , że Twój jest inny. Być może faktycznie padł jeż lecz ze smarowanie dmuchawy to tylko zbieg okoliczności. Spróbuj go wyczyścić , może także styki elektryczne. Jeśli jest uszkodzony to i tak nie masz nic do stracenia. Najwyżej wymienisz.
  7. slawoj78

    318i zbieżność?czy....????

    Mam podobny problem. Przy ostrzejszym hamowaniu drży kierownica. Działo się tak na starych tarczach , były już i tak cienkie więc wymieniłem na nowe (Brembo + klocki TRW). Z początku wydawało mi się ,że jest lepiej, ale to była chyba tylko autosugestia. Czy możliwe jest by nowe tarcze tak szybko się pokrzywiły ? Przejechałem na nich z 12 tyś km. Co jeszcze może być przyczyną drgań przy hamowaniu? Coś z zawieszenia? Końcówki drążków? Jakieś tuleje? Pojawił mi się jeszcze jeden problem. Mam lekko przekrzywioną kierownicę. Auto prowadzi się OK , ale kierownica nie stoi prosto. Zauważyłem to po zmianie kół na letnie (alusy 16", Fulda Carat Progresso 205/55 R 16). Opony prawie nowe, przebieg z 20 tys km. Nie wiem czy łączyć ten fakt ze zmiana kół , czy coś w zawieszeniu zdechło po zimie. Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
  8. Mam podobny problem. Przy ostrzejszym hamowaniu drży kierownica. Działo się tak na starych tarczach , były już i tak cienkie więc wymieniłem na nowe (Brembo + klocki TRW). Z początku wydawało mi się ,że jest lepiej, ale to była chyba tylko autosugestia. Czy możliwe jest by nowe tarcze tak szybko się pokrzywiły ? Przejechałem na nich z 12 tyś km. Co jeszcze może być przyczyną drgań przy hamowaniu? Coś z zawieszenia? Końcówki drążków? Jakieś tuleje? Pojawił mi się jeszcze jeden problem. Mam lekko przekrzywioną kierownicę. Auto prowadzi się OK , ale kierownica nie stoi prosto. Zauważyłem to po zmianie kół na letnie (alusy 16", Fulda Carat Progresso 205/55 R 16). Opony prawie nowe, przebieg z 20 tys km. Nie wiem czy łączyć ten fakt ze zmiana kół , czy coś w zawieszeniu zdechło po zimie. Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
  9. Różnie z tym jest..., zacinanie pojawia się często po dłuższym nie używaniu auta. Jeżeli korzystamy z auta codziennie problem powinien zniknąć. Z moich obserwacji wynika, że problem tkwi w lince gazu, która po prostu z biegiem czasu i kilometrów troszkę się zaciera w pancerzu. Rozwiązaniem jest jej wymiana. Ja z dobrym skutkiem ratowałem się nasmarowaniem linki. Zdejmujemy plastikową osłonę przepustnicy, możemy zdjąć linkę z zaczepu, bierzemy strzykawkę z grubą igłą i wtłaczamy z 5-10 ml oleju w otwór pancerza linki. Wciskamy kilkakrotnie pedał gazu żeby rozprowadzić olej. Nie polecam WD-40 itp. ponieważ są za suche i nie zapewniają wystarczającego smarowania. U mnie pomogło.
  10. Polecam wszystkim ten filmik : http://www.youtube.com/watch?v=XAZN-c53H4k Można się sporo nauczyć o demontażu poduszek,radia, słupków i całej deski w E46.
  11. Jeżeli chodzi o spasowanie do mocowań to nie miałem problemów. Lekko różnią się wyglądem od oryginału ale nie ma to wpływu na mocowanie. Z trwałością jest gorzej. Mi jeden taki koreański żarnik padł po ok 20 tyś km i to bez ostrzeżenia, nie było zmiany koloru na czerwonawy, problemów z zapalaniem itp. Po prostu pewnego dnia przestał świecić. Wymieniłem obydwa , również na takie po 35 zł, teraz ten który mi został wożę jako zapasowy. Może zależy od kogo się kupi na Allegro...., teraz te które mam są na razie OK. Co do koloru. Kolor oryginału to 4300K , inny nie występuje. Żeby nie było agrotuningu proponuje zakładać max 6000K. Ja mam takie i jest OK, barwa jest tylko bardzo delikatnie niebieskawa, taka lekka poświata. 4300K daję barwę białą , jak w zwykłych soczewkach. Ja mam dodatkowo założone ringi więc świetnie mi się komponują z tym kolorem 6000K. Myślę że jest OK, wieśtuningu nie ma :) . Inną sprawą jest że czym bardziej niebieska barwa , tym gorsza widoczność np. po deszczu. 6000K jest kompromisem, naprawdę fajnie wygląda, nie nachalnie , bardzo elegancko nie szpanersko a zapewnia dobrą widoczność. Jeżeli ktoś chce jak najbardziej zbliżone do oryginału niech kupi 4300K lub 5000K. Osobiście polecam tego sprzedawcę z Allegro: xenony_waw_pl , sprawdzony, żarniki oryginalnie zapakowane w tuby a nie tekturkę jak u niektórych. Link do jego aukcji: http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12618896&order=p&change_view=1
  12. Tak to D2S - do lamp soczewkowych , będą pasować, sam mam takie. Polecam barwę 6000K - dobry kompromis między ładną barwą światła (leciutko niebieska) a widzialnością. Żarnik spokojnie wytrzymuje rok, jakieś 20-25 tyś km na światłach. Jeśli chcesz oryginał to barwa będzie 4300K , dużo większa żywotność - 100-150 tyś km , cena ok 130 zł na Allegro. Decyzja należy do Ciebie, ja wybrałem tańszy wariant za 35 zł, taki jak w Twoim linku. Wymiana bardzo prosta. Wyjmij kluczyki ze stacyjki żeby mieć pewność że zapłon jest wyłączony, zdejmij gumowe osłony, odkręcasz bodajże w prawo oprawkę z przewodami , a potem tak samo cokół wokół żarnika.
  13. To na pewno żarnik. Też tak miałem, takie same objawy. Tak jak Ci radzą zamień żarniki w lampach i będziesz miał pewność. Żarniki Philips na Allegro po sto parę złotych, podróbki koreańskie po trzydzieści parę. Świeca tak samo tylko krócej wytrzymują, 1-1.5 roku. W podróbkach masz możliwość wyboru barwy światła. Było o tym bardzo dużo pisane na forum.
  14. Nowy moduł komfortu w ASO 1200 zł + programowanie 250 zł = ok 1500zł. Nowe przekaźniki SIEMENSA + przesyłka + przelutowanie = do 100 zł. Warto zaryzykować. Alternatywa: używany moduł komfortu. Trudno jednak dobrać właściwy model, trzeba by i tak przeprogramować a używany może być w gorszym stanie niż nasz.
  15. slawoj78

    [E46-TURING] Tylna klapa

    Na Allegro cała listwa 80-100 zł. http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=listwa+klapy+E46&from_showcat=1&category=0 http://www.allegro.pl/item894085234_listwa_klapy_tyl_bmw_3_kombi_e46_touring_01r.html Ja np. zepsuty mikrostyk naprawiłem sam wklejając nowy , podobny , kupiony za grosze w sklepie elektronicznym. Jak ktoś lubi majsterkować może to naprawić sam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.