Skocz do zawartości

jasons

Zarejestrowani
  • Postów

    366
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: E92 M3, F80, F82, I3 REX Jest I8
  • Lokalizacja
    ŚLĄSK
  • Zawód
    INŻYNIER

Osiągnięcia jasons

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, Zrobiłem I8 ponad 20 tys km. I wbrew różnym tzw. typowym usterkom, mi się nie przydarzyło nic. Niby typowe usterki aku, kompresor klimatyzacji, zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia, czujnik oparów paliwa. Nadgorliwie wymieniłem aku, bo palił mi się kontrolka, dużego poboru na postoju. Jak się okazało błąd był od lampy, przez którą auto nie zasypiało. Wystarczyło wyciągnąć wtyk lampy i włożyć z powrotem i problem zniknął. A aku po testach wykazał wartości znamionowe. I8 to moje daily, na cały rok. Dzieci je uwielbiają. Na obecne czasy, tanie w eksploatacji, ja średnie spalanie przez 20 tys mam 5,3 l. Ale dużo jeżdżę na prądzie. Głównie miasto. Proporcja miasto trasa 80/20. Nadal wygląda jak milion dolarów a kosztuje jednak relatywnie mało. Wymieniam oleje do 10 tys. km brutto, choć dla silnika spalinowego wychodzi pewnie co 5 tys. A bym, zapomniał, umarł siłownik klapy bagażnika. 220 zł brutto x 2. Będę się przesiadał na I8 roadster, więc biała prawdopodobnie pójdzie na sprzedaż.
  2. Miałe E63 i miejsca z tyłu było bardzo mało, przede wszystkim na nogi, mowa o osobie dorosłej. W Romie z tyłu jest miejsce tylko dla dzieci i to małych. Fotelik blado tam widzę. Już widzę kopnięcia i ślady butów na tyle siedzenia :?
  3. Podobnie jak w I8 te miejsce to dodatek. Dorosły nie ma szans. Dziecko już tak. Widzisz nie zwróciłem uwagi czy jest isofix, ale według opisu, powinien być. W prezentacji Supercar Blondie ładnie widać ile jest miejsca z tyłu :D
  4. Rozkład masy ponoć 50/50 więc jakoś się to udało zrobić pomimo silnika z przodu. Roma była na zimówkach, i było sucho. Przy napędzie na tył ciężko uzyskać dobre 0-100, ale 100-200 (5,9 sek) w Romie to już wynik budzący respekt.
  5. Miałem okazję zrobić kilkanaście kilometrów Ferrari Roma, w sumie to pierwsze Ferrari jakim jechałem, a nie tylko siedziałem. Jakość materiałów świetna, alcantara, skóra, nie zauważyłem żadnych tanich przełączników rodem z Fiata. Nowoczesne, piękne wnętrze. Fotele wygodne, kierownica jak dla mnie za cienka. Linia auta na żywo piękna, jakby skrzyżowanie Astona Ferrari i Porsche. Najważniejsze to co daje w trakcie jazdy. Auto zaskakująco komfortowe nawet w trybie sport, race nie włączałem. Uturbiona jednostka V8, pomimo że ponoć nie ma tłumików a jedynie katy (tak słyszałem), brzmi jak dla mnie tylko poprawnie. Mocy i momentu nie brakuje, czego nie można powiedzieć o trakcji, w końcu to napęd tylni. Wyczuwalny lag, może nie jakiś dramat ale jest. Jedno czego nie mogłem zrozumieć, to dziwne zachowanie przy kickdown. Jadąc w automacie na 7 biegu, wciśniecie pedału do podłogi nie powodowało redukcji a jedynie przyspieszanie na tym samym biegu, :dontgetit: Może to ja coś robiłem nie tak, ale próbowałem kilka razy i za każdym razem to samo. Przy niższych biegach o dziwo redukcja była błyskawiczna. Żeby była jasność na 7 biegu jechałem ok 100-110, więc redukcja miała techniczną przestrzeń bez szkody dla silnika czy skrzyni. Jak każde nowe auto i Ferrari ma START/STOP :szok: Do tego działa beznadziejnie wyłączając przy okazji elektryczne wspomaganie. Wyłączyłbym to na zawsze. Generalnie piękne auto, super wykonane, szybkie GT. Może za krótko jeździłem, ale ja się nie zakochałem. Sorry za słabe zdjęcia, nie oddają wyglądu Romy. upload image
  6. Powiem więcej, wsiadanie tradycyjne w zimową śliską pogodę może być bardzo ryzykowne. Bardzo łatwo fiknąć, stojąc na jednej nodze. :D
  7. Wsiadanie jak do większości niskich aut, najpierw d..pa potem reszta ;-)
  8. Udało mi się kupić zupełnie nowy pokrowiec do I8, jak całe auto nawet ten gadżet jest wyjątkowy. Mój udało mi się kupić w Anglii i po prawie miesiącu dotarł do mnie. Przesyłki z UK to jakiś koszmar. Zdjęcia nie są jeszcze z mojego auta, ale dają obraz jak pokrowiec wygląda. Od prawie roku nie jest już dostępny i nie będzie wznawiana produkcja. A ja go mam :lol:
  9. Pogoda nie rozpieszcza, ale udało się zmierzyć auto 0-60 mph. 0-100 km/h Brakuje trakcji na starcie, ale wstydu nie ma.
  10. Setup zimowy chyba najbardziej zbliżony do conceptu. Z resztą jak całe auto :)
  11. Jak zostanie stworzona galeria dla serii I, i konkretnie I8, proszę o przeniesienie :) BMW I8 przedstawiać nie trzeba choć nadal to egotyczny samochód na drodze. Sprowadzona przeze mnie zza wielkiej wody. W moim posiadaniu od prawie roku zrobione 10 tys km. Tak więc coś o I8 już wiem ;) . Trochę danych z wyposażenia: 01AG Większy zbiornik paliwa 01CA Selekcja COP ważnych pojazdów 02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach 02VC Zestaw naprawczy do opon 02W8 Obr. BMW, st. le. BMW 20'', szpr. W470 0302 Instalacja alarmowa 0319 Zintegrowana pilot uniwersalny 0322 Funkcja dostępu komfortowego 0423 Dywaniki podłogowe Velours 0430 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. 0458 Regulacja fotela przedn. elektryczna 0493 Zespół schowków 0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera 04AA Podsufitka antracyt 0508 Park Distance Control (PDC) 0563 Pakiet oświetlenia 05A4 Reflektory LED z rozszerzonymzakresem 05AS Driving Assistant 05DS Odryglowanie awaryjne bagażnika 0609 System nawigacji Professional 0610 Wyświetlacz przezierny 0645 Radio v 0655 Radio satelitarne BMW 0674 System HiFi Harman Kardon 06AC Inteligentne połączenie ratunkowe 06AE Teleservices 06AK Connected Drive Services 06AM Real-Time Traffic Information 06AN Concierge Services 06AP Remote Services 06AR Internet 06NS Komfort. telefonia z rozsz. smartfonem 07Y8 BMW i wzornictwo wnętrza Carpo 0823 Wersja dla ciepłych krajów 0845 Akustyczne ostrzeżenie o pasach 0853 Wersja językowa, angielski 08BK Gniazdo ładowania, eksport 08KL Termin wymiany oleju 15.000 km/12mies. 08S4 Dekodowanie zmienn. rozkł. świateł 08TN Św.do jazdy dz.ustaw.przez m.świateł 0925 Dummy-SALAPA 0992 Sterowanie mocowania tabl. rej. 09AA Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt. A050 Akumulator AGM 50 Ah Napęd jak wiecie na 4 buty, przednie dwa z silnika elektrycznego i skrzynią dwubiegową a tył z silnik 1,5L B38T i skrzynia 6 biegowa. Wygląd wskazuje na osiągi supercara, no cóż katalogowo 4,4s do 100 szału nie robi, ale przyjemnie się odpycha. Mamy kilka trybów jazdy: Full elektryczny: eco pro lub comfort z zasięgiem do 30 km, napęd tylko osi przedniej, mając na uwadze charakterystykę silnika elektrycznego z trakcją słabo, ale wokół komina ten tryb w zupełności wystarczy. Tryb Hybrydowy: Pracuje silnik spalinowy i elektryczny ale o tym decyduje komputer, my poniekąd też w zależności jak mocno naciskamy na gaz. Oczywiście tak długo póki mamy prąd w bateriach. W trybie hybrydowym możemy wymusić utrzymanie stanu baterii, wtedy silnik spalinowy pracuje prawie non stop, jako napęd i generator. Tryb SPORT to pełna moc obu silników, i ładowanie baterii w każdej możliwej chwili gdy nie potrzebujemy pełnej mocy. W praktyce w trasie najłatwiej doładować baterię właśnie w tym trybie. Spalanie które mam od prawie roku to 5,2 l/100 km. Katalog 2,1 L, nie wiem jak. Tak czy inaczej te 5l to kropelka. Wnętrze jak to w BMW dobre materiały, choć jak dla mnie za dużo jest elementów ze „zwykłych” beemek, bo karoseria to według mnie petarda. Auto prawie wygląda jak jego concept car. Na początku trzeba opanować wsiadanie i wysiadania, szeroki próg jest pewnym utrudnieniem i dla osób z większą wagą może to być trudne. Ja go nie mam. Monokok jest wykonany z kompozytu i karbonu stąd szeroki próg. Mclaren ma podobnie. Zasada wsiadania jak w każdym innym sportowym aucie, najpierw tyłek później obie nogi. Drzwi lekko otwierają się do góry, a z uwagi na ich szerokość trzeba wybierać raczej szersze miejsca. Miejsca w środku wystarczająca ilość dla 2 osób. Dodatek z tyłu wyłącznie dla dzieci i to raczej nie wyrośniętych. Bagażnik mały ale na zakupy wystarczający. Coś większego pakuję do środka. Póki co auto nie sprawia kłopotów.
  12. Tak obecne roczniki mają 8 lat. Do 2019 5 lat. https://elektrowoz.pl/porady/nowe-bmw-i3-z-gwarancja-na-baterie-na-8-lat-160-tysiecy-kilometrow-w-starszych-nie-wymieniono-ani-jednej/
  13. Jak ja byłem na parkingu dla busów było pusto. W prawdzie stałem na głównym ale z widokiem na busowy. Wyjeżdżając objechałem jeszcze raz całe Twin Peaks. Więc najwyraźniej musiałeś być trochę później niż 17 15. Może następnym razem. Jednak nie warto być punktualnie.
  14. Byłem od 17 do 17 25, nikogo nie było.
  15. Nie wiem gdzie pod Twin Pigs staliście, byłem tam od 17 do 17 25, krążąc w kółko, parking pełny ale jakoś nigdzie nie widziałem zbiórki beemek. Chyba że jest jakiś drugi parking którego nie znam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.