Skocz do zawartości

BeciaK

Zarejestrowani
  • Postów

    106
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O BeciaK

  • Urodziny 30.11.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    f11 535d RWD
  • Lokalizacja
    mazowieckie
  • Zawód
    bezrobotny

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia BeciaK

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. U mnie były dwa błędy odczytane na komputerze 287500 286500 Obydwa dotyczyły sondy lambda przed katalizatorem. Objawy to dławienie się silnika w wąskim zakresie obrotów przy dodawaniu lekko gazu. Po wymianie sondy objawy zupełnie ustąpiły, więc to była sonda. Kupiłem oryginalną Boscha. Spalanie też jak gdyby spadło
  2. Byłem na diagnostyce komputerowej i wyszedł błąd : "sonda lambda przed katalizatorem - dynamika niepradopodobna" Szarpanie (dławienie się silnika) czuć dopiero po przejechaniu pierwszego kilometra i tak do rozgrzania silnika, do osiągnięcia ok. 90 stopni. Może to być sonda?
  3. EGR wymieniony na akcji serwisowej ori w ASO BMW. Skrzynię bym puki co wykluczył, bo jak auto osiągnie temperaturę roboczą to zmienia biegi idealnie i nie czuć szarpania w opisywanym przedziale obrotów. Podkreślam, że szarpanie (coś ala dławienie się silnika) występuje tylko w jednym bardzo wąskim zakresie obrotów i tylko na silniku niedogrzanym przy delikatnym przyspieszaniu. Jeżeli mocniej nacisnę pedał gazu, to nie czuć szarpania (dławienia). Jutro jadę na komputer żeby zobaczyć czy nie ma błędów. Olej w skrzyni wymieniony 10 tys kilometrów temu i nie było problemów ze skrzynią.
  4. BMW 535d RWD skrzynia automat. Jak w temacie od tygodnia borykam się z problemem - szarpaniem w pewnym zakresie obrotów (1250 RPM - 1350 RPM tak na oko) na każdym biegu dopóki silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Podczas delikatnego przyspieszania i tylko w tym zakresie obrotów dosłownie szarpie autem. Coś jak by się silnik dusił. Podkreślam podczas delikatnego przyspieszania, bo jak gaz mocniej wcisnę to szarpanie nie jest praktycznie wyczuwalne. Jestem świeżo po wymianie EGR jakieś 1600 km temu (miesiąc temu). Jeszcze tydzień temu nic się nie działo. W zeszłym roku (10 tys km temu) miałem wymieniany rozrząd oraz czyszczony kolektor, więc drożność, a w zasadzie jej brak po stronie kolektora wykluczam. Klapy też były sprawdzane. Przy okazji rozrządu miałem wymieniany olej w skrzyni metodą statyczną oraz sprawdzone były turbiny. Co może być przyczyną szarpania? Żaden check się nie świeci.
  5. To jest temat o akcji na egr dla aut serii F10/F11 Mi otwarcie powiedzieli co zrobili przy aucie... również o przeprowadzonej aktualizacji bo nowy dodatkowy czujnik przy EGR tego wymagał.
  6. Akcja serwisowa za mną - wymiana chłodnicy recyrkulacji spalin dodatkowo w ASO BMW wymiana oleju + filtry oraz dokupiony przegląd techniczny W moim przypadku na akcję serwisową czekałem cały tydzień :roll: Wymiana trwała ok. 4 godzin z olejem, filtrami i przeglądem.
  7. Dzwoń po serwisach w sąsiednich miejscowościach w takim razie... No chyba że 500 km do Białegostoku nie boli. Widziałem zdjęcia wypalonych kolektorów dolotowych, to nie są sporadyczne przypadki. Auta nie zapalają się od razu. Najpierw kolektor się topi, potem może dojść do zapłonu. Mi w 535d (N57) zrobili. Dla N47 ponoć zaczyna się akcja z łańcuchami rozrządu, ale najpierw niektóre serie.
  8. Już jestem po akcji serwisowej - wymiana chłodnicy EGR. W BMW Auto Fus wymiana trwała 4 godziny, bo auto było rozgrzane po trasie. Zarejestrowałem się tydzień wcześniej, więc nie czeka się miesiącami. Części ponoć mają od ręki. Wymiana chłodnicy EGR, jakieś zaworki, czujniki, osłona oraz aktualizacja oprogramowania. Przy okazji zażyczyłem sobie serwis olejowy + filtry (oczywiście odpłatnie) Auto zostało również sprawdzone pod kątem mechanicznym. U mnie jest już trzecia chłodniczka, bo w 2019 raz już była wymieniona na akcji BMW w Niemczech. Ale tamte modele widać również były wadliwe.
  9. Po co wymieniać coś co tak idealnie pasuje do koloru tapicerki? Drewno nie pasuje do sportowego charakteru auta, a alumunium tak ładnie się nie komponuje z tymi skórami. Jak piano się palcuje, to polecam folie z aliexpress do oklejenia dekorów... folię oczywiście bezbarwną. Folia idealnie zabezpieczy przed rysowaniem i odciskami palców.
  10. Założyłem nowy temat, ponieważ nikt nie potrafił udzielić odpowiedzi jak naprawić samemu i przy okazji zaoszczędzić sporo pieniędzy Mam nadzieję, że temat przyda się dla osób, których dotknie ta sama przypadłość. Pęknięta taśma kierownicy objawia się przede wszystkim niedziałającą multifunkcją kierownicy... Nie działają przyciski, na desce wyskakują błędy od poduszki, tempomatów, błąd DSC, nie działa klakson oraz manetki. Naprawa w serwisie ASO BMW to koszt ok. 5 tysięcy zł... ASO nie naprawia tylko wymienia całą część "Centrum sterowania kolumny kierownicy", ponieważ taśma nie występuje oddzielnie. Sama część nowa kosztuje 3 tysiące w moim przypadku. Używek praktycznie brak przynajmniej mojego numeru części. Na alledrogo znalazłem jedną za 750zł i była kombinowana... Są firmy, które wysyłkowo naprawiają taśmy... usługa kosztuje od 300zł do BMW plus koszta wysyłek. Okoliczne warsztaty nie zajmują się naprawą tych części. Każdy twierdzi że to się wymienia albo na używkę albo na nową. Tak więc postanowiłem sam rozebrać no bo i tak nie działa... Po pierwsze demontaż poduszki, potem kierownicy, potem rozchyla się obudowę kolumny i odkręca się 4 śrubki torx i moduł wyjęty :D 5 minut dla laika, który boi się że coś połamie. Wprawiona osoba w minutę to zdemontuje. Tak więc przechodzimy do rozebrania modułu... dziecinnie proste parę śrubek torx i mamy... Urwana taśma będzie pozaginana i rozwalona w środku... A tak wygląda taśma poprawnie przylutowana... Ja zerwane miałem dwie taśmy z czterech Przed montażem owinąłem sztywno izolacją. Takie zabezpieczenie uchroni przed ponownym zerwaniem... Lepiej niż fabryka :D i najważniejsze to poprawnie nawinąć taśmę... Bardzo dobrze pokazane tu: Następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Sterowanie z kierownicy powinno działać, kierunki, spryskiwacze, manetki, klakson też. Podsumowując jest to prosta naprawa, która nie powinna zająć więcej niż godzinę albo dwie jeżeli robi to laik. Oczywiście najlepiej dać elektronikowi do przylutowania taśmy do końcówek, ale można i samemu. Na koniec trzeba będzie i tak błędy skasować komputerowo... Ja oczywiście demontowałem na podpiętym akumulatorze, bo i tak błędy wyskoczyły i tak... W ten oto sposób można sporo pieniędzy zaoszczędzić.
  11. i akurat jest tylko jedna sztuka o numerze 9354052 ...i widać ze kombinowana, bo markerem pooznaczane położenie centralne. Postanowiłem sam to rozebrać i teraz pytanie jak taśma powinna być prawidłowo ułożona, bo moja była zerwa i nieźle zmiętoszona... Przylutowałem we właściwe piny i nie wiem jak taśmę mam poukładać. Ktoś może ma jakieś zdjęcia albo manual?
  12. może to głupie ale jakoś nie mogę znaleźć do BMW f10/11 na tym popularnym portalu aukcyjnym... Czy jak kupię używkę to każda powinna działać? Nie dobiera się tego po VINie auta? Auta przecież mają inne wyposażenie w postaci multimediów, asystentów, tempomaty...
  13. Może ktoś wie czy tą taśmę można naprawić? Jeżeli tak to może wiecie gdzie w woj. mazowieckim albo podlaskim oddać do naprawy? Najlepiej żeby warsztat również zdemontował oraz po naprawie założył. Nowa część występuje tylko zespolona jako Centrum sterowania kolumną kierownicy... a kosztuje 3 000 zł. Czy do demontażu kierownicy i Centrum sterownia kolumny kierownicy trzeba odłączać akumulator? Może jakiś tutorial jak zdemontować? Nie chciał bym czegoś połamać...
  14. Też tak czytam... że to może być to. Wie ktoś co to za taśma? Jakiś link, numer części albo zdjęcie? Da się to jakoś wymieć samą taśmę, czy to element zespolony z dźwigniami kierunkowskazów i spryskiwaczy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.