Fela
Zarejestrowani-
Postów
22 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E61 530XD 2007
-
Lokalizacja
Czernichów
Osiągnięcia Fela
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
N46 zapach oleju w kabinie [odp: pompa vacum, uszczelka]
Fela odpowiedział(a) na multilab temat w E90, E91, E92, E93
No i zgodzę się z Twoim przebiegiem 305k. U mnie problem jest taki, że samochód dziennie pokonuje +/- 10 km. Niedogrzany silnik w dużym stopniu pewnie przyczynił się do problemów z braniem oleju - również wtedy wymieniłem łańcuszek który też miał luz. Po wyjęciu głowicy i sprawdzeniu wałków wszystko jest idealne, w żadnym miejscu nie są podtarte. Nastawnik wydaje mi się że nie jest kwestią przebiegu tylko czasu. Jeżeli nie jeździsz na uszkodzonych uszczelniaczach to katalizatorom nic nie grozi -
N46 zapach oleju w kabinie [odp: pompa vacum, uszczelka]
Fela odpowiedział(a) na multilab temat w E90, E91, E92, E93
Odgrzewam kotleta :) Dzisiaj wymieniłem uszczelkę w pompie vacum (w kształcie H) oraz oring na łączeniu z głowicą. Ubytek oleju praktycznie był niewyczuwalny. Od jakiegoś czasu pojawiał mi się smród w kabinie, tylko po mocnym hamowaniu. Dwa dni temu nie dało się jechać samochodem, tak potężny wyciek, że jak podniosłem maskę to było biało :shock: Sama operacja wyjęcia nic trudnego, od góry można wszystko spokojnie zrobić ale od dołu widać dokładnie gdzie jest wyciek. Ehh te N46, w tym roku z droższych napraw zrobiona głowica, uszczelniacze bo kopcił jak Tatra, silnik valvetronic, no i jeszcze standardowo została uszczelka pod misą bo tam też jest mokro. A kto by powiedział, przebieg 150k Samochód mam od 10 lat i do tego czasu żadnych większych dokładek a w tym roku nadrobiłem wszystko :) Jestem z okolic Krakowa i jak ktoś ma podobny problem to chętnie pomogę - wyjęcie pompy + cała robota max 1,5h -
E90 N46B20 - siłownik Valvetronica, szarpanie przy ruszaniu
Fela opublikował(a) temat w E90, E91, E92, E93
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami związanymi z siłownikiem Valvetronica. Od mniej więcej roku samochód przy ruszaniu dziwnie szarpał - pierwsze skojarzenie - kończy się sprzęgło, dwumasa do wymiany, krzywo łapie docisk..hmm? No ale nic jeździłem dalej bo nie było to tak bardzo uciążliwe. Któregoś pięknego dnia wyskoczył chceck - po podpięciu pod kompa silniczek zaczął się przypominać, kilka mocniejszych stuknięć w obudowę i dalej hula :-) w zeszłym tygodniu wyskoczył po raz kolejny, po skasowaniu na drugi dzień to samo. OK najwyższa pora na wymianę. Zakupiłem nówkę VDO za 600 Pln i udało się wymienić własnymi siłami i chceck już się nie pokazuje. Po przejechaniu ok 200 km zauważyłem jedną rzecz - samochód przestał całkowicie szarpać przy ruszaniu. Wykonałem z ciekawości ok 50x ruszanie z miejsca i nic!! idealnie pomału rusza do przodu. Wcześniej bez obrotów +/- 2k nie było mowy o płynnym ruszeniu. I teraz pytanie - jakie znaczenie może mieć pozycja wałków? jeżeli silniczek nie pracował w całym zakresie obrotów tylko w części może to mieć na to przełożenie? Problem jest u mnie rozwiązany tylko zastanawia mnie ta dziwna zależność. Temat założyłem dla osób, które mogą mieć podobny problem aby nie pchały się w pierwszej kolejności za kosztowną wymianę sprzęgła i dwumasy. Samochód z 2005r. Aktualny przebieg 140k - wiarygodny, jestem właścicielem od 9 lat. -
Niestety tak jak pisałeś - nie ma czasu, tz nawet nie w tym problem tylko nie ma stanowiska na cały samochód. Zajmuje się głownie remontami silników, skrzyń i innych podzespołów. Ceny to ok 300-400 pln + uszczelniacze po 2 zł sztuka :-) Ma ktoś może jakiś inny pomysł?
-
Witam wszystkich serdecznie Posiadam u siebie w E90 nieszczęsny N46B20B i jak to w tym modelu bywa poszły uszczelniacze. Ma ktoś jakiś sprawdzony namiar na mechanika, który potrafi wymienić same uszczelniacze bez ściągania głowicy? Nie chcę robić wszystkiego bo silnik jest suchy i po wymianie rozrządu Będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam
-
A faktycznie jest...przyznam szczerze że szukałem ale nie widziałem go. Wielkie dzięki. A przed założeniem wskazane jest jakoś nasmarować te krzyżaki albo sprawdzić, żeby znów nie było niespodzianki?
-
No to mam nie mały problem..we wtorek muszę zacząć poszukiwania bo samochód potrzebny:-( Gdyby ktoś znalazł gdzieś taki to proszę o namiar.. Dziękuję i Pozdrawiam
-
Sugerowałem to przed wymianą ale stwierdził, że jeżeli nic się nie działo przed wymianą to poźniej też powinno być dobrze. A to zawsze może mi zrobić a koszt około 500 zł za kompletną regenerację mechatroniki także wydaje mi się, że cena też jest przystępna..
-
A nie orientujesz się czy można jeździć bez wału? 15 metrów przejechałem i nic sie nie działo w zasadzie ale nie wiem co przy większych predkościach...
-
Witam Jak w temacie...dzisiaj trafiła mi się taka przygoda... Rozleciał się przedni krzyżak. Na szczęście 2 km od domu także wróciłem i wał wykręciłem..i tu moje pytanie, czy mogę jeździć bez przedniego wału? Obdzwoniłem 4 znajome szroty i nic. Problem z częściami do X jest bardzo duży.. Jak ktoś ma taki wał to pisać odrazu:-) Pozdrawiam i bardzo proszę o radę czy samochodem można jeździć czy niestety muszę szukać wału? Pozdrawiam
-
Sprawa rozwiązana, jak stwierdził znajomy który zajmuję się skrzyniami automatycznymi lało się z "przelotki". Wymienić ją to niestety trochę gimnastyki przez to, że samochód ma x-drivea ale cała zabawa z wymianą filtra, oleju i przelotki w skrzyni kosztowała mnie tylko 650 zł ( materiał + robocizna), także wydaje mi się że cena dobra...:-) jak by ktoś potrzebował namiar z małopolski to mogę śmiało polecić. Pozdrawiam
-
Samochód odstawiłem do mechanika, jutro będę wiedział co jest grane. Zasugerowałem mu delikatnie to co napisałeś i będzie patrzył. Z tego co mi powiedział na temat oleju to wygląda jak ze skrzyni. Jak będę wiedział to dam znać. Pozdrawiam
-
Witam Wszystkich Patrzyłem na forum ale niestety mało jest na temat skrzyni rozdzielacza i jej wycieków... Mianowicie problem zaczął się od nieprzyjemnego zapachu spalonego oleju w kabinie, po zaglądnięciu po samochód nie miła niespodzianka. Na wyjściu ze skrzynki na tylą oś jest dosyć mocno zabrudzone wszystko. Miał może ktoś podobny problem? podejrzewam wyciek z oringu uszczelniającego kołnierz przekazania napędu. Jeżeli moje obawy są słuszne proszę o informację czy jest duży problem z wymianą jego? i druga rzecz pasuje odrazu może olej wymienić tylko pytanie jaki tam jest? z góry dziękuję za pomoc
-
A stukanie było związane z gniazdami amortyzatorów. Po wyjęciu tych plastikowych zaślepek w kolumnie pod maską(pod wzmocnieniem poprzecznym), okazało się, że łożyska były zardzewiałe i jedna z kulek wyskoczyła do góry. Po wymianie na nowe(nowe używane) problemu nie ma :-) Koszt nowego gniazda 400 zł a używka 100 zł. Mam w Krakowie dobrego Pana który ma praktycznie wszystkie części do BMW(różne modele) w bardzo dobrym stanie. Jeżeli by ktoś coś potrzebował chętnie pomogę. Pisać na priv albo email 11fela11@poczta.fm Pozdrawiam