Skocz do zawartości

spiro

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530dA M57D30 2003 sedan
  • Lokalizacja
    WLKP

Osiągnięcia spiro

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dobra, chyba rozkminiłem. Na schemacie są dwa mikroprzełączniki i trzy przewody - żółto brązowy, niebiesko brązowy, czerwono czarny. Ja mam jeden mikro przełącznik (i puste miejsce na drugi) i dwa przewody (jedno puste miejsce we wtyczce na trzeci) - niebiesko brązowy, czerwono czarny. Brak we wiązce do bagażnika żółto brązowego. Prośba do Was taka jak by ktoś mógł sprawdzić w swoim E39 sedan, o ile posiada się oryginalny centralny zamek, jak reaguje przy przekręcaniu kluczyka zamku klapy bagażnika. Jeżeli działa centralny, to bez rozbierania klapy bagażnika proszę sprawdźcie w tej gumie, w której idą przewody do klapy bagażnika czy macie żółto brązowy przewód. Natomiast jeżeli centralny z zamka klapy bagażnika nie reaguje, to tak czy inaczej też proszę sprawdźcie czy macie w tej gumie żółtobrązowy przewód - powinno go wtedy nie być. Warto sprawdzić sobie tą gumę bo przewody w niej lubią się przecierać i pękać. Może nie każdy egzemplarz miał taką funkcję otwierania centralnego zamka z klapy bagażnika. Jeszcze mnie nurtuje po co montowali jeden mikroprzełacznik i wiązkę dwużyłową - tak jak wspominałem w takiej konfiguracji nie ma to teoretycznie wpływu na nic. U mnie też nie reaguje centralka na kluczyk w zamku klapy, nie wywala żadnych bezpieczników ani błędów na kompie :) Nie będę się chwalił co zrobiłem, że mi ten bezpiecznik wywaliło ;) Błędów na kompie też nie mam.
  2. No przecież to nie jest schemat dogrzewania, tylko centralnego zamka i obejmuje ten element z którym mam problem, biorąc pod uwagę kolory kabli i tym bardziej fakt, że u mnie centralny zamek nie reaguje przy przekręcaniu kluczyka w zamku klapy. Dodatkowo przy różnych eksperymentach z tą wtyczką wywaliło mi bezpiecznik NR 53 7,5 ampera, który odpowiada za centralny zamek.
  3. Jak mikroprzełącznik zamka klapy bagażnika, może otwierać całe auto "prawdopodobnie" :?: :duh: :nienie: Znalazłem schemat centralnego zamka w E39 i wygląda na to, że rzeczywiście ten mikroprzełącznik powinien otwierać (nie wiem czy też zamykać) centralny zamek. Mierzyłem miernikiem, sam mikroprzełącznik w pełni funkcjonalny. http://spirko.w.interii.pl/centralny%20e39.jpg NR 88 to bagażnik, wiązka o którą się rozchodzi to przewód niebiesko brązowy i czerwono czarny (nie wiem w sumie skąd wzięli ten trzeci - żółto brązowy - będę musiał się jeszcze przyjrzeć tej sprawie). Tylko dlaczego u mnie nie działa?? :(
  4. A próbowałeś otworzyć za pomocą przycisku wewnątrz auta :?: :?: :shock: :lol: Próbowałem, z odłączoną wtyczką ze zdjęcia działa.
  5. Dobra wszystko ładnie pięknie w takim razie, tylko kto mi odpowie po co na mechaniźmie zamka klapy bagażnika jest mikroprzełaczniczek do którego dochodzi wiązka dwu żyłowa?? Odłączyłem to i próbowałem różnych rzeczy... wszystko działa nieważne czy ten przewód jest podpięty czy odłączony. Więc po co on jest?? Dobra, dzisiaj zaczepiłem obcą osobę, poprosiłem żeby przy zamkniętym aucie przekręciła kluczyk w klapie w lewo no i co?? SEZAMIE OTWÓRZ SIĘ. E39 otwarte. A u mnie nie :/ http://spirko.w.interii.pl/bagaj%20e39.jpg
  6. Podepnę się pod ten temat z moim pytaniem, żeby nie robić bałaganu na forum. Do dnia dzisiejszego miałem problem z zamkiem bagażnik, po włożeniu kluczyka nie można było go przekręcić ani w jedną ani w drugą. Problem ten został rozwiązany, teraz mogę zamknąć bagażnik na stałe, gdy przekręcę kluczyk w prawo, a gdy dam na maxa w lewo to otworzę sam bagażnik z kluczyka. Jednak czegoś mi tu chyba brakuje, czy przypadkiem z tego zamka w bagażniku nie powinien też działać centralny zamek, tak samo jak z drzwi kierowcy?? Pytam bo u mnie z kluczyka w zamku bagażnika centralny w ogóle nie reaguje, a kiedyś miałem E30 z fabrycznym centralnym i można było z bagażnika z kluczyka otwierać/zamykać centralny zamek. Oczywiście centralny potraktowany kluczykiem z drzwi kierowcy jak i z pilota otwiera i zamyka bagażnik, działa również przycisk na pilocie otwierający sam bagażnik. Czy we wiązkę, która jest wpięta w zamek klapy (dwa przewody) do takiego przełącznika na samym mechanizmie zamka powinno docierać jakieś napięcie??
  7. Takie pytanie, że aż nikomu nie chce się odpowiadać... Rozkoduj sobie vin to będziesz miał np. że masz tapicerkę np. BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN), to jedna trzecia sukcesu, jeżeli sprzedający wie co sprzedaje i napisze, że np. sandbeige to już dwie trzecie sukcesu i powinno być to samo, ale do pełni sukcesu trzeba zdawać sobie sprawę, że jeżeli np. Twoje auto całe życie stało na dworze w słońcu (wyblaknięte kolory), a np. auto dawca całe życie w garażu to mogą się różnić delikatnie odcieniami, co jest w pełni logiczne. Rzeczywistość jest taka, że nawet jeżeli będzie różnica to tak minimalna, że dopóki komuś nie powiesz to szanse na to że ktoś to zauważy są znikome.
  8. spiro

    E39 530D problem z alarmem

    To nie jest filtr powietrza, tylko jeden z filtrów kabinowych. Ten czujnik, który się przy nim znajduje to czujnik, który Cię interesuje. Nie ma dwóch czujników. Ja jak kupiłem samochód nie wiem dlaczego miałem ta wtyczkę po prostu odpiętą!!, a alarm działał, bo przy otwartych szybach i zamkniętym samochodzie, po włożeniu reki w przestrzeń pasażerską załączył się. Obecnie wpiąłem ją i przy uzbrojonym alarmie przy otwarciu maski wszystko działa jak należy. Więc po prostu odepnij wtyczkę i wszystko na temat.
  9. spiro

    Problem z przednimi lampami

    Według mnie, to nie rozwiązuje problemu, ponieważ nie zmienia to kąta na ruch prawostronny, a jedynie wyrównuje strumień światła do linii poziomej usuwając kąty. Wystarczy w nocy postawić auto przed ścianą, przełączyć przesłonę i wszystko jasne. Jest to rozwiązanie w przypadku tymczasowej wizyty na kontynencie. Zostaje przesłonięte doświetlanie lewego pobocza, dzięki czemu nasz "anglik" nie oślepia innych kierowców, których na kontynencie mijamy z lewej strony. Przypuszczam, że nawet jak kupisz lampy z oprawkami/żarówkami H7 to wystarczy podpiąć wtyczki i powinno wszystko śmigać (to tak w teorii).
  10. Diagnozowałem tak jak już tu wspomniano. Przy włączonej kontrolce przycisku PDC, dotykając czujnik opuszką palca czuć impulsy, a przykładając ucho słychać "cykanie". Błyskawicznie bez komputera okazało się, że jedna sztuka nie daje oznak życia i cały system na nic. W moim egzemplarzu każda z wtyczek do czujnika posiada trzy przewody. Przez przypadek odkryłem, że przy wtyczce do nie dającego oznak życia czujnika miałem kompletnie skruszony jeden z tych przewodów. Po usunięciu skruszałego fragmentu i zrobieniu nowego połączenia system ożył i działa do chwili obecnej. Aż mi się wierzyć nie chciało, że w samochodzie z rocznika 2002 tak mogą skruszeć przewody, może warto przyjrzeć się instalacji.
  11. spiro

    Malowanie auta

    U mnie wołają 4500zł bez dachu, koleś to profesjonalista, po jego robocie auto igła.
  12. Informację o przekaźniku K13 znalazłem w sieci, jednak ciężko znaleźć, który to konkretnie. Ja mam nad bezpiecznikami z tyłu tylko dwa przekaźniki i zdiagnozowałem, że jest to ten po lewej patrząc na bezpieczniki i przekaźniki, "pstryka" podczas włączania/wyłączani ogrzewania tylnej szyby, więc działa (były również próby z innymi przekaźnikami). Bezpieczniki sprawdzone, zarówno ten w schowku jak i ten 40 amperowy w bagażniku. Moduły wymienione. Ogrzewanie nie działa. Paski wyglądają na całe i sprawne, dolna sekcja ogrzewania sprawdzana miernikiem na "piknięcie" przewodzi prąd, górna sekcja połączona dodatkowo na środku dwoma paskami idącymi aż do góry szyby ponad sekcje (tak jak by miała szybciej się ogrzać obszar, na przeciwko lusterka wewnętrznego), prądu nie przewodzi. Napięcie do modułu dociera i wychodzi z niego na obie sekcje, natomiast nie ma odpływu prądu z drugiego modułu. W momencie, kiedy drugiemu modułowi, który odpowiada za masę, odepniemy przewód masy, napięcie dociera w dolnej sekcji ogrzewania z jednej strony szyby na drugą. W górnej sekcji brak napięcia mimo, że z jednej strony ono dociera. Jakieś pomysły??
  13. Mam ten sam problem w moim sedanie, mam zdjęte słupki, do modułu w słupku dochodzi czarna wtyczka z czarnym przewodem, w której przy włączonym silniku, po włączeniu przycisku ogrzewania tylnej szyby pojawia się prąd/po wyłączeniu znika. Jednak już napięcie nie wychodzi z owego modułu dalej na szybę. Wymienić ten moduł na jakąś inną używkę czy jak?? Zaobserwowałem również, że przy włączonym silniku i przy włączonym radiu, po naciśnięciu przycisku ogrzewania tylnej szyby, radio zaczyna gubić fale całkowicie lub dużo, dużo słabiej odbierać, tak że nie da się go słuchać. Czy to normalne??
  14. No i wszystko jasne... Dzięki za szybką odpowiedź. Zmyliło mnie wcześniejsze posiadanie e30-stek. Pozdro
  15. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji w jakiej pozycji przycisk blokady tylnych szyb elektrycznych powinien odciąć im prąd, a w jakiej pozwolić im działać. Jestem świeżo po zakupie e39, a wcześniej miałem kilka e30-stek. W kancie było tak, że jeżeli przycisk był niewłączony to wokół niego było widać czerwoną obwódkę i szyby nie działały, kiedy przycisk się wdusiło, nie było widać czerwonego fragmentu i szybki działały. W e39 mam odwrotnie. Kiedy przycisk jest wduszony, to szyby nie działają, natomiast kiedy jest w pozycji, w której jest widoczne czerwone fragment, szyby działają. Jak to powinno prawidłowo działać?? Jak jest u Was?? Mam już za sobą rozbiórkę tego panelu, i rozbierałem też ten mikroprzełąnik od blokowania szyby i nie jestem pewien czy go dobrze złożyłem, a lubię mieć w aucie wszystko dopięte na ostatni guzik :) Dzięki za info.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.