Ja nie wiem co wam te turbo tak pada. A teraz wychodzi mi nawet, ze w N47 pada szybciej niz w M47, wiec te statystyki wasze o kant "d" rozbic. Statystyka wymian turbo jest jedna, JAK DBASZ TAK MASZ i rodzaj silnika ma sie nijak do tego. Moje TURBO, to najbardziej znienawidzone MITSU z wiekszym przebiegiem niz Twoj i jak na razie nie padlo, i ma sie bardzo dobrze a samochod na pewno bardziej mam upalany bo ja opony wymieniam razem ze sprzeglem i dwumasa, czyli max 80kkm. Wiec co wy chcecie od turbin to ja nie wiem, moze olej trzeba zmieniac czesciej to turbiny wam pozyja dluzej. Tak termostaty mam padniete, ale mi to nie przeszkadza bo ja swoj olej dogrzewam dobrze i mysle, ze jakbym powymienial te termostaty to wentylatory by sie ciagle wlaczaly i obciazaly silnik a tak mam spokoj i nie marnuje mocy na krecace sie wentylatory. Arturl1 nie jezdzilem Civikiem ale za nerwowosc zawieszenia w BMW odpowiadaja glownie opony, nerwowo jest na ROF na ktorych ja jezdze, na zwyklej gumie jest ok. Jeszcze jedno dla kolegi K8v8M: Osiagi 2.0d i 3.0d to dwie rozne ligi. Osiagow tych wozow nie mozna porownywac, pojezdzij jednym i drugim a nie czytaj internetowe poradniki. Dla potomnych bo lobbista K8v8M wprowadza w blad wszystkich. Jezeli chodzi o osiagi to 3.0D jest w innej lidze niz 2.0D. Czipujac 2.0D zbizamy sie do OE 3.0D, (wtedy mozna mowic o powiedzmy rownych osiagach) ale 3.0D tez mozna zaczipowac i znow taka zaczipowana 3.0D odjezdza do innej ligi. I to pisze ja, praktyk ktory dziarga sie z tymi 3litrowkami. NA pocieszenie dla wlascicieli dwulitrowek napisze, ze koszta utrzymania 2.0D sa duzo nizsze niz 3.0D w totalu.