Skocz do zawartości

debeo

Zarejestrowani
  • Postów

    74
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było
  • Lokalizacja
    Szczecin

Osiągnięcia debeo

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Z tego co pamiętam są dwie opcje. Albo masz dwóch świadków, albo musisz wezwać Policję na miejsce zdarzenia, żeby spisali protokół. Pokazujesz panom dziurę i uszkodzenia, oni już wszystko piszą. Tylko na założonych zimówkach to nie przejdzie :wink: Potem zaliczasz zarządcę drogi, u mnie mieli gotowy formularz. Dostałem nr ich polisy OC, następnie standardowe oględziny u rzeczoznawcy i papierki ubezpieczeniowe.
  2. Miałem to samo. Zimą zanim się trochę nie rozgrzało był zgrzyt przy wrzucaniu drugiego biegu. Latem wymieniłem zestaw simmering (z niego u mnie podciekało) + podkładki, tulejki i łożysko wybieraka, po czym problem zniknął (a nastało nie -5 a -20 st. C), wraz z nim luzy na lewarku :8) Koszt takiego zestawu, to ok. 100zł w aso. Simmering: 14 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=23_0234&hg=23&fg=15 Elementy wybieraka: 2, 4, 7, 10, 11. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=25_0013&hg=25&fg=05 Na zdjęciach widać elementy o które mi chodzi: http://www.understeer.com/shiftlever.shtml
  3. To jest stara micra, więc zrobienie tego na zasadzie "oddać do lakiernika" mija się z celem. Lakierować sam tym bardziej nie chcę. To jest wgniota na rogu błotnika, wymiary ok. 8x6 cm. Przerysowania nie są głębokie, głównie lakier sprawcy został (myślę, że nawet ręczne spolerowania da zadowalający efekt). Patrzyłem i po odkręceniu światła będzie dogodny dostęp od tyłu do wgniecenia. Jeszcze jedno zdjęcie jak wyglądają rysy - http://debeo.aq.pl/1234.jpg
  4. Jest jakiś sposób na wyciągnięcie wgniecenia widocznego na załączonym zdjęciu? Szkoda parkingowa, dokładnie wiem który sąsiad to zrobił, niestety jest strasznym tchórzem i się nie przyznaje. Jeśli się da chciałbym je jakoś wyciągnąć i przepolerować rysy. http://debeo.aq.pl/123.jpg
  5. Dzięki za opinie :!: Myślę, że samoregulatory to pierwsza rzecz, którą powinienem sprawdzić. Za przemawia fakt, że wcześniej ręczny łapał na trzy "ząbki", a pedał wysoko. Teraz ręczny unosi mi podłokietnik, a pedał wpada dość znacznie. Kolejny argument, wciśniecie hamulca do oporu włącza abs, a zatem przyjmuję, że przód łapie tak jak powinien. Mam nadzieję, że mam dobry tok myślenia :roll: Pozostaje kwestia techniczna. W Sam Naprawiam nie znalazłem opisu jak to zrobić. Muszę ruszyć zębatkę, tak? Ale o ile i w którą stronę? Czy coś się stanie jak przesadzę? No i jeszcze jedna kwestia czy wystarczy płaski śrubokręt i zdjęcie koła? Będę wdzięczny za porady. Przy wielu elementach samochodów już grzebałem, ale przy hamulcach bębnowych jeszcze mi nie było dane. Nauczony doświadczeniem nie chcę nic popsuć :wink: Jeśli samoregulatory nie będą rozwiązaniem w następnej kolejności sprawdzę na kanale gumowe łączniki przewodów hamulcowych.
  6. Pedał hamulca łapie u mnie na dwa razy, tzn. wcisnę raz i auto hamuje, wcisnę drugi raz (coś jakbym pompował) i pedał łapie już wyżej. Rzecz z pozoru wygląda na zapowietrzony układ, ale to wykluczam. Problem wyszedł po wymianie szczęk (zalanych dzięki porządnie cieknącemu cylinderkowi, auto stało dwa miesiące). Wcześniej pedał łapał dużo wyżej, stąd też efekt był cięższy do zauważenia. Sam skojarzyłem to dopiero, gdy powiedział mi o tym mechanik, zapewniając że odpowietrzał układ dwa razy i dalej tak jest (póki co mu wierze). Po odebraniu samochodu pedał łapie niżej, stąd też daje się to łatwo zauważyć. Co powinienem po kolei sprawdzić, żeby dojść do przyczyny problemu? Pompę hamulcową? Mechanik sugerował gumowy tłoczek w pompie abs. Dzięki za pomoc.
  7. Nie wiem w czym tkwi istota Twojego problemu, ale spróbuj wymienić el. 2, 7, 4 i 10 z http://allegro.pl/item632924022_kierownica_logitech_wingman_formula_force_gp.html Tylko dla poprawnych numerów części poszukaj ich dla swojego auta.
  8. A to ciekawy patent :) Opiszesz dokładniej co jak robiłeś i swoje wrażenia?
  9. 1. Odłącz akumulator i poczekaj 10 min! Inaczej możesz mieć błąd poduszki, a w najgorszym wypadku Ci ona wystrzeli. Pamiętaj, żeby odczekać 10 min! 2. Z tyłu kierownicy masz dwa torxy, nie pamiętam jakie ale mniej więcej średni rozmiar w popularnych zestawach. Odkręcasz je i zdejmujesz zaślepkę. 3. Na środku masz śrubę na wieloklinie. Odkręcasz i ustawiasz w pożądanym ustawieniu. Warto przed ruszeniem koła zaznaczyć sobie, jak było, żebyś w razie czego miał jakieś odniesienie. 4. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności. Mi udało się zrobić całość bez odłączania poduchy.
  10. Czy dobrze kiedys/gdzies przeczytalem/uslyszalem, ze ceny paliw na polskim rynku hurtowym ustalane sa wzgledem jednego tylko czynnika: oplacalnosci importu? Tzn. sa na takim poziomie, zeby nie oplacalo sie importowac, a zatem biorac pod uwage nasza lokalizacje geograficzna zaleza wprostproporcjonalnie od kursu euro? Pobiezna analiza wahan cen paliw na stacjach od czasu ustabilizowania sie ceny pomiedzy 40-50 dol. za barylke, wskazuje ze nijak ma sie ona do kosztow wytworzenia, czyli kursu dolara (zakladam ze inne koszty pozostaja na wzglednie stalym poziomie)... a zalezy od kursu euro. Tak mnie naszlo, obserwujac spadek wartosci dolara, przy znacznie mniejszej przecenie euro i stalosc cen na stacjach.
  11. Nie karmcie trola :twisted: Juz pisalem w tym temacie, ze kogo bym nie sluchal (a juz szczgolnie nie czytal w internecie), to pali polowe tego co mi, a kupil tez polowe taniej i to w lepszym stanie :mrgreen: Mialo byc miasto, a sie zrobil mieszany. Mi 1.6 pali w miescie, latem 13l lpg. Zima mniej, ale to wynika z tego, ze jezdze w miescie, nie dojezdzam do niego 10km i wiecej jade na benzynie, zeby sie rozgrzal choc troche. Oczywiscie koledze serdecznie gratuluje 328, co pali mniej niz clio 1.2, ktorym mialem okazje prawie przez 2 lata jezdzic :duh:
  12. W dzisiejszej dobie to dosc drogi sprzet, przynajmniej na taki wyglada. Nie wiem dokladnie jak to dziala, bo nie chcieli mi wytlumaczyc, ale auto ma zakladane na kola cos, co mozna przyrownac do blokady (jak ze strazy miejskiej), a potem juz na kompie wszystko widac, albo wydruk idzie. Na moja logike, to na czesciach zakladanych na kolach musi byc cos, co daje jakis sygnal do jendego miejsca ktore robi za uklad odniesienia... albo na kolach jest cos, co odbija fale (pewno elektromagnetyczne) nadawane przez zrodlo... ale wywod zrobilem :wink: Po staremu, na patencie to sie ze sznurkiem ponoc robilo :mrgreen: Natomiast sama regulacja polega juz na wkrecaniu badz wykrecaniu koncowki w drazek kierowniczy. Tyczy sie to samej zbieznosci. Pelna geometraia to juz inna bajka...
  13. Co wyscie sie tak Polakow uczepili? Czy my naprawde zawsze musimy zanizac nasze mniemanie o sobie? Proponuje popracowac troche w jednym z "cywilizowanych" wg was krajow, a zobaczycie ze przy wszystkich minusach, daleko nam do tych waszych porownan.
  14. W bananowej republice prawo obowiazuje na swoj sposob. U nas naszczescie tak nie jest. Przesadzacie w tym wypadku z tekstami o Polakach. Kazde spoleczenstwo sklada sie w 95% z cwokow i tyle. Niewazne czy brytyjskie, niemieckie, czy moze francuskie. Odniesienie do tej sytuacji tez z lekka naciagane. Czy gdyby to kupujacy niedotrzymal umowy tez byscie pisali o Polaczkach jacy to oni sa, ze jako sprzedajacy chca wyegzekwowac umowe? Watpie. Taka propozycja: zalozcie sobie watek w ktorym bedziecie narzekac na to, ze policja zatrzymala przestepce, bank egzekwuje dlug, prokuratura tworzy akty oskarzenia, ze przedsiebiorca wystepuje na droge sadowa celem sciagniecia naleznosci za usluge. Contractus ab initio voluntatis est, ex post facto necessitatis. Prawo, to prawo. Nie ma odstepstw.
  15. W takim razie od dzis kaz do siebie mowic per Billy :twisted: Osoba fizyczna prowadzaca dzialanosc gospodarcza, to wg Kodeksu Cywilnego firma, jak kazda inna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.