Skocz do zawartości

mate46

Zarejestrowani
  • Postów

    280
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mate46

  • Urodziny 26.11.1990

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 320d '16, MINI COOPER S '21 JCW
    była :( - e61 -535d, e91 318d, E91 320d '12, MINI COOPER R56
  • Lokalizacja
    okolice Krakowa

Osiągnięcia mate46

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Dalej walczę z DSC, wymieniłem dla świetego spokoju płyn hamulcowy. Do tej pory udało mi się zaobserwować, że błędy wali w momencie zahamowania lub podczas powolnych manewrów nawet parkinowo-garażowych. Mogę jechać trase 100km i nic się nie dzieje, zero błedów, a dojadę do świateł powoli zatrzymam i błąd. Błędy też nigdy nie pojawiły się na zimnym co też dało mi do myślenia z płynem. Kminiąc dalej, że jak problem z ciśnieniem to może płyn stracił swoją lepkość. Dziś będę testował. Robiąc kalibracje sterownika DSC , jest info iż są zapisane błędy. Błędy wcześniej skasowałem wszystko i żaden od dsc się nie wyświetla w planie ogólnym, więć teoretycznie podczas kalibracji nie powinno ich być . Czy da się wejść jakoś "głębiej" w ten sterownik w programie ISTA, gdzie mogą widnieć jeszcze jakieś błędy??
  2. 180tys, ale wcześniej Niemiaszek latał tylko trasy, a ostatnie 20tys to głównie miasto i okolice i to dało najwiecej w d..
  3. Dzięki za szczegółowe informacje.Zrobiłem kalibrację dsc, niby z informacji wynika ze przebiegła prawidłowo, ale było tez info o zapisanym błędzie w jednostce dsc. Wkur.. mnie fakt iż cała jednostka dsc była wymieniana w aso w 2018/19r (40tys km temu) / nowa to koszt około 9tys zł, wtedy jeszcze na gwarancji. Pytanie skoro są jakieś zakłócenia w łączeniu to może wina akumulatora, choć dziwne jest to ze błąd nigdy nie pojawia się przy czy bezpośrednio po rozruchu samochodu kiedy napięcie może spadać. Pojawia się po lekkim lub całkowitym rozgrzaniu samochodu... pewnie mylny trop Dziwne jest to, ze któryś moduł który może szwankować wysyła sygnał zastępczy nie ciagle tylko jak sobie zechce , i nie jest to o tak, tylko zawsze podczas któregoś hamowania .
  4. Doładowalem , nic się nie zmienia. wyjeżdżam przejadę kawałem i wywala błąd. Szczególnie gdy auto się rozgrzeje. Na zimnym się nie zdarzyło. Ktoś ma jakis pomysł. Nie chce oddawać auto i na pale żeby wszystko zmieniali.
  5. Szukałem na forach i nic nie znalazłem. Mój samochód to f31 320d, 2016r. Od kilku dni pojawia mi się kontrolka od dsc podczas hamowania w ostatniej fazie. Zero objawów , możliwe ze wtedy po prostu trakcja nie działa nie testowałem. Po zgaszeni zapaleniu brak bledow. Po 3-4 razach podpiąłem iste , pojawiała się litania bledow od dsc (reszta jest nie istotna):. Puściłem kalibrację zaworow pompy , przebiegła pomyślnie . Dolalem płynu bo było dziwnie mało (niedawno zmieniałem klocki) bez odciągania i dolewanie płynu. Ostatnim razem jadąc dłuższa trasę bez hamowania, naciskają nagle pedał hamulca był taki dziwny jakby drżał podobnie jak przy absie, ale nie aż tak. Jedynie co z nowości to zmieniałem klocki hamulcowe z przodu , ale tam wszytko wydawało się ok, nic po za tym nie ruszałem itd. Cała jednostka dsc była zmienia w Aso na nowa jakieś 40tys km temu, musiałby być duży pech żeby znów siadła.. Może ktoś miał podobny problem.
  6. U mnie była podobna sytuacja. Pomogło porządne czyszczenie/sprawdzenie klap w kolektorze dolotowym oraz wymiana egr , oryginał Pierburg około 400zł. Najlepiej zrobić też za pomocą ISTY programowanie nowego EGR, ale nie jest to koniecznie. Pomimo, że pół roku wcześniej samochód był na akcji , wymienli samą chłodnicę. W instrukcji do tej akcji jest info, że należy sprawdzić EGR i kolektor dolotowy. Oczywiście nic nie ruszone, a w kolektorze syf niemiłosierny...
  7. Akurat trochę siedzę w olejach, ale o wynalazku typu Monzol nie słyszałem. Ja w swoich beemkach widzę korzystne działanie po zastosowaniu dobrej jakość oleju silnikowego z modyfikatorem tarcia i preparaty do paliwa. Nie wychodzi tanio , ale nie pije,nie pale to niech chociaz auto ma dobrze :D
  8. Rozumiem. Tyle, że olej ma też inne składniki, które mogą powodować zatykanie dpf i katalizatora, a te dodatki powodują tez poprawę pracy tych urządzeń, ale u Ciebie jest ok to tylko się cieszyć.
  9. Wszystko prawda. Dodam jeszcze, że do każdego tankowania leci 50ml(na 20l. paliwa) oleju do dwusuwów(Orlen 2T semi). Stosuję to od ok. 15 lat i nigdy żaden kopciuch nie wymagał interwencji w układ zasilania. To dopiero pakiet anty-DPF-owy! I mówiąc szczerze, bardziej zależy mi na dobrej kondycji motoru i jego podzespołów niż jakiegoś filtra, który i tak kiedyś kitę odwali. Ale to tylko jest moja decyzja i nikogo nie będę do niej przekonywał ani namawiał. :wink: Jako ciekawostka- wiedział ktoś o tym? https://mannol.de/pl/?action=accessory_chemical_preview&name=7719%20O.E.M.%200W-40 a nie próbowałeś dobrych dodatków do paliwa? Cenowo wiadomo nie wyjdzie taniej, ale przy okazji smarowania i czyszczenia układu paliwowego , poprawiają spalanie naszej ch.. ropy i tym samym zmniejszą zapychanie dpf i wydłużają interwały między wypalaniami. Działają na dwa fronty :)
  10. Wystarczy 5 litrów tego millersa + 200 mln Archoil AR9100? Pojemność silnika to chyba 5.2 litra? A przy jakim przebiegu zacząłeś stosować ten zestaw? tak wystarczy taka ilość oleju i dodatku. W f31 stosuje od przebiegu 160tyś km. Zalecam przed wymianą zrobić płukankę. Jak coś to pisz na PW.
  11. Zależy przy jakim przebiegu.Z tego co wiem producent ZF zaleca wymianę statyczną w skrzyniach 8HP. Polecam oryginalne dedykowane zestawy ZF : miska, śruby , olej (7 litrów).
  12. Ja polecam zestaw Millers Oils XF Longlife C3 0w30 i Archoil AR9100 (przed zmianą szybka płukanka Archoil 2820), zalewam tak w silniku N47N i w B47. W przypadku N47 olej był zmieniony z oryginalnego BMW 0w30 lanego w niemczech w ASO. Wymieniany co 30tyś km. Rozrząd , turbo , wtryski oryginalne (do 195tyś km, teraz 240tyś km - 40tyś po wymianie rozrządu) , silnik w środku czyściutki. Rozrząd zmieniany profilaktycznie (nie było konieczności co okazało się podczas wymiany). W B47 również był zalewany w ASO 0w30, kontynuuję na Millersie (ma bardzo fajne parametry). Zmieniam co 10-12tyś km - sporo po mieście.
  13. Sensowna odpowiedz. A jeździsz głównie po mieście czy mieszanie?
  14. wszystko na temat grzania lusterek podczas wypalania opisałem w trzecim poście. Niestety temat i tak znacznie odbiegł od właściwego....
  15. U mnie tak jak wspomniałem jeżdżąc z niskimi prędkościami słychac basowy dźwięk wydechu , na trasie nie słychac. Załączanie lusterek się załącza żeby spowodować sztuczne obciążenie silnika - wzrost temperatury itd. zastanawiam się czy w wersji ED przez zmniejszona emisje spalin dpf wypala się częściej niż w normalnej wersji jeżdżąc po mieście czy o co kaman bo jak inaczej zmniejszyc emisje spalin jak wszytko jest takie samo jak w normalnej wersji 320d 190KM.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.