Skocz do zawartości

Zarazek

Zarejestrowani
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e36 316i z 1996 roku zaatakowane przez rdzę.
  • Lokalizacja
    Mysłowice

Osiągnięcia Zarazek

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Zarazek

    316i M43 Cieknący olej.

    Odpowiedziałem sobie sam - w/w elementy nie są zamienne. Mam kolejne pytanie bo mamy mały spór - czy oringi na zawór mają przekrój koła czy prostokąta?? Według realoem jest to rozmiar 24x3 ale jaki to przekrój? Wciśnięte tego zaworu ręcznie z nową uszczelką graniczyło z cudem więc się sam zastanawiam. Pozdrawiam.
  2. Kurcze trochę może namieszałem. Ja dałem wymienić ten przewód numer 4 po stronie kierowcy a on jest krótszy i nie trzeba było absolutnie nic wymontowywać. Pozdrawiam.
  3. Pozdrów pana mechanika. Jestem po wymianie przewodu. Jak się okazało powodem nie było przegnicie a przetarcie od plastikowej spinki utrzymującej go na miejscu. Nie trzeba nic demontować przy wymianie tego przewodu. Cena za usługę bardzo przyzwoita - 130PLN z przewodem. Pozdrawiam.
  4. Byłem pod samochodem i część przewodu leci nad bakiem i dlatego pytam kogoś kto to robił czy wystarczy odkręcić przewód i go przełożyć czy może jest tam jakieś mocowanie itp. Co do wymiarów dałem d..y bo faktycznie są na realoem. Podziękował.
  5. Zarazek

    316i M43 Cieknący olej.

    Super - skoro udało nam się wspólnymi siłami ustalić zupełnie nieistotną dla tematu informacje to teraz uprzejmie proszę o odpowiedz na moje pytanie. Dla przypomnienia: CZY ZAWORY ZWROTNE SĄ ZAMIENNE (ALUMINIOWY Z PLASTIKOWYM) POMIĘDZY OBUDOWĄ STAREGO A NOWEGO TYPU? Wiem że na bank cieknie z tej okolicy. Kolega podjechał do mnie i obejrzałem wyciek - leci z górnej części łączenia obudowy filtra z blokiem silnika. Aluminiowy zawór wychodził bardzo opornie a ten nowy z plastiku po prostu wskoczył na miejsce - może to jakaś wskazówka Pozdrawiam.
  6. Ślicznie. Teraz przypomnę pytanie i pogrubię czcionkę. CZY DA SIĘ WYMIENIĆ PRZEWODY SZTYWNE Z TYŁU BEZ ZDEJMOWANIA BAKU? oraz nowe pytanie JAKI WYMIAR MAJĄ OWE PRZEWODY? Bo skoro można kupić te przewody z metra to muszę wiedzieć jaki gwint mają mieć końcówki no chyba że to jest jeden standardowy wymiar - proszę o sprostowanie. Pozdrawiam.
  7. Zarazek

    316i M43 Cieknący olej.

    Panowie. Mowa o silniku M43 i taka obudowa filtra w aucie które robiłem występuje. Drugi link dałem tylko i wyłącznie do pokazania że na nim występuje ten zawór zwrotny czy jak mu tam z dwoma oringami a na pierwszym nie mimo iż po wymontowaniu obudowy tam był (błąd realoem?). Poczytałem trochę w sieci i jest to częsty problem ale po wymianie tego elementu (tuleja, zawór czy jak mu tam) każdy wieńczył sukces - niestety nie ja więc pytam dlaczego. I proszę mnie jeszcze upewnić - ten zawór ma nie pozwolić cofnąć się olejowi z górnych partii silnika kiedy ten nie pracuje?
  8. Zarazek

    316i M43 Cieknący olej.

    Za pięknie było...Kolega dojechał do domu i znowu okolica obudowy filtra jest cała w oleju - WTF??? Poradźcie coś bo normalnie ręce opadają. Nie wiem czy nie strzeliłem sobie w stopę bo ta tulejka którą kupiłem w ASO była plastikowa z dwoma oringami a jak rozebrałem obudowę filtra to tam była tuleja aluminiowa z dwoma oringami - czy to jest zamienne????? Silnik rozgrzaliśmy po wymianie - wszystko czyste - zero oleju a za 20 minut po trasie error. Przecież tego nie da się źle poskładać czy cuś. HELP. No i dlaczego na tym zdjęciu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_0506&hg=11&fg=30 które przedstawia dokładnie taka samą obudowę filtra nie ma tej tulejki z oringami a na tym http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1568&hg=11&fg=30 jest. Czy ona zawsze występuje??
  9. Zarazek

    316i M43 Cieknący olej.

    Panowie. Pełen sukces. Silnik czysty ale fakt trzeba było mnóstwo elementów powykręcać przed dostaniem się do obudowy filtra. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
  10. Witam serdecznie. Proszę o informacje czy element numer 4 i 5 z http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=34_0375&hg=34&fg=17 da się wymienić bez wyciągania baku. I czy elementy te dostanę tylko w ASO bo na allegro ni huhu. Pozdrawiam.
  11. Zarazek

    316i M43 Cieknący olej.

    Odwiedziłem dzisiaj Bavaria Motors w Katowicach i mimo snobistycznej atmosfery otrzymałem pełne wsparcie informacyjne jak i potrzebne elementy. Uszczelkę oraz cały zawór zwrotny oleju z dwoma oringami. Pracownik na dziale z częściami nie musiał mi mówić że można kupić cały zawór a jednak bez problemów wyjaśnił mi że wymienia się całość bo zmiana samych oringów rzadko jest skuteczna. Mógłbym go posądzić o to że chce mi sprzedać elementy za większą kasę ale kiedy zobaczyłem rachunek na bagatela 25PLN sprawa wydała się oczywista. Dam znać po wymianie. Oby nie okazało się że cieknie zimmer na wale.
  12. Zarazek

    316i M43 Cieknący olej.

    No właśnie podejrzewam to miejsce najbardziej. Dziwi mnie to że tak nagle. Miska była zawsze sucha. Ten mały oring na końcu śruby skręcającej obudowę filtra raczej nie mógł się jakoś wywinąć itp. Jutro postaram się zrobić zdjęcia miski na kanale to może rzuci to światło na sprawę.
  13. Zarazek

    316i M43 Cieknący olej.

    Witam serdecznie. Regularnie wymieniam olej w w/w silniku - ciągle ten sam - syntetyk - miska wzorcowo sucha. Po ostatniej wymianie cała miska jest mokra. Nie wilgotna tylko mokra. Na łączeniu głowicy zawsze było wilgło (a`la kurz z olejem) ale nigdy oleju nie ubywało. Po oględzinach najbardziej podejrzanym miejscem jest mocowanie obudowy filtra oleju do bloku silnika - tam jest oleju najwięcej. Problem w tym że teraz okolica przedniego zimmera wału tez jest mokra ale to raczej przez spływający olej z obudowy filtra. Pytanie mam takie - co można zrobić źle przy wymianie filtra i oleju (robiłem to wielokrotnie)?? Zawsze zakładam nowe oringi oraz nowe uszczelki miedziane. Nie zagłębiałem się w budowę obudowy filtra oleju. Jest jakaś przypadłość tego silnika która wyjaśniła by ten problem?? Pozdrawiam.
  14. Witam. Pany jakieś rady co do naprawy? Czy wystarczy tylko rozwiercić starą ukręconą resztkę śruby i wykrętakiem się jej pozbyć? 4 puściły bez najmniejszego problemu a dwie które są między tymi wypustami do regulacji zawieszenia nawet nie drgnęły a po zabiegach chemicznych nic sie nie zmieniło i w efekcie po potraktowaniu sprawy półmetrową rurką ukręciły się. Czy jest jakaś kolejność luzowania tych śrub że te nie chciały puścić??? HELP :cry2:
  15. Szanowny prekursorze Junkersa - udaj do swojej piaskownicy i nie zaśmiecaj tematu. Z istotnych rzeczy - komputer na ponownej diagnostyce wykazał błąd sondy lambda co wydawało się co najmniej dziwne bo jest nowa. Po wizycie na kanale okazało się że we wtyczce sondy jest woda i to w znacznej ilości. Wilgoć wyparłem odpowiednim środkiem. Błędy wykasowałem. Dzisiaj z rana ponownie podczas zejścia z niebieskiego pola mój "agresywny R4 bez ogrzewania gazowego" na parę sekund się "dusił" więc nic się nie zmieniło po za brakiem błędu sondy. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej zakupiłem profilaktycznie - zamelduje o efektach po wymianie. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.