Skocz do zawartości

maniur

Zarejestrowani
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Białystok

Osiągnięcia maniur

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam Mam problem z immo (coraz częściej się zacina). Posiadam drugi moduł EWS z kompletem kluczyków i chciałbym go podmienić ale nie wiem jak go przeprogramować by współpracował z DDE. Dysponuje INPĄ, NCS i PASOFTEM. Pomoże ktoś? Pozdrawiam.
  2. Napisze ktoś jakie podkładki zakupić. https://allegro.pl/oferta/podkladka-wtryskiwacza-bmw-e39-e46-x5-2-5-3-0-d-6841292821?reco_id=7801d96a-d539-11e9-a1db-000af7f5ff20&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020 https://allegro.pl/oferta/podkladka-wtryskiwacza-bmw-e39-e46-x5-2-5-3-0-d-8375768572?reco_id=7801d96a-d539-11e9-a1db-000af7f5ff20&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020
  3. Sprawdź zaworek regulujący ciśnienie za filtrem paliwa. Często nie trzyma ciśnienia i puszcza paliwo w powrót do baku. Wystarczy, że do testów ściśniesz czymś przewód paliwowy dochodzący do tego zaworka. Jak auto dostanie kopa to masz winowajcę.
  4. Fabrycznie nawet w modelach bez PDC są otwory w tylnej półce pod ten gong (u mnie były).
  5. Jeżeli nie jest to problem z głośniczkiem lub instalacją to można zmienić głośność PASOFTEM.
  6. Mam rodzinę w Chełmie, więc może kiedyś przy okazji się spotkamy. Zanim się przyzwyczaiłem do tych koni to na mokrej nawierzchni przy nawrotce mnie rzuciło, a w dodatku szwagier się śmiał, że jeżdżę prawie polonezem Wiesz może to dziwne ale nie mam żadnej kropki, przynajmniej ja nie widzę. Wytłumacz mi o co chodzi z tym KMB i IKE. IKE to zegary (wskaźniki, kontrolki) , a KMB to dodatkowy moduł (główny komputer), który znajduje się też w zegarach? Tak to rozumiem. A W WDS na schematach jest jeszcze obok IKE nazwa - Instrument cluster i że auto może być z IKE lub bez IKE. :roll: WDS mam w miarę opanowany. Próbuję walczyć ze wstecznymi. Teraz jak się ciemno robi wcześniej to trochę uciążliwe, zwłaszcza, że mam przyciemnianą tylną szybę i z parkingów w mieście łatwiej włączyć się do ruchu jak wsteczne są sprawne. W WDS są trzy schematy dla diesla. Dla DDE3.0 czujnik w skrzyni połączony jest z IKE lub no właśnie z Instrument cluster. Dla DDE4.0 czujnik w skrzyni połączony jest najpierw z DDE, a potem sygnał z DDE idzie do IKE lub Instrument cluster, a potem LCM > światła wsteczne. U mnie jest DDE 4.0 i wczoraj sprawdzałem, że rzeczywiście czujnik jest połączony z DDE. Może coś z tym DDE jet nie tak? Ciągłości kabli jeszcze nie sprawdzałem. Z czujnika do DDE idzie masa, a dalej to pewnie już jakiś sygnał jak po CAN? No właśnie czy WDS można wyczytać jakie sygnały są puszczone po poszczególnych kablach (GR/VI - kolor, 0.5 przekrój, RS - sygnał?). No tak teraz znalazłem RS to sygnał tylko jeszcze nie wiem jaki. Czyli z zegarów idzie po K-bus,a w zegarach musi być zakodowana skrzynia manualna.
  7. Kolego Din76 szacun :cool2: . Wielkie dzięki. Masz u mnie duże piwo jak będziesz w Białym lub jak ja będę w twoich okolicach (ew. wyślę Ci kurierem :norty: ). Za trzecim razem wszystko poszło bez żadnego problemu. Wstyd się przyznać ale wcześniej chyba poluzował się wtyk od interfejsu i dlatego wywalał błędy. Zakodowałem pod ten pierwszy nr silnika (51710000) kontrolka ASC zgasła od razu. Czy ten kod silnika jest też w innych modułach? Piszesz, że warto zmienić ZSC - SA w EWS (wczoraj nie próbowałem za późno było). Co zyskam? Anglik był lepiej wyposażony miał szyberdach (sprzedaję) ale PDC, ściemniające lusterko i czujnik deszczu będę przekładał zwłaszcza, że szybę też muszę przełożyć. Rozumiem, że będę musiał to analogicznie przekodować tzn. wygenerować nowe SA z tym wyposażeniem? Próbowałem też przekodować pustym plikiem .MAN moduł LCM, ale chyba też nie wyszło. Po tym powinien chyba powrócić do ustawień fabrycznych, a u mnie dalej jest aktywny follow me home, tak jak sobie wcześniej zaprogramowałem. Muszę też sprawdzić kabel sygnałowy ze skrzyni do zegarów. Może go przytarli przy wymianie skrzyni. Tylko sprawdzę w WDS, który to pin w zegarach, a potem przejście zegary > LCM > światła.
  8. Nie udało się wywala mi taki błąd http://zapodaj.net/0caab5509ff87.jpg.html Poza tym mam inne oznaczenia poleceń (np. u Ciebie F2 u mnie F4) może mój NCS coś nie gra. Do tej pory kodowałem bez problemów. Po jeździe bez zmian.
  9. :duh: EWS GM 517 21 2009 IKE GM 5A 71 0000C Nie ukrywam, że czekam z kopem podłączanym pod auto :norty:
  10. Odczytane kody: Z EWS (czyli dawca) FG WBADL 72020 BZ 7706 08 SA 20000 88 00 53 0C 5A 4L VN 101 000 388 2G Z IKE FG WBAAA 00000 GU 54961K SA 20000 80 00 404 C484K VN 101 0000 88 27 A w lcm mam takie dwa błędy: 32 control of Q11/Q12 HVA Error frequency: 1 Error not present 40 thermal sensor for oillevel defect Error frequency: 14 Error not present
  11. No dobra mam taki programik http://imgur.com/60UEEMY mam zaznaczyć wszystkie opcje wyposażenia i wygenerować SA... i co dalej
  12. Kolego Din76 dzięki za odpowiedź. Agregat tzn. to ustrojstwo z którego wychodzą rurki z płynem ham. i do którego jest przykręcony sterownik? To akurat jeszcze mam. Po wymianie wystarczy zmienić vin i będzie chodzić? Co do światła wstecznego to bezpiecznika nie sprawdzałem (jakoś na to nie wpadłem). Inne światła działają (łącznie z trzecim stopem). Kodowanie LMA pustym plikiem .man? Jutro będę grzebał jak nie zatrybi to przy okazji zczytam błędy ASC, DDE i LM. A jak mam inny VIN i przebieg w DDE i EWS niż w innych modułach to nie szkodzi?
  13. Witam. Założyłem ten temat w Diagnoza komputerowa - inpa, ncs, nfs ..., ale to chyba bardziej odpowiednie miejsce. Jestem po swapie silnika e39 520d skrzynia man. na 530d skrzynia man. Dawcą był anglik po lifcie z DSC u mnie jest ASC. Auto jeździ ale nie działają światła wsteczne. Czujnik w skrzyni podmieniany na sprawny, ponoć gdzieś DDE widzi skrzynię aut. Nie działa również ASC. Posiadam INPĘ, NCS. Proszę o pomoc w ogarnięciu tematu. Pozdrawiam.
  14. Witam. Jestem po swapie silnika e39 520d skrzynia man. na 530d skrzynia man. Dawcą był anglik po lifcie z DSC u mnie jest ASC. Auto jeździ ale nie działają światła wsteczne. Czujnik w skrzyni podmieniany na sprawny, ponoć gdzieś DDE widzi skrzynię aut. Nie działa również ASC. Posiadam INPĘ, NCS. Proszę o pomoc w ogarnięciu tematu. Pozdrawiam.
  15. Koła przekładałem z auta które nie ma takich wibracji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.