Mam rodzinę w Chełmie, więc może kiedyś przy okazji się spotkamy. Zanim się przyzwyczaiłem do tych koni to na mokrej nawierzchni przy nawrotce mnie rzuciło, a w dodatku szwagier się śmiał, że jeżdżę prawie polonezem Wiesz może to dziwne ale nie mam żadnej kropki, przynajmniej ja nie widzę. Wytłumacz mi o co chodzi z tym KMB i IKE. IKE to zegary (wskaźniki, kontrolki) , a KMB to dodatkowy moduł (główny komputer), który znajduje się też w zegarach? Tak to rozumiem. A W WDS na schematach jest jeszcze obok IKE nazwa - Instrument cluster i że auto może być z IKE lub bez IKE. :roll: WDS mam w miarę opanowany. Próbuję walczyć ze wstecznymi. Teraz jak się ciemno robi wcześniej to trochę uciążliwe, zwłaszcza, że mam przyciemnianą tylną szybę i z parkingów w mieście łatwiej włączyć się do ruchu jak wsteczne są sprawne. W WDS są trzy schematy dla diesla. Dla DDE3.0 czujnik w skrzyni połączony jest z IKE lub no właśnie z Instrument cluster. Dla DDE4.0 czujnik w skrzyni połączony jest najpierw z DDE, a potem sygnał z DDE idzie do IKE lub Instrument cluster, a potem LCM > światła wsteczne. U mnie jest DDE 4.0 i wczoraj sprawdzałem, że rzeczywiście czujnik jest połączony z DDE. Może coś z tym DDE jet nie tak? Ciągłości kabli jeszcze nie sprawdzałem. Z czujnika do DDE idzie masa, a dalej to pewnie już jakiś sygnał jak po CAN? No właśnie czy WDS można wyczytać jakie sygnały są puszczone po poszczególnych kablach (GR/VI - kolor, 0.5 przekrój, RS - sygnał?). No tak teraz znalazłem RS to sygnał tylko jeszcze nie wiem jaki. Czyli z zegarów idzie po K-bus,a w zegarach musi być zakodowana skrzynia manualna.