Skocz do zawartości

BMW328i

Zarejestrowani
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O BMW328i

  • Urodziny 07.04.1975

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e36 318 tds
  • Lokalizacja
    Jelenia Gora

Osiągnięcia BMW328i

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Dzisiaj zdemontowalem cala maglownice. Przy okazji wymienilem olej w serwo. Nakretka regulujaca byla zniszczona i musialem ja naciac, zeby moc odkrecic. Luz udalo mi sie wyregulowac, ale zakladajac maglownice przestawila mi sie na wieloklini kierownica i jadac prosto jest ustawiona lekko w prawo.
  2. Jutro zdemontuje maglownice i sprobuje dobrac sie do tej sruby regulacyjnej. Jak juz sie z tym uporam to zdam relacje z przebiegu operacji, hehe...
  3. Problem dotyczy sruby regulacyjnej na maglownicy. Otwor w srubie (nakretce) nie jest na zawleczke na pewno. Ktos mowil mi, ze jest to sruba imbusowa, ale zaden imbus tam nie podchodzi. Obecnie jestem w Hiszpanii. Roboczogodzina kosztuje w warsztacie 57 euro! Musze sam uporac sie z tym problemem i zwiekszyc luz na ukladzie kierowniczym. Po co ja to ruszalem, buuuu.....
  4. Prosze Was o pomoc!! Chcac zredukowac luz na kierownicy zbyt mocno dokrecilem srube na ukladzie (17-stka nasadowa). Kierownica przestala odbijac i bardzo ciezko sie nia teraz kreci. Chcialem odkrecic troche wspomniana srube, ale nie ma u mnie takiej mozliwosci. Wkrecac moge, a odkrecac nie, bo klucz sie slizga. Jak mam zwiekszyc luz na ukladzie kierowniczym?? A, wewnatrz tej nakretki jest maly otwor, jakie on ma znaczenie? :doh:
  5. Wymienilem pasek alternatora i piszczenie sie skonczylo. Wymiana nie kosztowala nic, bo zrobilem to sam, a za pasek zaplacilem 55 zlociszy. Rolki napinacza nie musialem wymieniac.
  6. Wymienilem laczniki wahacza z prawej i lewej strony, tuleje wahacza i gumy stabilizatora. Kierownica przestala drgac przy hamowaniu, ale gdy trzymam ja prosto auto lekko jedzie w lewo. Wczesniej tego nie mialem. Prosze o rade.
  7. Jezeli po polaczeniu przewodow we wtyczce od czujnika cisnienia wentylator zacznie pracowac to wg. mnie popsuty jest czujnik cisnienia klimatyzacji lub poprostu nie ma cisnienia wiec trzeba nabic klime freonem.
  8. jeszcze nie robilem testow co do spalania, ale jestem szczesliwy, ze auto zaczelo normalnie jezdzic.
  9. Napisales Edi, ze temat byl omawiany, a ja szukalem dluuuuugo i nic nie znalazlem. Podasz link do strony?
  10. Przy pelnym skrecie zarowno w prawo jak i w lewo na odpalonym silniku na postoju strasznie zaczyna piszczec! Im mocniej docisne skret kierownicy tym glosniej i bardziej piszczy. Co to jest? Nie mam problemow ze wspomaganiem, poziom plynu jest prawidlowy. Gdzie mam szukac przyczyny?
  11. Jeszcze zauwazylem dzisiaj rano jedna poprawe po przelozeniu wtrysku. Wczesniej po dodaniu gazu na maxa na postoju i przy zylowaniu silnika podczas wjazdu na strome wzniesienia strasznie dymil na czarno. Teraz dymienie ustalo calkowicie! To jest kolejnym dowodem na to, ze odczyty wtrysku sterujacego na 4 miejscu byly bledne i paliwo bylo wtryskiwane nieprawidlowo :wink:
  12. Po przekladce wtrysku zrobilem tylko reset w sposob opisany na forum i auto stalo sie dynamiczniejsze, zywsze i lepiej reaguje na gaz. Dodam, ze nie sam reset przyczynil sie do tego, bo auto juz po przelozeniu wtrysku sterujacego na 3-cia pozycje tak jak jest to pokazane na wczesniejszym zdjeciu znacznie sie ozywilo juz przed dokonaniem skasowania pamieci wczesniej odczytywanych bledow. Odbieglismy znacznie od tematu!! Z EGR na wtryski, ups!
  13. Panowie, bylem dzisiaj na przelozeniu wtrysku sterujacego z czwartego miejsca na trzecie. Trwalo to 1,5 godziny. Trzeba bylo sciagnac caly kolektor ssacy, hmm.. Po tym zabiegu przejechalismy sie z mechanikiem autem i.... i autko stalo sie bardziej dynamiczne! Fajowo. Skasowal mnie 46 euro, bo rzecz dziala sie w Hiszpanii. Po tym podlaczylismy auto pod komputer (program Bosch, nie Carsoft) i nawalil mechanikowi laptop, ale pech! Moze i dobrze, bo wywalilbym kolejne 60 euro! Przy podlaczaniu sie do kostki wyzerowal mi nie wiem jakim cudem oilservice, hmmm... do tego szpeca juz nie pojade z autem. Trudno, i tak mialem wymieniac olej, bo od czasu ostatniej wymiany przejechalem 10,500 km, a zostaly jeszcze 2 zielone cegielki! Po powrocie z warsztatu skasowalem pamiec ECU i Bemka jest mi wdzieczna. Zdjec dotyczacych podlaczenia podcisnien nie wklejam, bo podcisnienia mam podlaczone identycznie jak wolf997. Reduktor powietrza (ten filterek bialo-czarny wpiety pomiedzy wezem od servo, a elektrozaworem) puszcza powietrze tylko w jedna strone i dziwi mnie dlaczego zalozony jest w sposob uniemozliwiajacy zasysanie powietrza? czyli kolorem czarnym w strone elektrozaworu? Troche wbrew logice, co? Sprawdzalem to juz na wielu zdjeciach i wszedzie jest kolorem czarnym do elektrozaworu EGR. W nadchodzacym tygodniu montuje CHIPA. Ale sie rozpisalem, ups! Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow nie tylko 318 TDS.
  14. odpowiem Ci w poniedzialek co to daje i czy odczulem jakies poprawy, bo jestem umowiony na przelozenie wtrysku sterujacego na 3-cie miejsce. Oczywiscie po przelozeniu trzeba wydaje mi sie skasowac pamiec ECU, aby usunac zapisane ewentualne bledy i zeby na nowo dokonal odczytow.
  15. tak wyglada to w czterocylindrowym, sterujacy jest trzeci: http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318tds-M41/ECE/L/M/1995/12/mg-13/ill-13_0397/ a tak w szesciocylindrowym, sterujacy jest jako czwarty: http://bmwfans.info/original/E36/Lim/325tds-M51/ECE/L/M/1995/02/mg-13/ill-13_0379/ jezeli sterujacy nie jest na swoim miejscu to informacje o spalaniu i wtrysku paliwa sa odczytywane nieprawidlowo i nie trzeba wiecej tlumaczyc. Co do podlaczenia podcisnien w moim 318 tds zdjecia wkleje w niedzieke. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.