Skocz do zawartości

mati19999

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Lublin

Osiągnięcia mati19999

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Pojawił mi się w moim 5gt taki problem, że nawigacja w sensie system multimedialny przestał się uruchamiać od razu po włączeniu auta. Dopiero po kilku-kilkunastu minutach nawigacja się uruchamia i wszystko działa. Zdarzyło mi się również, że nawigacja sama się zresetowała/wyłączyła. Miał ktoś z Was podobne problemy ? Gdzie szukać przyczyny? Kiedyś miałem podobny problem w e60 ale tam ona się nonstop resetowała i nie można było w ogóle korzystać, tutaj normalnie działa tylko nie uruchamia się od razu. Z góry dzięki za pomoc, pzdr
  2. Adaptacja moze pomoc. Moj znajomy mial w swojej e60 taki objaw wlasnie ze przy dojezdzaniu do swiatel czul kopniecie jakby go ktos wlasnie w tyl strzeil i zanim zaczal w skrzyni grzebac to pojechal na wykonanie adaptacji i objaw ustal, przejechal juz kilka tys km i poki co wszystko ok takze warto sprobowac.
  3. Z doświadczenia Ci powiem, ze zanim zaczniesz grzebac cos przy samej skrzyni to w pierwszej kolejności ja bym wykonał takie czynności jak: -sprawdzenie wszystkich podcisnienien i pompy vacuum -sprawdzenie szczelnosci ukladu dolotowego i kolektora wydechowego -sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni czy jest prawidlowy -adaptacja skrzyni i dopiero wtedy ewentualne poszukiwanie dalszych przyczyn w samej skrzyni biegów bo kazde zaburzenie/nieszczelnosc w ukladzie dolotowym, podcisnieniach czy tez uszkodzony przepływomierz moze powodowac zaburzenia pracy skrzyni. Pzdr
  4. Próbowałem z otwartymi i zamkniętymi i nic nie ruszało
  5. Witam. Wymieniałem termostat w Bmw 5gt f07 3.0d 245KM. Chciałbym dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia i probowałem odpowietrzać za pomocą procedury z pedałem gazu (temp ustawiona na maks, wentylator na pierwszy stopień, na zapłonie i trzymam 10sek wciśnięty pedał gazu), ale nie startuje więc podejrzewam, że nie mam elektrycznej dodatkowej pompy układu chłodzenia lub coś źle robię z tą procedurą? Macie info jak powinno prawidłowo być wykonane takie odpowietrzenie ? Z góry dziękuję za pomoc i porady.
  6. Mógłbyś coś przybliżyć o który przewód olejowy chodzi ? Bo patrzyłem na szybko na bmwstore zeby odnaleźć ten czujnik i jakoś go nie odnalazłem. Dzięki wielkie za sugestie. Sprawdzę w pierwszej kolejności przewody czy się nie grzeją za szybko (uszkodzony nowy termostat). Jeżeli to coś da to zamówię drugi termostat i podmienię, ale jakbym wiedział który to czujnik odpowiedzialny za wskazania temperatury oleju to bym może zmienił jedno i drugie żeby było szybciej :)
  7. Witam. Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim problemem, że temperatura na desce rozdzielczej w F10 3.0d 245KM spada i rośnie podczas jazdy albo po krótkim postoju ? Wcześniej zawsze była po rozgrzaniu motoru równo na 100stopni a od pewnego czasu jest tak, że po pierwsze bardzo długo dochodzi do tych 100 stopni. Dodatkowo zauważyłem, ze po krótkim postoju np. po zaparkowaniu na chwile pod sklepem i powrocie po dosłownie kilku-kilkunastu minutach i odpaleniu auta wskaźnik potrafi już troche opaść np. o pòł kreski albo nawet troche więcej a wczesniej bylo tak, że po ponownym odpaleniu temperatura byla od razu znowu na 100, moze delikatnie mniej, ale nie az o pol czy o cala kreske. Dodam, ze termostat wymieniony na nowy Behr i w sumie nic to nie pomogło, ale z drugiej strony ten wskaznik pokazuje chyba temperature oleju a nie plynu chlodzacego. Z gory dzieki za pomoc i sugestie, pzdr
  8. sam nie kodowałem. podjechałem do chłopaka, który koduje i kodował chyba esysem. pzdr
  9. posiadam ISTE D. Aktualnie problem został rozwiązany. Dla potomnych trzeba kodować amortyzator, w przeciwnym razie samochód wyświetla od razu błędy i niezakodowany amortyzator jest dużo twardszy. Pozdrawiam
  10. Przewertowalem internet i faktycznie trzeba kodowac amortyzator po wymianie wiec pewnie stad te bledy. Wymienialem jeden amortyzator gdyż drugi był świeży wymieniany przez poprzedniego wlasciciela. Niestety nigdzie nie moge znalezc procedury kodowania amortyzatora. Czy da sie to zrobic z poziomi isty ? Ma ktos jakies doswiadczenie w tym temacie i moglby pomoc ?
  11. Witam, W moim bmw f07 530d zaczal podciekac amortyzator prawy z tyłu z VDC. Zamowilem nowy ori, dzisiaj zamontowalem i ku mojemu zdziwieniu od razu wyswietlil sie blad dynamicznej amortyzacji pojazdu. Myslalem, ze jak przejade sie chwile to zniknie, ale bez skutku. Podpialem auto pod komputer i wyswietlil mi dwa bledy tj. D35940 (signal, predefined damper, share passive, 72.1.2, invalid, transmiter vdm/edc) oraz D76D71 (EDCSHR interface, damper satellite, rear right 2.0.1, signal invalid). Z poczatku myslalem, ze wtyczka jest niedokladnie podlaczona wiec sprawdzilem, wpialem dokladnie, ale dalej to samo. Czy ktos z Was mial podobny problem lub wie gdzie lezy przyczyna ? Mozliwe, ze trzeba wykonac jakas adaptacje lub kodowanie nowego amortyzatora ? Czy wina raczej lezy w nowym amortyzatorze i z nim cos raczej jest nie tak ? Z gory dzieki za wszelkie sugestie i podpowiedzi :)
  12. Koło pasowe było wymieniane przy okazji wymiany konwertera na nowe Corteco wiec raczej odpada. Orientujecie się czy żeby wymienić to koło zamachowe to trzeba mieć ta specjalna blokadę koła zamachowego ? Czy da radę to wymienić bez tej blokady lub zblokować sobie koło w jakiś inny sposób ? Bo tak to bym sobie ogarnął sam bo mam kanał, podnośnik do skrzyni, pneumat itp, chęci tez są tylko pytanie czy to jakiś duży problem ze zdjęciem i montażem tego koła zamachowego przy ściągniętej już skrzyni bo widziałem, ze śruby dokręcone są bodajże z momentem koło 120Nm.
  13. Tak myslalem, ze bez wyciagniecia skrzyni sie nie obedzie. Po Swietach zerkne na wal napedowy jeszcze i zobacze czy tam cos nie powoduje tych wibracji. Wymienialem podpore walu z lozyskiem jakies 40-50tys km temu na lemfordera albo febi. Wiecie może jaka jest zywotnosc srednio takiego elementu ?
  14. Wlasnie jak zaczalem wertowac internet to tez widzialem, ze te kola zamachowe lubily pekac na nitach, ale wtedy wydawaly odglosy mocne z tego co mi wiadomo. Orientujesz sie czy sa rade jakos sprawdzic to kolo bez demontoazu skrzyni ? Czy pozostaje mi tylko i wylacznie demontaz automatu i sprawdzenie kola ? Pozdrawiam
  15. Witam, W ostatnim czasie zauważyłem w swojej E60 530d 218KM automat drżenie/wibracje na aucie podczas jazdy. Wibracje nie są jednostajne i nie nasilają się z prędkością lub też obrotami. Mam wrażenie, że raz są silniejsze a raz jakby ich wcale nie było. Zacząłem wczoraj sprawdzanie elementów takich jak poduszki pod silnikiem, łącznik wału, koła wyważone i niby wszystko jest ok. Zauważyłem jedną niepokojącą mnie rzecz, a mianowicie że koło zamachowe ma delikatne bicie podczas pracy. Nagrałem filmik: https://drive.google.com/file/d/1Has9sGoUEXm3379BmJbxAbp99_QM23Yw/view?usp=sharing Czy ktoś z Was orientuje się czy takie delikatne bicie to norma czy też należy się temu głębiej przyjrzeć i coś może być nie tak ? Dodam, że konwerter wymieniany około 50tys. temu na nowy ZF i póki co nie ma żadnych dziwnych objawów. Jeżeli chodzi o te wibracje to jeszcze zamierzam sprawdzić podporę wału, ale to muszę zdemontować wydech i osłony wydechu żeby się do niej dostać, ale podjerzewam, że nie powinna mieć ona wpływu bo była wymieniana na nową przy okazji wymiany konwertera, tak samo jak łącznik elastyczny wału ze skrzynią. Macie jakieś pomysły co może jeszcze powodować takie wibracje na aucie zanim wymienię pół samochodu :) Z góry dzięki za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.