Skocz do zawartości

chester

Zarejestrowani
  • Postów

    181
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O chester

  • Urodziny 27.01.1979

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E66 730Ld 2006
    było: E46 320d 2001 ; E38 740i 1998 ; E39 535i 1997; E32 740i 1993 ; E30 318i 1989
  • Lokalizacja
    woj. śląskie, Chełm Śląski

Osiągnięcia chester

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich Problem dotyczy komunikatów, który pojawia się na ułamek sekundy podczas mocnego przyspieszania na trybie SPORT - włącza na chwilę tryb awaryjny z kontrolkami na desce i czasem po ułamku sekundy (po puszczeniu gazu) pracuje już normalnie, błędy znikają. Czasem zdarza się, że wejdzie tryb awaryjny i dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu działa normalnie. Drugi przypadek, który pokazuje błędy na wyświetlaczu na ułamek sekundy to jak zatrzymuję się i włączam bieg R (wsteczny). Błędy wyskakują dosłownie na ułamek sekundy i nie jestem w stanie ich przeczytać. Nie dzieje się to zawsze. Zarejestrowane błędy w sterowniku EGS to: 5079 - No message via serial cable - błąd stały dający się wykasować, ale powracający po ponownym włączeniu zapłonu. 507A - Serial cable, information implausible - błąd stały dający się wykasować, ale powracający po ponownym włączeniu zapłonu. CF29 - No message from the trailer module, receiver EGS, transmitter AHM - błąd wyskakujący po opisanych zdarzeniach. Diagnozowane Autologic BMW. Przy INPiE podobnie. ISTA naprowadza jakby na przełącznik biegów przy kierownicy. W parametrach na INPiE przy sprawdzaniu naciskania przycisków i zmiany biegów jakby nie pokazywał zmiany naciskając przycisk P na manetce zmiany biegów. Na innych sterownikach brak znaczących błędów. W DDE mam tylko błąd 6 świecy żarowej, ale to niedawno wyskoczyło i soft close na dwojgu drzwi. Nie umiem odnaleźć schematów połączeń pomiędzy EGS, a AHM o ile takie są, a tak sugeruje błąd. HELP - gdzie szukać i jak szukać? Samochód wyposażony w oryginalny, domontowywany hak holowniczy. Jeszcze nie używałem.
  2. Kostka w zegarach do odpięcia przydaje się żeby gdzieś dojechać - mnie pomogła. Zegary to moduł IKE a trzeba zrestartować jak dobrze pamiętam IDE.
  3. już działa - reset modułu poprzez ncs expert-a pomógł
  4. zastanawiam się nad tym jak poradzili sobie Ci którzy mieli podobny problem. Napiszcie czy ów problem mieliście w przypadku spolszczenia navi i BC MK2 ? Mam wgrane spolszczenie w mk2 - może to oprogramowanie nie ma tej opcji awaryjnego odbezpieczenia? Każda uwaga cenna.
  5. Czy udało Ci się z tym "CODE" oprócz jazdy bez zegarów? Podaj przepis na to bo mam wyjazd na wakacje po jutrze a tu awaria. Please.
  6. dziękuję - sprawdzę w najbliższym czasie
  7. w takim razie czekamy na informację co i jak. A da mi ktoś namiar jak zrobić adaptację INPĄ ?
  8. Witam - kolego - u mnie w e38 z M62 identyczne objawy. Powiedzcie mi jak zrobić kasowanie adaptacji w INPIe - tak na chłopski rozum bo dopiero zaczynam przygode z INPą. U mnie instalacja STAG 300 Plus jesli chodzi o LPG. Przy okazji dajcie znac czy pomogło.
  9. W sumie możesz mieć rację. Możesz podać instrukcję krok po kroku jak to zrobić. 1. zresetować komputer benz. (komputerem diagnostycznym? czy poprzez odlączenie zasilania?) ? 2. pojeździć na samej benzynie? 3. zrobić kalibrację sterownika LPG i ustawić mapy w teście drogowym (moja to STAG 300 plus) ? Co do nieszczelności - sprawdzone, przepływka wymieniona, sonda 1 szt wymieniona. Tak przy okazji podlączając INPĘ i tam mając kartę o nazwie LU-MESSUNG pokazuje liczbę cylindrów (Laufunruhe). Powiedzcie mi co to oznacza dawki wtrysku czy zapłon na poszczególnych cylindrach. Bo własnie jak mi sie to działo to część cylindrów pracowała na dużych wartościach, a po rozgrzaniu jak juz działał poprawnie wartości te malały. Z góry dzięki i sorki z abyc może banalne pytania ale ucze się dopiero INPY.
  10. Ale gdyby sie mapy LPG rozjechały to by nie działał na LPG a on wtedy działa miodzio. Tylko na benz. kulał.
  11. ... tak - ustaliłem przyczynę - tkwi ona we wtryskiwaczach benzynowych. Zauważyłem, że przy dłuższej jeździe na benzynie i zgaszeniu auta, ochłodzeniu i ponownym odpaleniu powyższy brak reakcji na pedał gazu nie wystepuje. Czyli wygląda na to że być może wtryskiwacze benzynowe się zapiekają na kilku cylindrach. Zrobiłem kilkaset kilometrów na samej benzynie i problem zniknął. Teraz w instalacji LPG podwyższyłem temperature przełączania się na gaz aby dłużej pracował na benzynie. Dodatkowo do benzyny zakupiłem dodatek czyszczący wtryskiwacze (chociaż niezbyt ufam tego typu specyfikom). Jest teraz o wiele lepiej chociaz czasem go jeszcze gdzieś na chwilke przydusi po odpaleniu. Zauważyłem też, że jak przed zgaszeniem samochodu przełącze na benzynę i gaszę na benzynie to problem przy odpaleniu wogóle nie wystepuje. Pozdrawiam Chester
  12. ... i jak kolego - doszedłeś do tego co było przyczyna awarii abs/asc? U mnie też wyświetla błąd, abs i trakcja nie działa kontorlki swiecą, błędu nie da się skasować. Czasem jest ok ale częściej sie świeci. Proszę o pomoc
  13. ja też zrobiłem kierownicę w e38 i zaczyna się pomału łuszczyć :(
  14. cykanie się u mnie wyjaśniło - rozwalona porcelanka w świecy zapłonowej piątego cylindra. :( Świece mają 3 miesiące (bosch) i taki zonk.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.