Skocz do zawartości

dobi

Zarejestrowani
  • Postów

    51
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2002
  • Lokalizacja
    trojmiasto

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia dobi

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. nie będę komentował rysunku, żeby sie nie znęcać - EGR i turbo http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AP71&mospid=47665&lang=pl&hg=11&fg=45 - żaluzje http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=17_0142&hg=17&fg=05&lang=pl - klapki w kolektorze http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3327&hg=11&fg=40&lang=pl kolejność na magistrali podciśnienia nie ma znaczenia
  2. dobi

    dziwne stuki 320D

    Po wizycie u mechanika ostateczna diagnoza to rozrząd lub balanse, ze wskazaniem na rozrząd ponieważ występuje delikatny luz na łańcuchu (po odkręceniu korka wlewu oleju można delikatnie unieść łańcuch śrubokrętem), może to napinacz siadł. Ktoś z was samodzielnie wymieniał rozrząd ??? lub dobierał się do niego w celu określenia jego stanu ???, na pewno będzie trochę zabawy z tym
  3. dobi

    dziwne stuki 320D

    sprawdze, przy wymianie w oleju nic nie bylo, pozatym nie wystepuja jakies wieksze drgania ale sprawdze to
  4. dobi

    dziwne stuki 320D

    witam zmagam się ostatnio z dziwnymi dzwiękami z okolic silnika 320D 150KM, oto filmik dwumas podmieniony, poduszki wymienione, praca bez pasków podobna (więc koło pasowe i jakiś napinacz raczej ok), test przelewowy - wszystkie wtryski podobny przelew, lącznik elastyczny nowy (pojedyńczy) może to coś z rozrządem albo popyczaczami zaworów (jednak nie ma różnicy ciepły czy zimny), turbina nie ma dużych luzów ale coś tam już świszcze, może ktoś miał coś podobnego i wyeliminował ten dzwięk, jak nie to w końcu będę musiał odwiedzić jakiegoś mechanika
  5. dobi

    320d demontaż wtrysków

    Sama wymiana podkładek pewnie nic nie da, czytałem że podkładki można sprawdzić używając wd-40 i pryskając w miejsce umieszczenia wtrysków na uruchomionym silniku jeśli pojawią się pęcherze to podkładka przepuszcza. Co do możliwości zapieczenia wtryskiwaczy to chce być zabezpieczony i jeśli wyjdą łatwo to super, ale jak któryś będzie mocno siedział to przyda się ściągacz Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest średnica dolnej części wtryskiwacza (końcówki rozpylacza) bo pewnie bedzie trzeba użyć frezu (17mm zgodnie z informacjami na necie), a jest on zakończony wałeczkiem który zapobiega dostaniu się syfu do komory spalania
  6. dobi

    320d demontaż wtrysków

    witam W związku z pojawieniem się cykania na 3 cylindrze przymierzam się do wyjęcia wtryskiwaczy i sprawdzenia ich (lub wymiany samych podkładek miedzianych). Auto to 320d 150KM (EURO 3), a wtryski zgodnie z katalogiem BOSCH 0 445 110 131, chciałbym zrobić sobie prowizoryczny młotek bezwładnościowy lub ściągacz śrubowy i potrzebuje wymiarów gwintów we wtryskiwaczu tzn. gwint nakrętki z cewka, oraz gwint śruby wewnętrznej z otworem na imbus 10mm. Może ktoś posiada jakiś stary wtryskiwacz od tego silnika i może zmierzyć powyższe gwinty lub wykonywał już taka czynność i posiada takie adaptery, jeszcze jedno pytanie czy lepiej wykonać adapter do ściągacza zamiast nakrętki z cewką, czy może wkręcany do wnętrza wtryskiwacza, chodzi mi który będzie pewniejszy pod względem możliwości możliwości uszkodzenia wtryskiwacza.
  7. dobi

    320d drgania w kabinie

    powracam do wątku pompa pod progowa podmieniona, lecz nic to nie dało. Problem z dnia na dzień pogłębia się, teraz w czasie jazdy auto nieustannie szarpie po dodaniu gazu. Doszło nawet do tego, że po wciśnięciu gazu silnik zgasł, po odczycie INPA widać było falowanie ciśnienia ciśnienia na listwie CR (na biegu jałowym) oraz wyskoczyły błędy: 3F30 COMMEN RAIL SENSOR 4560 RAIL PRESSURE PLAUS. AMOUNT CONTROLLED 4590 RAIL PRESSURE PLAUS. AMOUNT CONTROLLED Zostało teraz do sprawdzenia czujnik ciśnienia na listwie CR, zawór na listwie CR, zawór na pompie CR lub sama pompa wysokiego ciśnienia. Może ktoś ma pomysł od czego najlepiej zacząć (wymienić na jakiś inny używany) zawór na pompie czy zawór na listwie ????
  8. dobi

    320d drgania w kabinie

    witam i powracam do tematu Wymieniłem poduchy pod silnikiem, drgania zdecydowanie ustały lecz nie do końca (pewnie ze starości źle tłumiły i dodatkowa usterka pogłębiła problem), cały czas delikatnie czuć drgania. Wydaje mi się, że drgania są wynikiem jakiejś usterki układu zasilania w paliwo, cały czas nie daje mi spokoju to przyhamowywanie na zimnym jakby brakowało paliwa (teraz wydaje mi się też, że czasami tak jakby zapowietrzał się w czasie normalnej jazdy) zdecydowałem się jednak za namową wymienić filtr paliwa - nic kompletnie to nie dało. W dniu dzisiejszym wykonałem pomiary korekcji wtryskiwaczy (INPA), oraz test przelewowy (pięć minut) i oto wyniki: - cylinder nr 1 korekcja -0,13 przelew 40ml; - cylinder nr 2 korekcja 0,4 przelew 55ml; - cylinder nr 3 korekcja -0,8 przelew 55ml; - cylinder nr 4 korekcja 0,5 przelew 65ml. Nie jest idealnie, ale powiedzmy mieszczą się w granicach (choć najlepiej byłoby je wyjąć i sprawdzić na maszynie). Teraz chciałbym sprawdzić w jakiś sposób działanie: pompy podprogowej, regulatora ciśnienia na pompie cr, regulatora ciśnienia na listwie cr i czujnika ciśnienia paliwa na listwie cr. Czy w INPA lub DIS-ie gdzieś jest opcja testu w/w elementów, albo chociaż podgląd "live data" ciśnienie paliwa (wytworzone przez pompę podprogową) oraz czy nie występują wahania ciśnienia paliwa w układzie zasilania (wartości z czujnika ciśnienia). Dodam, że INPA nie wskazuje żadnych błędów. Z autem nie mam żadnych problemów z zapalaniem co powinno wykluczyć uszkodzenie pompy jednak wydaje mi się, że w przypadku zimnego silnika z okolic pompy podprogowej dobiega dziwne pulsujące szumienie (chyba nie było tego wcześniej). Najlepiej byłoby podmienić w/w elementy jednak nie mam takiej możliwości, a wymiana wszystkich wiąże się ze znaczącym wydatkiem więc może jakoś uda się z pomocą forumowiczów ustalić występującą usterkę. Może ktoś ma jeszcze inne pomysły odnośnie uszkodzenia czegoś nie związanego z układem zasilania w paliwo ????. Koło pasowe sprawdzone i to nie to, nie słychać żadnych niepokojących stuków w czasie zmiany biegów z okolic dwumasu
  9. dobi

    320d drgania w kabinie

    filtr paliwa wymieniony jakieś 20 tkm, wiec to raczej nie to, dzis sprawdziłem koło pasowe poprzez zdjęcie pasków i to też nie to, zostały poduszki czy ktoś wie jak można je sprawdzić bez wyjmowania ???
  10. dobi

    320d drgania w kabinie

    z tego co wiem objaw działania podgrzewacza to faklowanie obrotów, a jak juz napisałem wcześniej u mnie występowało przyhamowywanie auta na lekkim gazie tak jakby na sekunde brakowało paliwa, nie występowało żadne falowanie obrotów w przypadku jazdy bez wciśniętego gazu czy postoju na biegu jałowym
  11. dobi

    320d drgania w kabinie

    wiem, że przyczyn może być mnóstwo np. paliwo, wtryski, poduchy, dwumas, koło pasowe pytam tylko czy ktoś miał już takie zdarzenie z cyklicznym przyhamowywaniem samochodu na lekkim gazie
  12. dobi

    320d drgania w kabinie

    wizualnie koło wyglada bez zarzutu żadnych pęknięć czy opiłek, bede musiał zrzucić paski i na chwile odpalić, jak będą drgania to koło jest w pożądku
  13. dobi

    320d drgania w kabinie

    witam opisze jaka jest sytuacja, auto zgodnie z licznikiem 205000 (duże prawdopodobieństwo, że nie kręcony) Jakieś 2 dni temu (około -8 stopni C) na zimnym silniku zauważyłem, że auto po delikatnym wciśnieciu gazu, cyklicznie (co sekundę) na chwile tak jakby zapowietrzało się (przyhamowywało), bez dodawania gazu i po wciśnięciu mocniej gazu wszystko było ok, po rozgrzaniu się silnika objaw ustał. Problem pojawił się ponownie po postoju lecz objawił się wyczuwalnymi drganiami w kabinie na biegu jałowym. Jak do tej pory nie miałem problemów z drganiami, choć delikatnie drgał wydech (wymieniony łacznik na nowy - niestety tylko pojedyńczy) nie wpływał na drgania karoserii. Teraz spostrzeżenia: - dzień wcześniej zalałem cały zbiornik w sh..... wiec moja pierwsza myśl paliwo - jednak na razie nie mam jak go wypompować i zalać inne dla sprawdzenia, - wtryskiwacze (na IMPA korekcja wszystkich poniżej 1.0) i jak dotąd nic sie z nimi nie działo, - prawdopodobnie od nowości poduszki, koło pasowe lecz wizualnie wszystko z nimi w porządku, - dwumas również prawdopodobnie nie wymieniany od nowości nie słychać żadnych stuków w czasie gaszenia i zapalania, może czasem delikatnie drga pedał sprzęgła. Na razie nie chce kupować poduszek, czy koła, poczekam i zaleje jakies inne paliwo może V-po.... potem bedę rozglądał się za innymi usterkami, no chyba, że juz ktoś miał podobne doświadczenia
  14. radze następnym razem sprawdzić kostkę stacyjki, bo jeśli to ona to sytuacja może się powtórzyć
  15. witam gdzieś, kiedyś na forum widziałem opis w jaki sposób wyłączyć czujnik poziomu oleju, niestety nie moge teraz nic podobnego znaleźć może ktoś ma taki opis ????
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.