Skocz do zawartości

jeffoo1

Zarejestrowani
  • Postów

    192
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    x3 2.0 dA 2009 , A6 C6 3.0TDI Q 2010
  • Lokalizacja
    Słupsk

Osiągnięcia jeffoo1

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Używam obu napędów w domu od dwóch lat ( a6 2010 ja ) i x3 2009 od 3 lat . W zimie oba napędy bardzo skuteczne . Ciągną równo z pełna trakcja w praktycznie każdych warunkach Odnośnie filmików ich rzeczywista wartość jest znikoma . Dowodzi ,ze bądź co bądź ,ale jednak elektronicznie sterowany xdrive lepiej wykrywa utratę przyczepnosci na którymkolwiek z kół. Jednakże w rzeczywistych warunkach nawet na najbardziej sliskim lodzie tarcie jest znacznie większe i quattro spokojnie to rozpoznaje i ciągnie jak wściekłe. Większa wrażliwość xdrive bywa tez dość irytująca gdy przejeżdżając przez "spiacego policjanta" potrafi migać kontrolka od trakcji...podczas gdy przy ostrym starcie na mokrym nawet nie mignie. Nie wiem co bedzie w przypadku awarii elektroniki , któregoś z systemów bezpieczeństwa kontrolującego prędkość kół ( ABS,ESP ).... Quattro pojedzie z błędem na szafie jako stały mechaniczny napęd ....a xdrive ???
  2. Wlasnie mnie uprzedziłes z wyjaśnieniem różnic w osiagach 3.0 BiTDI Q i 535xd . Niestety standardem niemal w każdym BMW z xdrive sa niedobory mocy w serii. Nie wiem z czego to sie bierze, ale gadanie ze xdrive zabiera bo straty itd mnie delikatnie mówiąc nie przekonuje . Quattro tez generuje straty a jednak soft macherzy z fabryki jakoś to potrafią uwzględnić nawet z nawiązką. Dokładając do tego różnice w masie mamy różnice w osiagach . Jakie ? To trzeba zmierzyć bo każdy ma inna dupohamownie :D i dla jednego bedzie prawie to samo a dla innego wyraźnie szybciej. Odnośnie masy rzeczywistej to nie ma co patrzeć na tabelkowe podane przez producenta. Różnice w wyposażeniu mogą generować znaczne różnice i 100 kg moze nie byc niczym zaskakującym. Na szczęście po zrobieniu programu silniki zachowują sie b. podobnie pod względem mocy i momentu. Przynajmniej na przykładzie 3.0d i 3.0 TDI z jedna turbina.
  3. Cos temat ucichł . Czyli jednak audi ?
  4. To jest ten sam typ skrzyni. A o obrotach przy 160 km/h nikt sie nie wypowiedział. Dzięki koledze z A8 juz wiem . Zasadniczo oczekiwane informacje uzyskałem. Acha a przy 140/h w 530d/535d jak jest ?
  5. Dzięki za odpowiedź U mnie w C6 3.0TDI Q przy 120 km/h jest 1900 obr na 6 biegu TIPTRONICA ZF6. A jak jest w 535dA lub 530dA . Przełożenia najwyższych biegów nadano dłuższe wiec prosze o podanie jak jest przy 120,140,160,180 .....?
  6. Dear Sirs Zakładam temat, gdyż nie napotkalem testu/porównania automatycznych skrzyń biegów obecnej generacji bmw serii 5 z silnikami 535xd, 530xd. vs ZF8/ 525xd Chodzi mi przede wszystkim o rzeczywiste prędkości obrotowe przy prędkości 120 km/h 140 km/h 160 km/h 180 km/h 200km/h . Pytam bo chce mieć Obraz porównania do skrzyni ZF6 z e61 3.0dA poprzedniej generacji czy tez A6 C6 FL 2010 3.0 TDI Q Ponadto mam w domu X3 2009 2.0dA i skrzynia wydaje mi sie strasznie krótka zwłaszcza na ostatnim 6 biegu. Auto przy 120km/h ma około 2300 obr/min. Wpływa to oczywiście na ekonomię jazdy. Pozdrawiam Ps. W nowej E class 350 cdi debiutuje nowa 9 biegowa skrzynia. W teście pisali ze przy 140 km/h ma 1500 rpm ...
  7. Masz prawo tak pisać , masz prawo w to wierzyć , natomiast ja w to nie wierze. Nic osobistego. U mnie w obecnej A6 C6 2010 3.0TDI Q 300/620 przy prędkościach 160-180 km/h wychodzi zależnie od płynności ruchu 8.0-8.5 l/100km czasem nieco wiecej. W poprzedniej e61 z 2005 3.0dA 285/570 było około 0.5 litra wiecej.
  8. Panowie i Panie Temat schodzi na dyskusje o kolorze wiatru czyli o gustach tzn " fajny lub do niczego ". Konkretniej proszymy....
  9. Nie wiem czy sie zrozumieliśmy.... :D Miałem na myśli 6 cylindrów w 5er jako "must have"
  10. Niestety 528i podobnie jak 525d nie pali na dwa gary..... :twisted:
  11. Ale to jest o FSI benzyna ... Dalej nie wiem jak to sie ma do rzekomego spadku mocy wraz z przebiegiem w TDI. nie żebym, sie czepial ,ale nie róbmy z forum śmietnika typu "urban legends"...
  12. Co do audi to zawsze bylo wiecej niz w serii, ale po kilku miescach mocno moze spac spowodowane nalotem/nagarem na tloczkach Uprzejmie prosze szanownego kolegę o rozwiniecie tego zdania. Jaki nagar, na jakich tloczkach ?
  13. 320 km po chipie to , bez urazy pomyłka . Albo jest to box ( a box to zawsze ZŁO) , albo z motorownią cos nie halo. Nawet jeśli uwzględnimy braki serii BMW z xdrive ( co sie w audi nie zdarza - trzeba im to oddać )
  14. Wszystko jest ok. Wibracje, rezonans to moje subiektywne odsłuchy. To co mnie sie nie podoba w 3.0 TDI to dzwiek w okolicach 4-4,5 rpm. Wiem, ze to margines ,ale R6 na chwile przed odcięciem brzmi lepiej. O to mi chodziło....
  15. 3.0 TDI w C7 i C6 z 2010 to te same jednostki ( oprócz 313 BiTDI) ...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.