Miałem ostatnio problem z moją X5 2007 3.0d . Komunikat 4x4 failure itd... i zaświecone kontrolki 4x4 i inne łącznie z kontrolką hamulca parkinkowego na żółto. Auto nie chciało jechać więcej niż 10km/h tzw.limp mode się włączył. Po skasowaniu błedów niby zero ale następnego dnia znowu po kilku km ten sam problem. Silniczek od rozdzielacza napędów i zębatka jak nowa. Kable , wtyczki jak z fabryki. Rozebrałem kierownicę i ten czujnik skrętu ale on w tych autach jest optyczny , brak zużywających się trących potencjometrów , nie ma co się psuć. Zobaczyłem ,że kierownica do jazdy na wprost jest troszkę przekręcona w lewo. Chyba ktoś wjechał w dużą dziurę lub jakiś krawężnik i troszkę zmienił zbieżności. Aby naprawić problem trzeba zrobić kalibracją kąta skrętu ale kierownica musi być ustawiona do jazdy na wprost. W moim przypadku musiała być więc lekko przekręcona w lewo. Kalibrację zrobiłem Rheingoldem. Auto naprawione. Jak nie chcesz robić zbieżności i ustawić kierę idealnie na wprost to trzeba pamiętać o tym szczególe bo Rheingold każe ustawić kierownicę prosto i po takiej kalibracji będą problemy z 4x4.