Skocz do zawartości

M330d

Zarejestrowani
  • Postów

    1 284
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Audi S4 4,2 V8 Avant
  • Lokalizacja
    W L K P

Osiągnięcia M330d

Mentor marki

Mentor marki (12/14)

0

Reputacja

  1. Uwaga na okragłe uszczelki, aby nie wpadły do silnika !!!
  2. Zalew ma trochę racji. Jednak traktowałbym to jako wyjątek, potwierdzający regułę. W salonie mieliśmy koleżankę. Młoda dziewczyna. Ambicji jej nie brakowało, sprytu tez. W okresie wakacyjnym siedzieliśmy z kolegami przy biurkach jak kołki, śląc ofert na ślepo z efektami mizernymi. A nasza droga koleżanka biła rekordy sprzedaży. Każdy klient wchodził do salony i odrazu kierował kroki do pani M. Nam pozostawała walka o przypadkowych oglądaczy. Jak to się działo ? Otóż pani M. miała układ w recepcji i każdy telefon z hasłem "dzień dobry, chciałbym kupić samochód" był przełączany tylko do niej na telefon. Co ciekawe mieliśmy telefony bezprzewodowe i notorycznie leżały u niej na biurku. Moja sytuacja była o tyle komfortowa że wstałem , spakowałem się i poszedłem do domu. Przez 3 lata miałem umowę zlecenie. Ale i na koleżankę kiedyś znalazł się sposób. Otóż mieliśmy system premiowania. Do wykonania był plan. Załóżmy że trzeba było sprzedac 15 samochodów. To 100% planu. Za wszystko powyżej było premiowane zwyżką, np 120% lub 150% danej kwoty od każdego auta, a wszystko poniżej, było ujmowane. Zrobiłeś 80% planu - 80% pensji. Któregoś miesiąca, listopada czy grudnia koleżanka wykonała chyba z 200% planu, czyli sprzedała ok 40 aut. Według prostego rachunku powinna dostać podstawe - 1000 PLN i 200% prowizji, czyli załózmy, uśredniając 40 auto po 100 PLN = 4000 PLN x 200% = 8000 PLN + 1000 PLN = 9000 PLN co w 2003 roku było kosmiczną pensją. Niestety , szef stwierdził że to za duża pensja i wypłacił jej mniej. Ile, nie wiem, ale koleżanka odwróciła się i poszła w cholere. Sprzedaż auta zależy od wielu czynników. OD pozycji marki na rynku, od potrzeby klienta, od wyglądu modelu, czy zapachu tapicerki. Ale najbardziej zależy od ceny. Niestety na nią handlowiec ma najmniejszy wpływ. Ile można BMW sprzedać w miesiacu ..... ?
  3. Informacja z salonu w Poznaniu. Podstawa to 1000 PLN, w okresie wysokiej sprzedazy możliwe do uzyskania 5000 PLN, ale to w 1 , lub 2 miesiacach w roku. Jeśli ktoś zarabia regularnie więcej, to proszę o skan na PW, samej kwoty, bo nie uwierze. A stara mądrość salonowa mów - sprzedajemy co mamy, nie co klient chce.
  4. W automacie duży wpływ na spalanie ma stan skrzyni i olej. Jak olej jest stary i przepalony, to konwerter się slizga i lock-up (np w trasie) już tak pieknie nie działa. Przypalone tarczki tez nie obniżają spalania :norty:
  5. Jeśli myślisz że pracując w salonie BMW jako handlowiec, kupisz sobie nowe BMW i do tego dostaniesz rabat jak nalezy, to zejdź na ziemie. Jeśli myślisz że pracując w salonie BMW jako handlowiec, kupisz sobie wymarzone, używane BMW, to raczej nie szukaj lepszego auta niż E46 318i Pracowałem w salonie Peugeot'a , przez 4 lata. Było to dosyć dawno temu, mniej wiecej 8-9 lat. Podstawa - 800 PLN (potem 1000 PLN) , prowizja od sprzedaży auta , w zalezności od modelu, to od 50 PLN do 200 PLN. Raz udało mi się zarobić 2000 PLN. W tej chwili myślę że poczatkujący sprzedawca w BMW nie ma wiecej niż 1500 - 1800 podstawy plus prowizja od auta. Do 4000 raczej nie ma szans dobić, chyba że jesienia, do grudnia. Praca dużo uczy. Kontaktu z ludzmi, umiejętności negocjacji itp. Jesli ktoś kocha samochody, lubi ich zapach, i lubi sobie popatrzeć na nie w salonie - to na poczatek drogi zycia jest ok. Ale praca ta także obarczona jest dużym stresem. Nie raz auto przyjdzie nei tak skonfigurowane, czy uszkodzone. Nie raz spózni się , a wtedy klient odbije sobie na Tobie. A awans na dyrektora , lub kierownika ?? :mrgreen: Znajdz sobie lepiej inną wymarzoną pracę. Lub zmień kraj i wtedy pracuj w salonie.
  6. Dlatego zawsze powtarzam, posiadanie pojazdu, nie jest obowiazkiem.
  7. M330d

    Padła e46 320D :(

    Chyba w to nie wierzysz ?
  8. M330d

    Padła e46 320D :(

    Jaki masz stan licznika ?
  9. M330d

    Padła e46 320D :(

    A turbo było całe ? Nie brakowało żadnych części ?
  10. Masz opóźnienie w rekacji przepływomierza na gaz, lub za mało powietrza w stosunku do wymaganego ? Ja miałem taki przypadek, że auto zdechło w dolnym zakresie, i z E46 znaleźlismy problem dzięki porównaniu realnych wartości do wskazanych. Nowy przepływomierz mial zawsze trochę wiecej niż wymagane.
  11. M330d

    320d kolektor ssący

    kolego a czy Ty ze swojej byłej 330d wywalałes klapki ? :?: Nie
  12. M330d

    320d kolektor ssący

    Klapki są potrzebne bo to wymóg ekologii , w silniku 3.0 tdi Audi też to jest, tylko inaczej rozwiazanie, ba w moim smoku wawelskim też to jest. A czy BMW poczuwa sie do reklamacji wynikających z wpadniecia śrubki/klapki do komory spalania ? A czy właścicel stosuje procedury inspekcji i wymiany kolektorów zgodnie z technologią ? Kolejny raz mówię, posiadania pojazdu mechanicznego, tym bardziej BMW diesla , w Polsce, nie jest obowiązkiem. Jesli ktoś nie ma kasy na nowy kolektor, wywala klapki i zaślepia. Ale czy to dobrez ? Czy tak naprawdę różnicy nie ma ? Może jest tylko nie tam gdzie szukacie....
  13. M330d

    Padła e46 320D :(

    Wiekszej glupoty dawno nie slyszalem. Jezeli kolega ma rocznik z felernym turbo to zapchana odma zrobila robote. Predzej czy pozniej i tak by padlo. A ze stalo sie to przy przebiegu 240 tys to nie ma sie czym przejmowac (jezeli jest prawdziwy). Jak chcesz jeszcze pojezdzic autem to kup tylko nowe turbo i olej 5W30. Tyle w temacie Udajesz mądrego czy wiesz coś ? Co zatem robisz w UK ? Ten samochód miał wczesniej wlany 10w40, ciekawe jak długo ? Uważasz że olej nie ma znaczenia ? Poszukaj sobie tabelek danymi olei , własciwościami przy danych temperaturach, lepkosci itp. Każdy, kto chociaż trochę się zna na silnika TA wie że olej to podstawa.
  14. M330d

    320d kolektor ssący

    Ciekawe czy ktoś poinformował BMW AG że te klapki jednak sa nie potrzebne....
  15. M330d

    Padła e46 320D :(

    No to znamy już powód awarii turbo. 5w30 / 5w40 tylko.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.