Skocz do zawartości

525d

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O 525d

  • Urodziny 17.07.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e38 e39
  • Lokalizacja
    małopolska

Osiągnięcia 525d

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Problem jest następujący, po połączeniu sie w sterownikiem webasto inpa pokazuje błąd pomki wody i bład informujący o zablokowaniu pieca(heater blocked), wymieniłem pompke wody bo faktycznie była uszkodzona, teraz pompa chodzi , na włączonym zapłonie i odpalonym silniku, skasowałem błąd w sterowniku klimatyzacji, natomiast nie da się skasować błędów w sterowniku webasto, przy próbie pokazuje błąd i błędy sa dalej. program łaczy sie normalnie z webasto, działa status itd. Czy jest jakaś procedura odblokowanie pieca z poziomu inpy? Wiem że w vw po awarii trzeba odblokować piec, kasowanie błędów nic nie da.
  2. Jak w temacie czy ktoś może fachowym okiem ocenić wartości pracy silnika 525d 163 ps m57. http://images61.fotosik.pl/573/212bc921e2c0ca39m.jpg http://images63.fotosik.pl/573/9690dea195c53642m.jpg http://images62.fotosik.pl/575/a38d6946735817a2m.jpg http://images62.fotosik.pl/575/1ae684be8cfcc874m.jpg http://images61.fotosik.pl/573/ba9bfa2a9c5338e1m.jpg http://images64.fotosik.pl/575/af20827e4a335962m.jpg http://images61.fotosik.pl/573/935abec4a35f4143m.jpg
  3. Witam mam problem z połączeniem się z autami w sumie próbowałem już z 4 ( 2 x e38 95 i 2000 1x e39 2000 pin 20 i 1x e53 2004 obd) przy próbie połączenia z czymkolwiek pokazuje błąd że nie znaleziono modułu. Stało się to nagle po udanym połączeniu odłączyłem kabel i na drugi dzień w innym aucie już nie dało się połączyć. Interfejs mam taki http://doitauto.de/bmw-diagnose/bmw-diagnose-ads-obd-ediabas-inpa-diagnose-geraet, mam go 2 lata i śmiga bez problemu. Inpa 5.0 przeinstalowałem już jeszcze raz inną i dalej to samo. Przez Disa połączyłem sie z silnikiem dme 3.3 w e38 z resztą też. Czy mógł paść interfejs czy skoro łączy się przez disa to raczej nie możliwe? Interfejs jest na złącze com. Wklejam pliki ediabas.ini i obd.ini . Z góry dzięki za odpowiedź. ;============================================================================= ;EDIABAS 6.4.7 Configuration [Configuration] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; EcuPath ; Description : ECU file path ; Default = . EcuPath =C:\EDIABAS\ECU ;----------------------------------------------------------------------------- ; SimulationPath ; Description : Simulation file path ; Default = . SimulationPath =C:\EDIABAS\SIMULATION ;----------------------------------------------------------------------------- ; TracePath ; Description : Trace file path ; Default = . TracePath =C:\EDIABAS\TRACE ;----------------------------------------------------------------------------- ; CodeMapping ; Description : Character mapping file path ; Default = . ;CodeMapping = C:\EDIABAS\BIN\ansi2oem.tab ;----------------------------------------------------------------------------- ; TraceSize ; Description : Maximum size of each trace file [KB] ; Value : 0..32767 ; Default = 1024 TraceSize = 32767 ;----------------------------------------------------------------------------- ; ApiTrace ; Description : Enable/Disable API/User trace ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + time stamp ; 3 = User trace + time stamp + process id (Win32) ; 4 = Function trace ; 5 = Function trace + time stamp ; 6 = Function trace + time stamp + timing ; 7 = Function trace + time stamp + timing + process id (Win32) ; Default = 0 ApiTrace =0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhTrace ; Description : Enable/Disable IFH trace ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + interface ; 3 = User trace + interface + time stamp ; Default = 0 IfhTrace =0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhnTrace ; Description : Enable/Disable IFH network trace (with XREMOTE) ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + interface ; 3 = User trace + interface + time stamp ; Default = 0 ;IfhnTrace = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceSys ; Description : Enable/Disable system trace (runtime system) ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceSys = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceBip ; Description : Enable/Disable BIP trace (runtime system) ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceBip = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceIfh ; Description : Enable/Disable IFH system trace ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceIfh = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceNet ; Description : Enable/Disable network trace ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceNet = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; BipDebugLevel ; Description : BIP debug level of ECU files ; Value : 0..32767 ; Default = 0 BipDebugLevel = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; UbattHandling ; Description : Ubatt ON/OFF handling ; Value : 0 = Ubatt ON/OFF: No EDIABAS error ; 1 = Ubatt ON/OFF: EDIABAS error ; Default = 1 UbattHandling = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IgnitionHandling ; Description : Ignition ON/OFF handling ; Value : 0 = Ignition ON/OFF: No EDIABAS error ; 1 = Ignition ON/OFF: EDIABAS error ; Default = 1 IgnitionHandling = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; ClampHandling ; Description : automatic check of clamps for Ubatt and Ignition ; Value : 0 = no automatic clamp check with send_and_receive ; 1 = automatic clamp check with send_and_receive ; Default = 1 ;ClampHandling = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TaskPriority ; Description : EDIABAS process/thread priority (only Win32/16) ; Value : 0 = Optimal EDIABAS performance = 8 ; 1 = Minimal EDIABAS performance ; .. ; 10 = Maximal EDIABAS performance ; Default = 0 TaskPriority = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; LoadWin32 ; Description : Map EDIABAS Win16 calls to EDIABAS Win32 ; Value : 0 = Win16/32 Mapping disabled (Win16-->Win16) ; 1 = Win16/32 Mapping enabled (Win16-->Win32) ; Default = 0 for Windows 9x/Me ; Default = 1 for Windows NT4/2000/XP ;LoadWin32 = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemResults ; Description : Enable/Disable system results (ubatt/ignition/jobstatus) ; Value : 0 = Disable system results ; 1 = Enable system results ; Default = 1 SystemResults = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; RetryComm ; Description : Repeat failed communication automatically (1x) ; Value : 0 = Retry disabled ; 1 = Retry enabled (1x) ; Default = 1 RetryComm = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Simulation ; Description : Enable/Disable ECU simulation ; Value : 0 = Simulation disabled ; 1 = Simulation enabled ; Default = 0 Simulation = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Interface ; Description : Connected diagnosis interface ; Default = STD:OBD Interface =ADS ; Additional information (in German) : ; Bitte beachten: Der HW-Treiber fuer das Interface muss installiert sein! ; Interface = STD:OBD ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Nachfolger von ADS / Anschluss an OBD-Dose) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\OBD\ODBSETUP (nur noetig fuer WIN NT4, WIN 2000, WIN XP) ; INI-Datei : Suchreihenfolge analog zu EDIABAS.ini ; Unterstuetzung : WIN3.xx : Nein ; WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = STD:FUNK ; Beschreibung : Funk-Diagnose Interface MDA von Fa. Siemens ; Installation : keine ; INI-Datei : FUNK.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = ADS ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Anschluss an Diagnose-Dose) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Nein ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = KBUS ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Anschluss direkt an K-Bus oder I-Bus) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Nein ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = EDIC ; Beschreibung : Serielles , PCMCIA , PC-Card Interface von Fa. Softing ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE ; INI-Datei : EDICFW.INI, EDICHW.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = EDICC ; Beschreibung : EDIC-Card C oder EDIC-Card 2 CAN-Interface von Fa. Softing ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE ; INI-Datei : XEDICC.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = STD:CAN ; Beschreibung : PCMCIA CAN-Interface CanCardX/XL von Fa. Vector ; Installation : keine (ausser Installation der CAN-Karte) ; INI-Datei : CAN32.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein ; WIN95,98 32-Bit : Nein ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Ansprechpartner: Hr. Jusko ; Telefon : +49-(0)89/382-35891 (Hotline) ; email : FLASH.SERVICE@BMW.DE (Hotline) ; Interface = STD:ADS4MOST ; Beschreibung : Most-Interfaces von Fa. Oasis ; Installation : keine (ausser Installation der Oasis-Karte) ; INI-Datei : ADS4MOST.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : ? ; WIN95,98 32-Bit : ? ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ; Interface = REMOTE ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0, XP : Ja ; WIN XP : Ja ; Sonderfall : Interface OPPS ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ; Interface = REMOTE:name ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : REMOTE.INI (insbesondere für Parallelbetrieb notwendig) ; In REMOTE.INI stehen unter [name] spezif. Einstellungen(z.B.: RemoteHost, Port) ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0, XP : Ja ; WIN XP : Ja ; Sonderfall : Interface OPPS ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ;----------------------------------------------------------------------------- ; NetworkProtocol ; Description : Network protocol ; Default = NetworkProtocol = TCP ;============================================================================= ;TCP/IP Configuration [TCP] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; RemoteHost ; Description : server address/name ; Default = RemoteHost =OPPS ;----------------------------------------------------------------------------- ; Port ; Description : IP communication port ; Value : 1000 < port < 30000 ; Default = Port = 3000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutConnect ; Description : Timeout for establishing the connection ; Default = 5000 TimeoutConnect = 2000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutReceive ; Description : Timeout for receiving a message ; Default = 5000 TimeoutReceive = 2000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutFunction ; Description : Timeout for a long function ; Default = 59000 TimeoutFunction = 10000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;DisconnectOnApiEnd ; Description : Enable/Disable Disconnection with function call ApiEnd ; Value : 0 = Disconnection disabled ; 1 = Disconnection enabled ; Default = 0 ;DisconnectOnApiEnd = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ;InitCmd ; Description : Initialization command (normally for OPPS) ; Default = ;InitCmd0 = FE,04,00,03,01 ;InitCmd1 = FD,05,00,03,01 ;============================================================================= ; End Of File EDIABAS.ini ;============================================================================= OBD.ini [OBD] Port=Com1 Hardware=OBD RETRY=ON ;Tracelevel=0xFFFFFFFF ;Tracelevel=0xFFFFFFFF ;Tracelevel=0xF0000000 ;Tracelevel=0x0000FFFF ; Bit 0 = Funktionsaufruf ; Bit 1 = io Ergebnis ; Bit 2 = nio Ergebnis ; Bit 3 = Detailinfos ; Nibble 0 = readchar_wait ; Nibble 1 = main ; Nibble 2 = cmd ; Nibble 3 = obd ; Nibble 4 = send_and_receive_... ; Nibble 5 = read_telegram_... ; Nibble 6 = send_telegram ; Nibble 7 = SendData [uNIT_A] Port=Com2 Hardware=OBD [uNIT_B] Port=Com3 Hardware=OBD [uNIT_C] Port=Com4 Hardware=OBD [uNIT_D] Port=Com5 Hardware=OBD [uNIT_E] Port=Com6 Hardware=OBD [uNIT_F] Port=Com7 Hardware=OBD [uNIT_G] Port=Com8 Hardware=OBD [uNIT_H] Port=Com9 Hardware=OBD [uNIT_I] Port=Com10 Hardware=OBD [uNIT_J] Port=Com11 Hardware=OBD [uNIT_K] Port=Com12 Hardware=OBD [uNIT_L] Port=Com13 Hardware=OBD [uNIT_M] Port=Com14 Hardware=OBD [uNIT_N] Port=Com15 Hardware=OBD [uNIT_O] Port=Com16 Hardware=OBD
  4. 5hp24 jest na pewno gm był w x5 e39 i e46. U siebie w 740 m60 mam 5hp30 ale to jest skrzynia dużo wytrzymalsza od 5hp24. moja jest z przebiegiem 280 tyś km.
  5. Problem wygląda następująco: skrzynia chodziła normalnie miała tylko coś takiego że jak się włączało D to trzeba było minimalnie musnąć gaz i czuć było że się załączyła, na wstecznym podobnie, w końcu podczas jazdy wywaliło getriebenotprogram i skrzynia weszła w trym awaryjny ciągnąc na 4 lub 5 od początku. Podłączyłem kompa zapisany był błąd czujnika prędkości na wyjściu, czujnik został wymieniony olej i filtr też na febi spełniający normy oryginału. Wymiana przeszła bez problemu zgodnie z procedura ZF , pojechałem na jazdę próbną wszystko wyglądało na w porządku skrzynia zmieniała biegi bez szarpnięć nie ślizgała. Na drugi dzień sprawdziłem jeszcze raz stan oleju przy 40 *C dolałem jeszcze ok 0.5 L i pojechałem na kolejną jazdę próbną , po ok 10 km wyskoczył getriebenotprogram poprzedzony lekkimi 2 szarpnięciami. Wyłączyłem auto odpaliłem i skrzynia znowu pracowała dobrze ok 5 km i znowu wyskoczył getribenotprogram. Podłączyłem pod komputer pojawił się błąd stallig speed (festbremsdrehzahl). Jak skrzynia postała przez noc to rano ruszyła normalnie jak się nagrzeje to nie ciągnie w ogóle na D. Trzeba dodać gazu do ok 2 tys obrotów wtedy wywala getrie..... i rusza z 4 albo 5. Wsteczny działa normalnie. Spuściłem olej odkręciłem miskę i olej znowu jest brudny a przejechał może z 50 km i na magnesach jest trochę opiłków i takiego szlamu grafitowego. Podejrzewam, że mógł pęknąć kosz forwardu bo to często przypadłość tych skrzyń.Ma ktoś jakiś pomysł co może jej dolegać? Auto ma przejechane 260 tyś nie wiem czy oryginal olej raczej nie był wcześniej zmieniany. Znajomy powiedział mi że ten błąd odpowiada za uszkodzony czujnik hamowania skrzyni, wie ktoś gdzie coś takiego jest?
  6. Mam pytanie kolega zamontował do e46 przed liftem 2000r ringi led i świecą sie kierunki przednie bo lcm myśli że nie ma żarówki albo jest spalona. Wszystko OK ogarniam NCSa tylko mógł by mi ktoś powiedzieć które opcje trzeba zmienić żeby kierunki przestały świecić? próbowałem z paroma ale zgasły tylko błędy na liczniku od świateł a kierunki dalej świecą.
  7. robiłem podobny przypadek w m60b30 auto nie chciała sie wkręcać na obroty strasznie nierówno chodziło na wolnych i strzelało w wydech wymieniona listwa wtryskowa z regulatorem i chodzi b.dobrze nawet nie drga jak to w m60 jest.
  8. Witam szukałem informacji na forum o kodowaniu świateł ale znalazłem jak to zrobić w aucie z 2000r. Mianowicie mam e39 525d z kwietnia 2000r (przedliftowa) i kupiłem tylne lampy poliftowe z 525 2001r. Wiem że będzie wyświetlało błędy o przepalonych żarówkach i że można założyć oporniki, jednak słyszałem że w e39 z tego roku da się zmienić w lcmie opcje żeby nie wywalało błędów. Dysponuje inpą ncs itd. Mam jako takie pojęcie o kodowaniu bo już raz to robiłem w e38 95 r. Czy ktoś poda mi opcje którą trzeba zmienić w lcmie żeby nie wywalało komunikatu o żarówkach. Mam mały boardcomputer z symbolem auta. Z góry dzięki za pomoc.
  9. 525d

    webasto -wymiana świecy

    witam i jak kolego z tym webasto w mojej 525d 2000r przebieg 247 tyś również pojawia się ten błąd, po odpaleniu auta webasto się włącza tzn dmuchawa w nim i podmucha 5 min ale z wydechu leci zimne powietrze i się wyłącza. Jak coś zdziałasz z tym webasto to daj znać
  10. 525d

    ustawienie rozrządu m60b40

    ok dzięki ustawiałem właśnie tak że wałki są równolegle do siebie i równolegle do płaszczyzny głowicy.
  11. 525d

    ustawienie rozrządu m60b40

    Witam mam pytanie odnośnie ustawienia rozrządu bez blokad w tym silniku. Bo mam wszystko rozebrane i pytanie tyczy się tego, że postępując po kolei tak jak napisze potrzebne są blokady czy jest jakiś sposób ustawienia tego bez nich. Mianowicie ustawiam wał w pozycji żeby na pierwszym cylindrze tłok był w najwyższej pozycji wtedy blokuje bolcem koło zamachowe jest tam otwór w nim. Następnie wałki od strony ściany grodziowej mają kształt prostokątny i główny problem jest taki że wg niektórych źródeł wałki maja być wobec siebie równolegle płaszczyznami tymi z tyłu i wobec głowicy też. Potem należy dopilnować żeby zakładając łańcuch się nie ruszyły. A z drugiego źródła dowiedziałem się że blokady tak blokują wałki że nie są one idealnie równoległe wobec siebie ani wobec głowicy. I teraz pytanie do tych którzy ustawiali takie rozrządy najlepiej bez blokad jak to ma wyglądać. Wrzucam z zagranicznej strony temat gdzie są zdjęcia które obrazują założone blokady ale nie widać tego dokładnie. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/657779/
  12. sorry że odgrzewam kotleta trochę i nie mam diesla ale moja e38 740 12/95r. m60b40 ma 11300 motogodzin na liczniku 260 tyś sprowadzona w 2008r. z Niemiec. Widać po aucie że ma dużo dużo więcej szkła lamp wypiaskowane szybę wymieniłem bo była strasznie styrana i ogólnie przód , silnik tez robiłem uszczelki pod głowicami i cieknął ze wszystkich możliwych miejsc , kompresja w miarę ok 11-12 bar. Z racji że takie auta raczej po mieście nie jeżdżą obstawiam przebieg w granicach 750 000km.
  13. 525d

    orginalne zawieszenie e34

    co do piast to nie wiem ale tarcze albo trw albo ATE tylko najlepiej jak tarcze ate to klocki tez ate
  14. 525d

    orginalne zawieszenie e34

    ja kolegę rozumiem , po prostu odrestaurowuje e34 chce mieć wszystko tip-top , więc ja bym polecił jeśli chodzi o zawieszenie to elementy typu wahacze to lemforder albo trw są to marki montowane na pierwszy montaż jeśli chodzi o drążek środkowy wraz z bocznymi i wspornikiem oraz tuleją to trw albo aso, amortyzatory sachs albo boge w e39 miałem oryginalne montowane na pierwszy montaż boge, sprężyny bym kupił w aso łączniki stabilizatora lemforder a gumy stabilizatora albo aso albo również lemforder, zostają jeszcze poduszki kolumny McPersona również lemforder a osłony i odboje to aso bo nie kosztują dużo.
  15. Witam gdzie powinna sie znajdować tabliczka znamionowa w e91?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.