Skocz do zawartości

zygmusc

Zarejestrowani
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zygmusc

  • Urodziny 20.05.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F01 730d
    Byłe: BMW E61 525d 2005 pół roku
    Byłe: BMW e39 525d 2002 9 lat
  • Lokalizacja
    Ustroń

Osiągnięcia zygmusc

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam! Ma ktoś może pomysł, lub dojście... Potrzebuję zdobyć nowe brewki (te wewnątrz reflektora) do F01 z napisem BMW Dynamic Xenon. Myślałem o jakiś rozbitych lampach na allegro, ale nie ma nic, co by się nadawało.. OLX też przeszukany. Macie pomysły? Zakładam, że ASO będzie chciało mi sprzedać od razu całe lampy? Będę wdzięczny za podpowiedzi. Ewentualnie jest ktoś, kto by potrafił zregenerować takie brewki (odnowić sreberko z napisem i ujednolicić ten mleczny kolor?)
  2. Już kupiłem wtedy od razu... Mi się podoba, że jeden obrót kierownicą pozwala zawrócić z pasa na pas. Jednak duża różnica spalania.
  3. Off topic- ile Ci spala 750? Ale realnie, bez kolorków ;)
  4. I jak prowadzenie? Moja idzie w zakrętach jak po szynach, nawet przy ekstremalnych prędkościach. Chociaż w tym pewnie opona 275 też robi swoje... :)
  5. Dzisiaj sprawdzili samochód. Wygląda na to, że pomimo naszych fatalistycznych przemyśleń na temat rocznika 2008, przyczyna okazała się prozaiczna. W bagażniku miałem nowy płyn do spryskiwaczy. Okazało się, że kanisterek był nieszczelny i około 3 litry się wylało. Było tego na tyle dużo, że tapicerka przemokła i zalało jakiś moduł i kawałek instalacji. Jutro mają to zrobić i będziemy wiedzieć, czy to na 100% była przyczyna. Ale jak zestawiam datę zakupu i czas wystąpienia kłopotu, wszystko się zgadza. Tylko głupota, że po dnie bagażnika lecą instalacje. Przecież to jest miejsce narażone na zalanie...
  6. Dzwoniłem. Robert powiedział, że wg niego elektronika przyświrowała. Że raczej to nie będzie zużycie mechanizmu. Zaprosił do siebie oczywiście i tyle :)
  7. Co do przebiegu- zdaję sobie sprawę, że to nad wyraz mało. Ale ciężko kwestionować, jeżeli samochód ma ponad 25 odczytów w ASO BMW, po kilka w każdym roku, robionych w większości (7 lat) przez jednego właściciela. Trudno podejrzewać, że facet kupił samochód w salonie i przed każdym przeglądem w ASO przez 7 lat po 3 razy w roku cofał liczniki przed odczytem. Samochód też wygląda jak nowy. Wiem, że nowe samochody to już nie ta jakość, ale byłbym szczerze zawiedziony jeżeli będzie tak, jak piszesz, że stówki nawet nie da się spokojnie przejechać. Pewną starą Beemką zrobiłem niewyobrażalną ilość kilometrów i sprzedałem w doskonałym stanie... Ale wróćmy do tematu. Ciekawy jestem, czy ktoś ma jakieś pomysły, co sprawdzić?
  8. Zdecydowałem się na ten rok, bo stwierdziłem, że lepiej mieć 2008 z 80 tys przebiegu, niż 2010 z 250 tys... Ale może jestem w błędzie? Dziękuję za kontakt, zadzwonię jutro.
  9. Cześć, Koledzy i Koleżanki! Przeszukałem forum, ale nie znalazłem tematu, który by odpowiadał na moje pytanie. Kupiłem BMW F01 730d z 10.2008 roku z oryginalnym, udokumentowanym w ASO przebiegiem 80 tys km. Samochód przez pierwsze dwa dni pokazywał dziwne błędy z rana, typu uszkodzony hamulec parkingowy, skrzynia, abs, asr, itd., itp. Błędy, po przejechaniu kilkuset metrów, kasowały się. Także ustępowała dziwna praca skrzyni, itd. Problem zniknął po pierwszej dłuższej trasie, gdzie następnego dnia rano samochód odpalił już bez żadnych komunikatów. Tak więc pomyślałem, że spowodowane pewnie to było niskim napięciem prądu w akumulatorze (co tłumaczyłoby znikanie błędów, jak już samochód ruszył, jak też absolutny koniec problemu po przejechaniu dłuższej trasy). Jednak wyraźnie od początku czułem, że coś jest nie tak z trakcją. Generalnie samochód chodzi bardzo płynnie, nic nie stuka, nic nie skrzypi i jest bajka. Problem zaczynał się przy prędkościach powyżej 140km/h. Czym szybciej, tym samochód bardziej szukał drogi. To nie było klasyczne ściąganie, jak w przypadku opon, zbieżności, czy czegoś takiego. Samochód jechał, a nagle zmieniał minimalnie tor. Dla pasażera to było nieodczuwalne, ale kierowca cały czas musiał kontrować kierownicą. Także na postoju (światła) był dziwny efekt- jakby delikatne szarpanie kierownicą. Też niewidoczne, ale trzymając ręce na niej cały czas było czuć, jakby jakiś mechanizm cały czas delikatnie zmieniał kierunek prawo-lewo. Ale naprawdę praktycznie niewidoczne dla oka, tylko odczuwalne pod ręką. Dzisiaj- od rana wyświetlił się komunikat, że jest problem ze wspomaganiem (active steering), że nie działa, ewentualnie, ze koła tylne nie są wyprostowane. Samochód ma skrętną tylną oś. Efekt jest taki- wspomaganie działa, ale nie ma aktywnego (normalnie na parkingach jeden obrót to pełny skręt, teraz jest normalnie 1,5 obrotu), samochód jest sztywniejszy na zawieszeniu i na kierownicy. Wyłączyła się także w związku z tym kontrola trakcji i możliwość ustawień adaptacyjnego zawieszenia (wersja z comfort/standard/sport/sport+). Kierownica zmieniła swoje ustawienie, tj. żeby jechać prosto, trzeba mieć ją skręconą na "godzinę 10:00" (jeszcze wczoraj było normalnie). Z tyłu odnoszę wrażenie, że koła są lekko skręcone w lewo (chociaż to może autosugestia). I teraz hit tygodnia- samochód w tym stanie, czyli bez tego aktywnego sterowania, przestał wężykować i szukać drogi. Jedzie prosto, niezależnie od prędkości. Spróbowałem nawet powyżej 160km/h i jedzie jak przecinak. Macie pomysły, co sprawdzić, gdzie szukać problemu? Gdzieś w googlach wyszukałem, że przy podobnych historiach (jednak bez wężykowania, tylko wyłączony system active steering), czasami samo skasowanie błędów wystarczyło. Jednak u mnie jest ta historia z nietrzymaniem toru jazdy, co teraz ewidentnie mi sugeruje, że problem siedział w aktywnym sterowaniu, a nie oponach, zbieżnościach, czy innych historiach, skoro po wyłączeniu systemu, samochód jedzie prosto. Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi i za trzymanie się tematu w moim wątku :) Pozdrawiam wszystkich miłośników BMW :D
  10. Panowie, nie do końca wiem po przeczytaniu tego tematu, co zrobić. U mnie dzieje się podobnie, jak poziom spada poniżej 1/3 baku, to w różnych momentach (czasami na rezerwie, czasami jeszcze przy 1/3) gaśnie mi silnik, nawet na prostej drodze na dwupasie, wywala błąd einspritzanlage (wtryski), ale silnik jest po prostu zapowietrzony. Pompa z tyłu pod siedzeniem siorbie. Jak zaleję do pełna, przekręcę kluczyk, to po chwili przewody pod maską zapełniają się paliwem, odpala i jest git. Błąd się kasuje. Jakby ta pompka nie działała, to by nie siorbała, a ją słychać, że ciągnie powietrze. Co najlepsze- nie zostaje po tym żaden ślad w komputerze, po podłączeniu w historii nie pokazuje żadnych błędów. Na twardo po prostu wymienić tą pompkę, czy kombinować jeszcze w jakiś sposób?
  11. zygmusc

    320d problem z utrata mocy

    Zrobione. Skończyło się na wymianie: czujnika ładowania powietrza, filtru powietrza i przeczyszczenie tych zaworków, o których koledzy tutaj pisali. Turbina nie dotykana- tylko wyczyszczony wylot z niej. Ten zaworek był tak zasyfiony, że to piszczenie to prawdopodobnie było gwizdanie ciśnienia z turbo przeciskającego się przez ten syf. Turbina miała dziwny dźwięk, bo pompowała w zapchane przewody (tak to po chłopsku piszę ;) ), Po przeczyszczeniu tych rzeczy i wymianie filtra powietrza samochód jeździ lepiej, niż zanim była usterka. Ogień pełen, turbo nie słychać, piszczenia nie ma. I nie dymi. Ale jestem zadowolony :D Mam nadzieję, że to piszczenie nie wróci ;)
  12. U mnie problem rozwiązany. A turbinka w super stanie - wszystko opisuję w topiku viewtopic.php?f=69&t=85650&p=812125#p812125
  13. zygmusc

    320d problem z utrata mocy

    Czyli kolejny raz byłoby potwierdzone, że turbo jest ok. Jutro rozbiorą tam ten czujnik i wyczyszczą. Zobaczymy, jak zareaguje na tą wymianę odmy i filtra powietrza. Niewyjaśniony jest jeszcze pisk co mam tutaj nagrany http://www.youtube.com/watch?v=tTJOZEg2HdI Chociaż jeden kolega mówił, że brzmi jak alternator... Słychać to tylko przy pewnych obrotach około 2.5-3tys/min, i tylko na obciążeniu. Tzn- na jałowym biegu tego nie ma, a dzisiaj podnieśliśmy na podnośniku i na biegach, gdy koła w powietrzu były też tego nie słychać. To najbardziej przypomina ślizganie się jakiegoś paska. I tylko podczas obciążeń występuje. Jak przyspieszam delikatnie, to tego nie ma. Co jeszcze sprawdzić?
  14. zygmusc

    320d problem z utrata mocy

    Witam ponownie. Byłem dzisiaj u pierwszego mechanika, który coś MYŚLAŁ. Samochód tam został. Ale do rzeczy-podłączyliśmy komputer, na S1 i ogień. Co się okazało- ciśnienie turbiny na katowaniu to 2450 (coś koło tego) jakiejś tam jednostki. I teraz- jak samochód tracił moc- turbina ładowała cały czas tak samo, jak wtedy, gdy moc miał. Natomiast wyskakuje błąd: P1470 czujnik ładowania powietrza. W tym momencie samochód traci moc i nie rozpędza się wtedy wyżej niż ta prędkość, którą miał w danej chwili. Ale uwaga- jak skasowaliśmy ten błąd- podczas jazdy- samochód zaś ogień. Przy około 180km/h wyskakuje ten błąd za każdym razem, samochód traci moc i za każdym skasowaniem momentalnie odzyskuje. Powyżej 210 już nie trzeba kasować- nie wyskakuje. Zostawiłem samochód u nich, zaczął powoli sprawdzać i okazało się, że... filtr powierza jest tak zarąbany, że w ogóle się dziwił, że ten samochód jechał. W intercoolerze było dość dużo oleju. Turbina nie ma żadnych luzów. Poprosiłem o wymianę odmy, wymianę filtra i szukają, co może być jeszcze. Jak myślicie, koledzy? Czujnik jest uszkodzony? Jeżeli tak, to który? A może pokazuje to, że coś innego jest nie w porządku, stąd ten błąd? W ogóle ostatnio na wymianie oleju w innym warsztacie nie zakręcili mi nakrętki od wlewu oleju, tylko ją położyli. Zanim się zorientowałem, to cały silnik był zarzygany olejem. Do tego prosiłem o sprawdzenie, czy nie trzeba wymienić filtrów, a do powietrza nawet nie zajrzeli... Nie mam słów... Co radzicie, koledzy- co jeszcze sprawdzić, gdzie jeszcze szukać? Zastanawiam się, że może po prostu filtr powietrza był tak zarąbany, że stąd błąd na tym czujniku? Czekam na opinie i dziękuję za dotychczasowe zainteresowanie sprawą... ;)
  15. zygmusc

    320d problem z utrata mocy

    Zatem tak zrobię. Do jakiego mechanika najlepiej się zgłosić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.