Zaczne od cytatu z dokumentacji BMW, skoro pierwsze slyszysz. 😉
Układ elektryczny pojazdu otrzymuje informacje o danych charakterystycznych akumulatora pojazdu, takich jak typ, rozmiar, wiek i aktualna moc. Dlatego zawsze będzie dostępny tylko jeden zakres prac, na jaki pozwala aktualny stan informacji.
Jeśli gotowość do pracy spadnie poniżej określonego minimum, zostanie wygenerowany komunikat Check Control informujący kierowcę o konieczności wymiany akumulatora.
Podczas montażu nowego akumulatora pojazdu należy go zarejestrować i tym samym zarejestrować w układzie elektrycznym pojazdu.
NIkt tu nie pisal, ze samochod nie bedzie jezdzil, bo oczywiscie, ze bedzie. Tysiace ludzi w ogole nie rejestruje wymiany aku i jezdza bez problemu.
Generalnie masz duze problemu z czytaniem ze zrozumieniem.
Ja napisalem:
Nie ma racji rowniez kolega, ktory napisal, ze akumulator musi byc takiej samej pojemnosci. Moze byc wiekszej, lub mniejszej, jezeli wczesniej ktos wymienil fabryczny na wiekszy, tylko trzeba to zarejstrowac podczas procedury wymiany.
Jezeli w aucie oryginalnie byl np. 90Ah, a potem ktos wymienil np. na 110Ah, to oczywiscie, ze mozesz zalozyc znow 90Ah. Bardziej zrozumiale juz nie potrafie wytlumaczyc. Sam producent przewiduje zalozenie wiekszego niz oryginalnie montowany, wiec tu tez nie masz racji. Przeciez wlasnie przy rejestracji masz do wyboru kilka pojemnosci. Zreszta wystarczy zajrzec w dokumentacje samochodu.
No i ostatnia sprawa. Znow dowod, ze nie czytasz ze zrozumieniem. Nigdzie nie pisalem, ze jest "koniecznosc" podlaczenia pod ladowarke. Jak masz taka opcje, to powinno sie to zrobic. Jak nie ma takiej opcji, to dla bezpieczenstwa dac sie samochodowi "uspic". Napisalem to klarownie i wyraznie.
Jakbys zajmowal sie profesjonalnie samochodami, to bys znal setki przypadkow, gdy mozna uszkodzic sterownik, odlaczajac akumulator w nieodpowiednim momencie. No ale Ty jak widac wiesz lepiej. Nawet slynne FRMy w BMW, ktore padaly na potege, to myslisz, ze od czego?? Wlasnie dokladnie od spadkow napiecia. Nie tylko podczas odlaczania akumulatora przy wlaczonym zaplonie, ale rowniez od rozruchu samochodu przy slabym, starym aku, co tez powoduje nagly spadek napiecia.