Skocz do zawartości

michalADM

Zarejestrowani
  • Postów

    68
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 20d
  • Lokalizacja
    Wa-Wa

Osiągnięcia michalADM

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. michalADM

    Zima idzie...

    Witam! A ja tylko koledzy się zastanawiam czy oponki na zime muszą być dydykowane do 4x4....czy mogą być "jak do osobówki"...... Myślałem o czymś takim: http://moto.allegro.pl/opony-zimowe-235-55r17-nokian-wr-g2-xl-okazja-i1261792078.html pozdrawiam!
  2. Odpowiedź jest prosta kolego..... Jeżeli czujesz bicie koła ,to wulkanizator.......:) Jeżeli jesteś pewien, że z kołem jest OK to musisz podjechać do mechanika. Widzę, że jesteś z wawy , więc od razu polecam p. Adama z Raszyna - na odległość nikt trafnie nie zdiagnozuje problemów z zawieszeniem. Taki nasz niestety los posiadaczy e46 - zawieszenie...zawsze jest coś do zrobienia :( pozdrawiam!
  3. Naprawdę nikt z was nie ma doświadczeń z klejeniem/naprawą kloszy :?: Nic nie doradzicie :?: :cry:
  4. Oczywiście nowe , oryginalne :) Tak na poważnie - w mototecu ~270 PLN sztuka. Na allegro nie znalazłem...:( jak bym znalazł nie było by dla mnie problemu z używanymi.... pozdro!
  5. Witam, Koledzy mam od jakiegoś czasu problem z dosyć mocno parującymi lampami Xenonowymi w E46 z 2004 roku. Wczoraj zdjołem ramkę zabezpieczającą (górną) i bez zdejmowania kloszy zauważyłem, że klosze - prawy i lewy - są "trochę" popękane w jednym miejscu - na styku z migaczem. Moje pytanie jest takie - czy ktoś może próbował naprawiać takie uszkodzenia? Klejenie, "spawanie", uszczelnianie????? Nowe klosze to koszt ok. 300 PLN, jako, że problem mam z dwoma zastanawiam się nad możliwością naprawy......pęknięcia są niewidoczne bez zdjęcia górnej osłony i migacza....klosze lamp są firmy "AL" - czyli chyba poliwęglan... dzieki , pozdrawiam michal
  6. Jest na tabliczce znamionowej na kielichu przedniego amortyzatora - w dolnej częśc tabliki troszke mniejszymi literami. pozdrawiam, Michał
  7. Witam, Kolego , tak dodad od siebie - miałem ten sam problem tylko w toyocie i przy predkości ok 150 - 160. U mnie okazało się problemem przyleganie szyby pasażera do uszzcelek . Przy tej prędkości powietrze dostawało się do wnętrza drzwi i dalej juz jako taki właśnie świst do kabiny. Bardzo długo nie mogłem tego zlokalizować - tak jak ty wydawało mi się ze ten dźwięk dochodzi z konsoli po stronie pasażera lub z okolicy nóg......namierzyłem to przez przypadek - podczas szybkiej jazdy niechcący uchyliłem delikatnie szybę pasażera - świst zanikł.......\ może to Ci jakoś pomoże - powodzenia pozdrawiam, Michal
  8. A ja troszkę z innej beczki :) Od jakiegoś czasu śledzę wątek TUDMa i jestem pod wrażeniem zapału i determinacji. Generalnie chciałem koledze podziękować - do tej pory byłem tylko biernym czytelnikiem, nie wykorzystywałem zamieszczonych przez kolegę informacji...aż do dzisiaj.....z konieczności. Wczoraj przy zmianie opon zauważyłem pękniętą sprężynę tylnego zawieszenia :( żeby tego było mało z drugiej strony sprężyna też okazała się pęknięta :(:( . Myślę sobie , ok podjadę szybko do mojego mechanika, sprężyna nie będzie na pewno dużym wydatkiem więc spoko - dodam, że w piątek jadę kilkaset kilo do teściów....:). Dzwonie do sklepu z częściami do BMW - cena powaliła mnie z nóg - 445PLN za sztukę :jawdrop: ...i wtedy przypomniałem sobie jak jakiś czas temu czytałem wątek TUDMa z opisem zmiany właśnie tych sprężyn. Sposób bardzo prosty , co prawda nie zgodny z TISem (do zmiany trzeba zdjąć piastę) więc zachęcony znalazłem sklep z częściami do zawieszeń, pan polecił mi sprężyny Lesjofiors (te same które zamontował TUDM) za 165PLN szt. ( i tu pewna uwaga - w Intercarsie bez zniżek te same sprężyny 225PLN), 40 minut roboty i z dwóch stron spężynki założone....i tu tylko moja uwaga dla osób z ksenonami i systemem samo poziomowania - trzeba wykręcić czujnik z wahacza po stronie pasażera, bo odginając go przy wkładaniu sprężyny można złamać. I to cała moja historia - dzięki koledze TUDM zaoszczędziłem kilkaset złotych! Mam do was, tak przy okazji, jedno pytanie - jak radzicie sobie z podnoszeniem całości samochodu (tyłu lub przodu) tak aby "kobyłki podstawić w miejsca wyznaczone dla oryginalnego lewarka? W którym miejscu podstawić "żabkę".... pozdro, michał
  9. michalADM

    Parowanie przednich lamp

    No akrat może podpis mylący bo to T na końcu to touring :) mam E46 kombi:) ale i tak dzieki wielkie za pomoc! pozdro, michał
  10. michalADM

    Parowanie przednich lamp

    Oj, to widziecie, gdzieś przeczytałem i juz bylem gotowy robić jakieś cuda niestworzone, myślałem jak tu lampe wyjąć i na ile do piekarnika wsadzić zeby klosz odkleić.....a trzeba tylko było na realoem wejść i zobaczyć....no ale nic..... Jak by co odrazu podziele się informacjami cenowymi....a mianowicie, może wy też korzystacie, ale podam stronę na której online, podając nr. OEM części dostajecie cene u dystrybutora - sprawdzałem zgodność z ASO - +-10%. Zawsze warto sprawdzić - łatwiej niż dzwonić za każdym razem do ASO..... http://www.mototec.pl/etk.php na samym dole strony wpisujemy 11 cyfr nr. katalogowy i wciskamy "cena w PLN". I jeszcze mam pytanie, czy natkneliście się może gdzieś na instrukcje jak wyjąć lampe i ją rozebrać (zdjąć klosz)? Czy jest to bardzo skomplikowane , trzeba na coś szczególnie uważać...? pozdrawaim, michał
  11. michalADM

    Parowanie przednich lamp

    Witam, Ja mam ten sam problem , E46 po lifcie....ale z tego co czytałem to lampy nie da się rozebrać (bezinwazyjnie) i nie ma w ASO uszczelek od kloszy....jak to jest naprawde? pozdro, michał
  12. michalADM

    Tuleje wahacza - jakie ?

    OK, już mówie co mi się w Maylach nie podoba: Są znacznie twardsze od oryginału - te tuleje to tzw. "strefa komportu" , fakt oryginały szybko się kończą ale zawieszenie jest bardziej miękkie. Poprostu wszystko zależy czego oczekujesz od samochodu...być może mam coś jeszcze nie tak w samochodzie , ale wydaje mi się ze po zmianie tulejek bardziej czuć i słychać nierówności drogi. Generalnie jestem zdania, że jeśli chodzi o inżynierów BMW to był jakiś powód, że oryginały nie są twarde/sztywne.....nie jestem zwolennikiem poprawiania fabryki - tym bardziej takiej fabryki jak BMW....... Ale to wszystko to tylko moje przemyślenia - nie jestem ekspertem.....:) pozdrawiam, Michał
  13. michalADM

    Tuleje wahacza - jakie ?

    Witam, Ja wymieniałem ostatnio u siebie..... Gościu polecił mi Meyle...założyłem i nie jestem zadowolony..... Myśle,że jeśli chodzi o zawieszenie to nie ma co poprawiać fabryki....tuleje, wachacze i łączniki stabilizatora na pierwszy montaż robi dla BMW Lemforder. Jak będe wymieniał następnym razem to albo oryginał albo Lemforder. pozdro!
  14. michalADM

    MOZE KTOS WIE.......

    To ja tylko podpowiem....ASC wyłącza się poprzez przytrzymanie przycisku co najmniej 5sec. samo wyłączenie przycisku nie powoduje odłączenia systemu tylko jego "złagodzenie". Po przyciśnięciu na kilka sekund powinna się pojawić informacja na wyświetlaczu zegarów.
  15. Kolego, a nie lepiej podjechać do serwisu BMW i poprosić o opis przedniego zawieszenia????tak dokładnie u nich nazywa się ta usługa....kosztuje 94PLN....nie mało wiem, ale na koniec dostaniesz wydruk z wyceną i wszystkimi podzespołami do wymiany. Dodatkowo wymyją i wyczyszczą w środku fure....nie mówie, że ASO jest nieomylne, ale skoro już tyle czasu się z tym bujasz to może warto się szarpnąć..... pozdr!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.