Skocz do zawartości

CichyTM

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d touring, 99
  • Lokalizacja
    W-wa Bemowo, Chrzanow

Osiągnięcia CichyTM

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. CichyTM

    530d 270tys. czy warto?

    Mam 530D z 99 roku i 290 tys km. Nie tylko silnik jest wazny w tym samochodzie kolego. Jakby nie patrzec to samochod ma 10 lat. Poza silnikiem warto popatrzec na pompe, skrzynie... ale sypnac sie w 10 latku moze wiele wiecej, to wszytsko zalezy jak poprzedni wlasciciel dbal o samochod. Moj kupilem rok temu, zrobilem nim 50 tys i jak dotad wymienilem mechanizm tylnej wycieraczki, czujnik walka rozrzadu, wentylator klimy, przewod paliwowy ( tak jak i mechanizm tylnej wycieraczki radze montowac go w ASO BMW) i oczywiscie oleje i filtry ... ale to wszystko zalezy od tego czy poprzedni wlasciciel dbal o samochod... a przebiegi 300 tys i wiecej to norma w tych samochodach i nie bardzo chce mi sie wierzyc ze ktos ma przelatane mniej...
  2. CichyTM

    Mazowieckie

    Zdecydowanie zgadzam sie z kolegą. Przy okazji dam upust swojej agresji spowodowanej (jak tu użyć nieobraźliwego słowa?) bladej znajomości lub delikatniej mówiąc sprawdzania samochodu tylko na podstawie podłączenia komputera, co jak zauważyłem często nic nie mówi i trzeba wtedy podwinąć rękawy i zaglądnąć pod maskę. No ale zacznę od początku. Problem z dymieniem i dużym spadkiem mocy zna wielu z Was. Pojechałem do Łomianek (Pawłowski). Samochód zostawiłem na kilka dni. Dowiedziałem się przy odbiorze, że wszytsko jest w porządku a ja jestem przewrażliwiony, no przecież to diesel i dymić musi (!!!!). Odstawiłem samochód do Piaseczna ( adres wyciągnąłem z polecanych tutaj warsztatów). Diagnoza - propozycja wymiany wtrysków i prawdopodobnie również turbiny. Odwiedziłem trzeci warsztat -DR.BMW (co za lipa). Facet stwierdził po 3 dniach szukania, że wtryski są do wymiany a w ogóle to silnik ma 290 tyś przebiegu więc jest mocno zmęczony i lepiej nie będzie. No cóż, samochód dymił coraz bardziej. W końcu pojechałem do Macierzysz (adres powyżej ). "Diagnoza" (diagnoza = posłuchanie pracy silnika i otwarcie maski) poskutkowały znalezieniem 4 cm dziury w przewodzie (nie wiem czy ciśnieniowy czy podciśnieniowy) do intercolera. Efekt takiej dziury to własnie brak mocy, mocne dymienie, wariowanie przepływki. Szybka naprawa i samochód jak nowy. Podsumowanie - Panowie "wielki mechanik z komputerem" nie dość, że nic nie znaleźli to jeszcze chcieli mi sprawić wydatek żedu minimum kilku tysięcy złotych, a człowiek, któremu nie było cięzko podwinąć rękawów znalazł usterkę w 3 minuty i przywrócił moje 530D do życia za "parę złotych" Jeszcze raz poleam gościa z Macierzysz
  3. u mnie bylo dokladnie tak samo. jak kupilem samochod strasznie skrzypialo... posiedzialem troche ruszajac kierownica i przestalo skrzypiec, spokoj mam do dzisiaj... a masz racje, strasznie meczace dla uszu jest to jak wsiadasz do samochodu i na zaskos slyszysz jak opuszczajaca kierownica wydaje dzwieki jak nienasmarowany kalasznikow :norty:
  4. ten tez nie dziala... wymienialem navi z 4:3 na 16:9 razem z mk4 ( od Ciebie zreszta :cool2: ) nie wymienilem tylko samego radia...zostalo BM24... znaczy musze pedzic na kompa ?
  5. Dzieki za linka Niestety to menu juz przegrzebalem (do 16:9) i nic nie znalazlem zeby uaktywnic ten przycisk. Moze posiadacze navi 16:9 ( i MK4 jesli to ma znaczenie) napisza jak to u nich dziala... albo i nie dziala...
  6. no tak, tylko ze po nacisnieciu INFO przy wlaczonym radiu powinno zmienic z T na TP (niedzialajace w Polsce kanaly TMC). nie wiem czy powinno sie cos dziac jak jest wlaczone navi... doszukam w instrukcji...
  7. Dlaczego nie działa przycisk INFO w navi 16:9, czy tylko u mnie? Znalazłem gdzies informacje, że można go odblokować. Wg. instrukcji obsługi powinien być aktywny. Jakieś pomysły? Tylko proszę bez "uzyj :search: ". Szukałem.. nie znalazłem
  8. Założyłem oryginalne i jestem zadowolony, po 4 miesiącach dalej jak nowe, ładnie zbierają, nie wydają denerwujących dźwięków :cool2: ... tylko cena - w ASO BMW 240zł za kpl z założeniem (tył i przód) :jawdrop:
  9. U mnie wycieraczka tylnia tez sie zatrzymywała, jest tam podobno tuleja i trzeba to jak napisali poprzednicy "nasmarować" np WD40. Tuleje można wymienic ale nie znalazłem nikogo kto by sie tego podjął... wymiana, a właściwie demontaż tej tulei grozi pęknięciem lub ukruszeniem szyby. Tak czy inaczej... jak nie smarujesz, to nie jedziesz :cool2:
  10. Miałem dokładnie te same objawy. Odstawiłem dwa razy do serwisu w łomiankach i jedyne co zrobili to wymienili czujnik wałka rozrządu - nie pomogło. Na forum w polecanych warsztatach jest auto klinika, pojechałem tam. Okazało się, że imobilaizer... wystarczyło go wyciągnąc przeczyścić połączenia i teraz odpala tak jak powinien.
  11. CichyTM

    alu ringi

    Witam... zrobilem to w swojej e39, pomimo tego ze jestem manulanym debilem nie bylo zadnych problemow... podpatrzylem tutaj - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=49618 dokładny opis ze zdjeciami, co prawda do e34, ale identycznie jest w e39.
  12. CichyTM

    530D dym...

    Dołącze się, dokładnie tak samo dzieje się u mnie. 530 DA... i tez mam wrazenie ze zachowuje sie roznie... nieraz czuc ze samochod ma moc nie nie trzeba mocno cisnac w gaz , a niekiedy jakby jej brakowalo.... aaa, dodam jeszcze, ze turbina byla wymieniana kilka miesiecy temu...
  13. CichyTM

    Przerobienie Navi

    .... ze jak?????
  14. Poczytałem, poczytałem.... i pojechałem do ASO. Co prawda komplet przód i tył prawie 240 zł...... ale ta cisza, żadnego zgrzytania no i czysto... oby jak najdłużej... :mrgreen:
  15. Witam, Pojechałem kilka dni temu do mechanika w Wojkowicach (śląskie), zapytałem czy da się to "dograć". Uśmiechnął się tylko (byłem podłączyć pod komputer żeby sprawdzić blędy) i powiedział do dwojego mechanika - Heniek (czy jak mu tam na imie) wgraj mu jeszcze raz oporgramowanie. Po czym Heniek pokombinował troche, samochód zapalony, nagle zgasły wszystkie światła, kontrolki, zegary na chwilke zmarły, kierownica opuściła się ... po chwili się podniosło i na ekranie navi pojawiła się zmieniona opcja przewietrzanie/grzanie. Działa. Cała operacja, łącznie z pełną diagnostyką całego kopa trwałą 30 minut i kosztowała 100 zł. Ciepełko.... :mrgreen:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.