Skocz do zawartości

Marcin72

Zarejestrowani
  • Postów

    121
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O Marcin72

  • Urodziny 26.05.1972

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E53 3.0D 218 -> 240 KM
  • Lokalizacja
    internet

Osiągnięcia Marcin72

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Marcin72

    Zgasl Xenon

    To sciema, barwa zalezy od mieszaniny gazu w bańce, więc nie ma czegos takiego, jak dopasowujące się palniki, tym bardziej że każdy z palników zmienia temperaturę barwy światła w trakcie swojego życia. Z tego samego powodu wymienia sie kseneny parami, zeby barwa swiatla byla taka sama w obu palnikach. Generalnie - im bardziej niebieskie światło ksenona, tym bliżej wypalenia. I nie zwracajcie uwagi na kolor szkla palnika; przy takim strumieniu światła, jaki generuje ksenon, żeby mieć wpływ na barwę świała, szkło bańki musiałby być w kolorze atramentu przy znikomej przejrzystości. Wszystkie odcienie błękitu to wyłącznie marketingowy zabieg producentów. pozdrawiam, Marcin
  2. Marcin72

    Kodowanie X5 E53

    Panowie, lamerskie pytanie: Czy to oznacza, że jeśli w E53 mam elektryczne fotele i lusterka, to one mogą się pamiętać "spod kluczyka", jak kierownica? pozdrawiam, Marcin
  3. Potrzebujesz 40 cm drutu, ale nie linki czy kabla, ale drutu, takiego, który trwale się odkształca i jest sztywny. Taki żebyś mógł go wygiąć ręką, a) zginasz go na pół, robiąc wąską pętle w kształcie "U", taką łezkę, z jednym końcem krótszym, b) łezka musi być na tyle wąska, żeby weszła pomiędzy dwa żeberka "nerki", c) wsuwasz tak daleko, żeby krótszy koniec przeszedł za hak maski, d) obejmujesz hak swoim drucianym "U", e) cofasz do siebie, tak żeby krótszy kawałek wysunął się przez nerkę, f) zawiązujesz drut solidnie (to się przyda naprawdę, bo opór sprężyny haka jest spory), g) ciagnąc tak zrobioną pętlę do siebie, powoli odsuwasz hak i podnosisz maskę. Rozwiązanie bardzo trwałe, u mnie coś ze 4 miesiące :) h) szukasz na allegro lub w intercars zaczepu maski albo zamka, w zależności od tego, co padło, i) wymieniasz i jest OK, pozdrawiam, Marcin
  4. Marcin72

    Pneumatyka!

    Z tym kupieniem E53 to pewnie tak samo, jak z ortografią. Szkoda gadać. Marcin
  5. Marcin72

    Pneumatyka!

    gó.no chłopu, nie zegarek. Najpierw naucz się, jak co działa, potem przestań naprawiać u kowala. Dopiero wtedy zrozumiesz i docenisz X-a. Marcin
  6. Marcin72

    jaki olej i ile

    1. Tak 2. Popatrz tu: http://sklep.intercars.com.pl/ 3. U mnie w dieslu jest wkład, 4. 15k pozdrawiam, Marcin
  7. @marcinekk Mylisz dwie sprawy. To Ci utrudnia zrozumienie: swiadomość, jak działa matematyka i oparte o to decyzje to nie to samo, co opisujesz jako "usilne szukanie oszczędności" czy "wiele nerwów". Co Cię to zresztą obchodzi, dlaczego podejmuję takie, a nie inne decyzje? To, że czegoś nie rozumiesz, nie oznacza, że jest to głupie. Przegląd techniczny, skoro o tym piszesz, może kosztować Cię 700 zł i 2.400 (te same materiały, oleje i zakres prac, służę przykładami). To, czy płacisz w ASO czy nie, to Twoja sprawa i Twój wybór. Nie wszyscy chcą tyle płacić, a często mogą, ale nie chcą, bo mają większą świadomość za co płacą w istocie. Np. ja mam mentalny problem z płaceniem 450 zł za bańkę oleju, która w detalu kosztuje 110 zł a nalewana z beczki (w ASO tak jest) jej koszt wynosi poniżej 50 zł. Na fakturze z ASO jednak dostaniesz 450. Ja się na to nie godzę; Komisja UE też tak uważa, poczytaj o nowych regulacjach dot. gwarancji. To, że użytkownicy podejmują racjonalne dla nich decyzje, nie oznacza, że "oszczędzali na samochód pół życia" (Twoje słowa). Nie oceniaj ludzi własną miarą, nie będziesz wtedy nieprzyjemny i nie będziesz się musiał wykręcać z własnych opinii nt FIATa (które ja też zrozumiałem jako leckceważące dla włoskiej marki). Użytkownicy FIATów to tacy sami kierowcy jak Ty czy ja, nie zapominaj o tym za kierownicą. Ad meritum: mój wybór to 3.0d manual + chip. W-wa -> Bielsko (dziś nad ranem) 3h 10 min. Średnie spalanie faktyczne 10.2l/100, przy Vśr=127km/h. Marcin
  8. robię rocznie 80k km, wybór diesla ma znaczenie ekonomiczne, bo: Wg dzisiejszych cen z cenypaliw.pl: a) ON manual: 3,99 zł/litr. Moj spala: 8,5/100. Globalny wydatek: 27.132 zł. b) ON automat: 3,99 zł/litr. Średne spalanie: 10,4/100. Globalny wydatek: 33.196 zł c) 3.0i Pb: 4,47 zł/litr. Średne spalanie: 14,3/100. Globalny wydatek: 51.137 zł. To są różnice w skali roku. Ja zmieniam samochód co 3-4 lata. przekonuje? Reszte argumentów jest słaba, co tu kometować, matematyka się kłania. Poglądy, że szlachectwo zobowiązuje i że właściciele BMW nie szukają oszczędności to demagogia. pozdrawiam, Marcin
  9. tak, jeździłem automatem w X5, bez tego bym się nie wypowiadał. Zrobiłem ponad 800 km X5 3d 218 automat. Połowę w dużym mieście i w korkach, połowę w trasie. Korzyści nie widzę, spalanie zauważalnie wyższe (a robię trochę kilometrów). Z różnych automatów, jakimi jeździłem (trochę ich było, w skrajnych warunkach klimatyczno-drogowych), skrzynia w X5 zachowuje się najsłabiej (najwolniej i najbardziej irracjonalnie). Może jak BMW zacznie montować DSG, to zobaczymy jakiś progres. Jeździłem też 3 miesiące temu 330i automat; odczucia te same (może więcej fanu, bo lepszy stosunek mocy do masy i 180/h robi się natychmiast). Jak dla mnie jeżdżenie SAV w automacie to nieporozumienie, ale jak zawsze - de gustibus. Ja bym automatu do X5 3d nie wziął, dlatego wybrałem manual, taki też polecam. pozdrawiam, Marcin
  10. Napręże muskuły i napiszę tak: jeździłem od Priusa II EV do Mistsubishi 3000 GT. Od 250 cm3 w motorku do 5,7L HEMI w pick-upie. No i co z tego? :) Ja mówię o moich wrażeniach i moim zdaniu. X5 w 3d manual, NIE AUTOMAT, bo tym jeździłem, lata temu w poprzek Afryki i 2 tygodnie temu na FL. Manual. pozdrawiam, Marcin
  11. bo nie próbowaliście :) a jak spróbujecie 3.0d z manualem i po chipie, wtedy rozumiecie, że automat 218 to jednak nie to samo. Naprawdę warto spróbować :) pozdrawiam, Marcin
  12. szukaj 3.0d w manualu. Najlepszy wybór, sam takim jeżdżę i bardzo sobie chwalę. Kupiłem przy przebiegu 140k km, dokręciłem 100k km i jeździ bez dwóch zdań, nie myślę o zmianie. pozdrawiam, Marcin
  13. Marcin72

    uchwyt do anteny CB

    ohyda na tych zdjęciach jakaś :) Ja mam 30 cm antenki na magnesie. Jest świetne, nie muszę tego chować na żadnym parkingu czy centrum hadlowym/kinie. Odbiera bardzo dobrze a jak zaczeło mi brakować zasięgu w "nadawaniu", to sam zamontowałem zasilacz do mikrofonu, na allegro ze 20 zł. Elektronikiem nie jestem, więc zajęlo mi to z 15 minut. Anten przy 210/h trzyma się idealnie, kabelek najkrósztą drogą wrzuciłem przez klapę a potem schowałem pod wykładzinę. pozdrawiam, Marcin
  14. żelowe do samochodu to ściema. Od kiedy samochód doświadcza trwałych przechyłów? ja kupiłem 5 miesicy temu 110 Ah Varta Silver, choć teraz widziałem Centrę z większym prądem rozruchowym i teraz kupiłbym Centrę. pozdrawiam, Marcin
  15. fajnie, dziękuję, to naprawdę przydatny news. Takich powinno być więcej - konkret. dziękuję, Marcin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.