Skocz do zawartości

godmode

Zarejestrowani
  • Postów

    539
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Legionowo k. Warszawy

Osiągnięcia godmode

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Na pierwszy montaz do E36 szly tarcze jak i klocki ATE. Amorki to Sachs. Obie firmy z wieloletnia tradycja i renoma. Klocki starczyly mi na ok 2 lata, polecam mimo ze mocno pyla - wiec jesli ktos ma spory rant na feldze to mozae spodziewac sie czestego czyszczenia. Wlasnie wymienilem na tarcze przod ATE Power Disc nacinane, wentylowane.. zobaczymy jak bedzie.
  2. Powodem dlaczego szyby muszą się zaprogramować jest sposób w jaki został skonstruowany mechanizm-sterujący: podnoszący, opuszcający i wyłączający szyby. Aby zaprogramować szyby, które np. zostały półotwarte po odłączeniu akumulatora jest maksymalne ich opuszczenie, a później podniesienie (kolejność może być odwrotna). Usuwa to problem niedziałającego auto-domykania szyb, po mocniejszym naciśnięciu przycisku.
  3. Olej te allegro. Samodzielna wymiana to koszt ok 1zl za kondensatorek, a wymiana nie jest taka ciężka jak się wydaje. No chyba ze wolisz wysłać i zapłacić 89zl za robocizne - jeśli tak to ja Ci to zrobie za 50zl ;)
  4. Właśnie zakupiłem sobie tube-megafon do zamontowanego CB radia. Chciałbym się dowiedzieć jak najszybciej i najwygodniej, bez rozmontowywania połowy samochodu przeciągnąć przewód z części silnikowej pod maską do wnętrza auta - część prawa, tam gdzie schowek na rękawiczki. Zaczynać od środka, czy od maski, gdzie wciskać kabel, czym posmarować itd.?
  5. @ Boggy Kolego z nieba spadłeś :) Właśnie mi się przypomniało, że podobnie mam - czasami jak ostro pogazuje to pedał się blokuje i nie mogę go bardziej wcisnąć. Pod maską widać, że ta wystająca metalowa część od przepustnicy przypaliła ten materiał termiczny nad maską. Wiem, że to trochę inne objawy ale z obrotami jak wcześniej czytaliście też zaczełem mieć problemy. Jade do mechanika w sobotę, i wole mu zasugerować linke bo inaczej to na silniczek krokowy mnie naciągnie, nawet jeśli to będzie linka. Jak tylko wytłumaczyć fakt iż po rozgrzaniu silnika obroty "wracają do normy"? (pancerz sie rozciąga pod wpływem ciepła??)
  6. No tak masz oczywiscie racje, w paru miejscach przyjalem pewne uproszczenia (mowiac o sile a nie o naprezeniach). Mam takie pytanie, czy zastosowanie hamulcow wielo-tloczkowych ma na celu rownomierne rozlozenie naprezenia na tarcze (zwiekszenie powierzchni roboczej), a co za tym idzie zwiekszenie efektywnosci hamowania? Czy sa tu jeszcze inne powody takiego stosowania? Sory za offtopic.
  7. co to jest TPS? No wiem ze na kompa to najprosciej wydac kase, zanim to sie jednak okaze wolalbym zebrac troche wiedzy :)
  8. Yyyy no nie do końca - głównym czynnikiem jest tutaj wielkość powierzchni czynnej elementów trących o siebie. Im tarcza jest większa tym większy kolcek możesz na niej umieścić. Reasumując - siła hamowania zależy od współczynnika tarcia. Tarcie uzależnione jest od siły nacisku. Czyli wielkość powierzchni tutaj decyduje oraz siła z jaką tłoczek naciska na tarczę. Pzdr, No to jasne ze jak mocniej naciska to sila hamowania jest wieksza, tylko ze ta sama sila nacisku umieszczona na wiekszym ramieniu sily daje wiekszy moment hamujacy i to ma glowne znaczenie. Rozkrec kolo od roweru na ktorym jest umieszczona w osi obrotu jakas dodatkowa tarcza (np tarcza hamulcowa - co jest rozwiazaniem w dzisiejszych czasach bardzo popularnym) i sproboj zatrzymac to kolo reka najpierw sciskajac tarcze a pozniej sciskajac w miejscu gdzie jest opona. Zeby zatrzymac takie kolo sciskajac tarcze musisz uzyc nieproporcjonalnie duzo wiecej sily. Inny przyklad: jesli nie mozesz odkrecic srub w kole to co robisz? Uzywasz dluzszego klucza zeby zwiekszyc ramie a co za tym idzie moment skrecajacy. Moment = Sila * Ramie Sila to wlasnie wspomniany przez Ciebie nacisk klocka na tarcze, ramie to oczywiscie odleglosc punktu nacisku (klocka) od osi obrotu w tym przypadku tarczy. Jak widac sila jak i ramie maja jednakowy wplyw, z ta roznica ze zwiekszenie srednicy np. o 0,02m czyli 2cm "za darmo" zwiekszy nam moment hamujacy - bez wkładu energetycznego (bez zwiekszania sily hamowania co przeciez nie odbywa sie za darmo). Dlatego tak chetnie w celu zwiekszenia momentu hamujacego wrzuca sie wieksze tarcze aby na ich brzegu zewnetrznym umiescic klocek - czyli na wiekszym ramieniu sily. Reasumujac sila hamowania zalezy od sily nacisku & wspolczynnika tarcia oraz ramienia na jakim ta sila zostala przylozona. Ostatni zyciowy przyklad, tyle ze odwrotny (z odwrotnym znakiem momentu) - co jest latwiej rozpedzic kolo roweru obracajac za szprychy przy samym lozysku (osi obrotu) czy obracajac za opone. Chyba kazdy zna odpowiedz na to pytanie.
  9. A czy moglbys napisac jak przebiega takie czyszczenie tego krokowca oraz gdzie znajde go pod maska? Moze byc jakis link to howto czyszczenie krokowca :)
  10. dokładniej różnicy w średnicy tarcz, czyli ramienia siły
  11. Mam podobnie, tylko ze zatrzymuja sie na ok 2000obr i pochwili oraz powoli opadaja do ok700. Tak jest na zimnym silniku. Natomiast na cieplym zatrzymuj sie duzo nizej 1000-1500obr i spadaja duzo szybciej. Oczywiscie tak nie powinno byc. Czy inne osoby moga potwierdzic, ze to bedzie przeplywomierz? Jest mozliwosc samodzielnej naprawy i jakie to moga byc koszta?
  12. godmode

    Wycie podczas jazdy

    A jesteś pewien, że to z tyłu? Rozpędź autko i wrzuć na luz, upewnij się czy to nie odgłos z tyłu z okolic mostu.
  13. To prawda, że z klimatyzacją można włączyć ogrzewanie. Powietrze jest najpierw osuszane i schładzane przez klimatyzację, a później ogrzewane. Jest to najszybszy sposób odparowania szyb - ciepłę, suche powietrze.
  14. godmode

    Pytanko - bezpiecznik

    Kolego Bramkarz, non stop to ma chodzić wentylator na sprzęgle wiskotycznym znajdującym się ZA chłodnicą, patrząc na przód pojazdu. PRZED chłodnicą jest wiatrak elektryczny i on się załącza w razie potrzeby (tak jak pisałem wcześniej). @Skorpion: a czy przed wymianą bezpiecznika też tak było?
  15. godmode

    Pytanko - bezpiecznik

    Bzdura. Wentylator przed chłodnicą załącza się zawsze jak odpalamy klimę i czasami jak pomocniczy przy wyższych temeraturach (uświadczymy tego na wiosnę albo w lecie). Ale wcale nie chodzi non stop a napewno nie na pełnych obrotach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.