Skocz do zawartości

maciek1024

Zarejestrowani
  • Postów

    208
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia maciek1024

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Od swojej strony mogę powiedzieć, że zrezygnowałem z "kombinowanych rozwiązań" i zakupiłem dedykowane felgi do X3 Jeździ się super i nie mam sobie nic do zarzucenia :-) ps.: jak teraz patrzę, to te felgi nijak nie pasują do X3 i szczerze odradzam.
  2. Dziękuję za super opis, niestety dotyczy prawdopodobnie wersji 2.0d. W 3.0d sterownik jest centralnie pod kolektorem ssącym ? A może się mylę i opis dotyczy 3.0d ?
  3. Najprościej i jeszcze najtaniej to na obecną chwilkę Torque Pro i obserwacja doładowania turbo (można zrobić z tego widget) - jeśli na wolnych ciśnienie spada poniżej atmosferycznego to prawdopodobnie wypala się DPF. To tak z moich obserwacji. Ale najlepszy BMWhat - odrazu widać, że jest dedykowany do BMW :-) wszystko pięknie pokazuje. Problem jest natomiast jak ktoś zadzwoni i mamy spięty zestaw głośnomówiący w BMW - u mnie skutkuje wysypaniem aplikacji BMWhat.
  4. Dzięki za pomysł i przedstawione rozwiązanie. Myślę jednak o czymś prostszym (może mniej inwazyjnym) W jaki sposób mógłbym się podpiąć pod EGR aby mieć info kiedy jest przymknięty w 5% ? Sprawa jest o tyle "prosta" że posiadam już elektroniczny/elektryczny EGR - zanik napięcia na siłowniku EGR powinien u mnie skutkować zamknięciem zaworu i przez odpowiedni układ zaświecenie diody która da mi info że dzieje się coś o czy chcę wiedzieć (oczywiście bez mocno wciśniętego pedału gazu i obciążenia, gdyż przy pracy turbo również zamyka się EGR)
  5. Panowie, może część z Was moją "potrzebę" będzie uważała za śmieszną, ale potrzebuję zaimplementować w moim autko jakąś kontrolkę która powiadomi o fakcie zainicjowania procesu aktywnego wypalania DPF. Robię dziennie po 2 odcinki 20 kilometrowe do pracy - po podłączeniu BMWhat przez androida idealnie widzę kiedy wypala się DPF - tylko, że zawsze ma to miejsce co kilka dni kiedy dojeżdżam do domu (jak widzę że zaczęło się to robię jeszcze 2-3 km i jest super, w innym przypadku będę przerywał proces gdyż nie jestem w stanie "odczuć" wypalania bez androida/BMWhat) Tak że jakiś pomysł potrzebny bo inaczej zajadę DPFa za kilka miesięcy (oleju zacznie przybywać), a cieszy mnie brak dymienia za moim dieselkiem więc usuwać dpfa nie chcę. - pomiar ciśnienia turbo (ewidentnie spada poniżej atmosferycznego) ? - info na temat przymkniętego EGRa do 5% ? - temperatura spalin w okolicy 600stopni ? - grzanie lusterek to chyba jakaś puszczona bajka bo nic takiego się nie dzieje. Może ECU jeszcze coś robi co jest oczywiste, a o czym nie wiem ? Nie będę montował dodatkowego czujnika temperatury DPF bo to przesada - potrzebna jakaś prosta diodka i to wszystko.
  6. Po wstępnej obserwacji też tak uważam. Choć uważam także, że Tuner który usuwa DFPy softwarowo powinien dokładnie wiedzieć z pobranego obrazu flasha jak taka procedura wygląda, jakie dokładnie operacje są tam zaprogramowane, co i kiedy się dzieje.
  7. Faktycznie, mój błąd - wypalanie aktywne. Na powyższe wypalanie czekałem 6 dni i pojawiło się. Przy spokojnej jeździe sadza "pływa" czyli podnosi się i obniża - ale po kilku dniach zauważyłem że zaczęła mocno iść w gorę i wtedy pojawiło się wypalanie z załączonego wykresu. Wykresu dotyczącego ciśnienia różnicowego nie wykazałem, ale przy wolnych obrotach wynosi 8-12. Jeszcze jedno, czy wypalanie zależy jedynie od ilości sadzy / różnicy ciśnień w DPFie ? Jeżdżę raczej spokojnie i sadzy przybywało/ubywało - po tych 6 dniach monitorowania (w pierwszym dniu 21,85g) i przejechaniu kilkuset km ilość sadzy doszła do ok. 35g potem spadała co widać na wykresie - a komputer przy tendencji wyraźnie spadkowej i poniżej maksymalnej ilości sadzy nagle zaczął wypalanie Tak jak by to też zależało od czasu lub przejechanych km ?
  8. Nie znalazłem na forum wykresu który by przedstawiał proces wypalania więc pozwolę sobie załączyć poniżej, może komuś się przyda. Spokojna jazda obwodnicą Krakowa, wykres przedstawia załączenie pasywnego wypalania DPF w X3 3.0d 218ps automat. Dane pobierane na bieżąco z BMWhat. TEMP - temperatura spalin w DPFie EGR - procent przymknięcia EGRa BOOST - aktualne doładowanie ze strony turbinki DPF - aktualna ilość sadzy w DPFie Jak widzimy filtr pięknie się wypalił - cały proces trwał zaledwie 5 min przy prędkości 90-100 i obrotach 1800-2000. 5 min od momentu jak komputer podniósł temperaturę spalin do 600stopni oraz zakończył wypalanie ze skutkiem ok 6g sadzy w DPFie (rekord od 100 do 200) Autko ma przejechane 240tys. - DPF oryginalny EGR się przymyka do 5%, temperatura spalin rośnie, ciśnienie z turbo spada poniżej atmosferycznego - wszystko wygląda prawidłowo. Czego nie rozumiem, teoretycznie wypalanie powinno wystąpić przy ok. 43g sadzy, a zaczęło się już przy 35g. http://www.comex.pl/DPF.jpg
  9. W 2.0d sterownik również jest zamontowany centralnie na silniku pod kolektorem ssącym ? U mnie mam wrażenie jakby sterownik był tak duży, że nie ma szans przesmyknąć się przez plątaninę wężyków i węży gumowych :-| Odkręciłeś go i wyjąłeś, czy najpierw odłączyłeś dwie wtyczki ?
  10. Witam, proszę o pomoc/poradę w kwestii wymontowania sterownika świec żarowych w E83 3.0d Lift. Z naprawą nie ma problemu, tylko z samym wymontowaniem. Po zdemontowaniu kolektora ssącego mam sporych rozmiarów sterownik przykręcony centralnie na silniku. Pod spodem idą dwie złączki do których jest beznadziejny dostęp, a nad samym sterownikiem "sieć" rurek podciśnienia oraz przewody z cieczą chłodzącą. Jest na to jakiś złoty środek ? Jak go zdemontować ? Trzeba wszystko po kolei rozpinać ? Usunąć płyn chłodzący i rozpiąć przewody gumowe ? ps. w ECU błąd -uszkodzona 4 i 6 świeca mimo sprawnych świec. Zakładam standardową usterkę sterownika świec (pęknięte druciki doprowadzające napięcie do złączki świec)
  11. Bardzo proszę o opinię, gdyż nie wiem czy brać czy nie takie felgi. Różnica pomiędzy ET46, a ET24 jest duża ? (koło będzie wychodzić na zewnątrz 22mm czy się mylę ?) Z góry dziękuję.
  12. Mam zamiar zakupić felgi i zamontować do X3 (opony zimówki) Proszę o pomoc - czy takie koła będą pasować ? http://allegro.pl/felga-zapasowa-bmw-opona-245-55-r17-i4384071273.html Parametry: 17" 245/55 8" ET24 (felga od E65 - czy będzie pasować do X3 która powinna zostać wyposażona w felgę Et46 ?)
  13. Dziękuję za pomoc. Bardzo proszę innych o wypowiedź w pozostałych zagadnieniach.
  14. Planuję zakup X3, oglądałem już duuuuużo różnych szt. Trafiła się niezła po lifcie 2007r 3.0d w automacie. Mam pytania do posiadaczy: - przy przełączeniu z P na R, z N na D czuć i słychać delikatne obciążenie na silniku (obroty delikatnie spadają) czy to normalne, wydawało mi się że przy innych X3 tego nie było. - również przy obracaniu kierownicą na postoju obroty delikatnie zachwieją się (w innych x3 nie zauważyłem takiej sytuacji, ale może to wina felg 18 ?) - i najważniejsze, silnik jest od 180tys km. nie myty i są wyraźne nacieki oleju, spocenia w tylnej części oraz na łączeniach rur od intercoolera - jak do tego podejść (większość x3 w komisach było tak pięknie wymytych że silniczki jak z salonu) martwić się tym ? przebieg autka 260 tys. udokumentowany i serwisowany (wydaje mi się, że gdyby były usterki to serwis by je usunął ?) Proszę o opinię jak z tym jest u Was.
  15. pojechałem sobie ostatnio zrobić przegląd klimy, wyszła mała nieszczelność i trzeba było wymontować prawy reflektor (po stronie pasażera) po złożeniu całości jest widoczna różnica w "szparce" pomiędzy reflektorem a maską, przy wymontowywanym reflektorze jest o ok 4mm większa niż przy drugiej lampie jak to mogę sam dokładnie wyregulować ? odkręcanie górnych śrub nic nie daje zaznaczam że są to xenony i mimo różnicy w wysokości świecą równiuteńko auto 100% bezwypadkowe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.