Skocz do zawartości

vodka40

Zarejestrowani
  • Postów

    341
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G05 X5 45e
    G30 525d
    F34 318d GT
    E34 525i Touring
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia vodka40

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. vodka40

    30d czy 40i

    Witam ponownie po bardzo długiej przerwie, Otóż niedawno również odebrałem X5 45e i już po przejechaniu 100 kilometrów uważam, że to fantastyczne auto, a jako ciekawostkę powiem tylko, że jeszcze w listopadzie 2019 roku Hybrydy Plug-In (PHEV) uważałem za auta nie mające racji bytu i ogólnie bez sensu. Natomiast ważną kwetią jest to, że PHEV ma sens o tyle, o ile bedziemy wykorzystywać ją w warunkach umowliwiających utyliację zalet PHEV, czyli: 1. Mamy gdzie auto ładować (w domu, w pracy, etc.) 2. Auto będzie użytkowane w trybie mieszanym: miasto, drogi krajowe, ekspresówki/autostrady (tutaj od razu zaznaczam, że jeśli ktoś zamierza latać głównie po dalekich trasach z prędkościami 120+ to lepszym wyborem będzie diesel). Im więcej miasta tym PHEV będzie zdobywał przewagę. Przejechanie w poprzek Warszawy ze spalaniem 0.0 L/100 km nie jest żadnym wyczynem i uwierzcie mi, że nie jest to "emerycka" jazda. 3. Jesteśmy w stanie docenić dodatkowe atrybuty jakie daje PHEV vs auta napędzane wyłącznie z silnikiem spalinowym, takie jak: - pre-heating / pre-cooling odpalany z kluczyka lub aplikacji (tak, hybrydę można np. sobie podgrzać zimą z pilota, a schłodzić latem o ile stan naładowania baterii na to pozwala) oraz to, że do działania klimatyzacji/ogrzewania nie potrzeba pracy silnika spalinowego, co jest super np. w korkach - rekuperacja energii podczas hamowania/toczenia się - spontaniczność reakcji na gaz - elastyczność w dolnym (od zera!) i środkowym zakresie obrotów Ten wątek ma juz zapisanych wiele stron i pojawiają się w nim nawet skrajne opinie, natomiast to jaki wybrać napęd, powinno wynikać z osobistych preferencji każdego z nas i indywidualnego sposobu wykorzystywania auta. Ja się trochę obawiałem porażającej masy X5 45e, 2510 km vs 2135 / 2185 kg odpowiednio w wersji 40i / 30d, ale dzięki silnikowi elektrycznemu zupełnie tej masy nie czuć. powiedziałbym wręcz, że dzięki momentowi obrotowemu silnika elektrycznego dostepnego w pełnym zakresie jego pracy odnoszę wrażenie, że 45e jest wręcz lżejsze.... :) Podrawiam i jeśli kogoś interesuje więcej informacji o X5 45e zapraszam do dyskusji / pisania na priv.
  2. Panowie, Ponawiam pytanie/prośbę, czy ktoś z warszawy mógłby pożyczyć cewkę na podmianę żeby zdiagnozować silnik. Pozdrawiam, Andrzej
  3. Witam, Czy ktoś z forumowiczów byłby tak uprzejmy, aby użyczyć 1 cewkę ze swego auta w celach diagnostyki silnika. Z góry dzięki. Andrzej
  4. Hej, To powinno wszystko wyjaśnić: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=52806 /Andrzej
  5. vodka40

    M50 525i Parujące Zegary

    Żadnych ramek nie było, u mnie zegary w oryginale. /Andrzej
  6. vodka40

    M50 525i Parujące Zegary

    Hej, Dokładnie tak było, stało pod chmurka jakieś 3 tygodnie i było na nim 20 cm śniegu który teraz stopniał. Jutro chyba się wybiorę pojeździć bo wygląda na to, że wilgoć zajrzała wszędzie. /Andrzej
  7. vodka40

    M50 525i Parujące Zegary

    Witam, Dziś odpaliłem auto po 3 tygodniowym postoju i po kilkunastu minutach jazdy zegary zaczęły zachodzić mi parą. Czy ma ktoś z was jakieś sugestie skąd tam może brać się para. Myślałem, że to może nagrzewnica, ale to by chyba parowała mi przednia szyba czy jakoś tak. Czy to możliwe, że śnieg/woda zalegają gdzieś w zakamarkach i odparowując zaparowują mi zegary? /Andrzej
  8. To zamiast słuchać przeczytaj instrukcję, którą zmieściłem powyżej i nie będziesz miał wątpliwości, że do 5HP18 z czarną tabliczką wlewa się Dexron 3. Chyba, że podważasz wiedzę producenta tej skrzyni. /Andrzej
  9. Hej, przerabiałem kiedyś temat u siebie. Do 5HP18 z czarną tabliczką, ma być właśnie Dextron 3. Innymi słowy masz teraz taki olej jaki przewidział producent. jeśli masz wątpliwości, to tutaj polecam lekturę instrukcji ZF: http://avtopedia.ru/akpp/ZF%20%205HP18.pdf /Andrzej
  10. Nie mam co prawda diesla, ale z tego co czytałem na forum, to mogło być tak, ze turbina zużyta turbina zarzygała olejem filtr cząstek stałych i katalizator stad wymiana tych elementów na nowe. Ale jak to wszystko zostało wymienione na nowe to znaczy, że tobie te wydatki odpadną :) To tylko moja dedukcja na podstawie tego co czytałem na forum. Na pewno warto aby się wypowiedział ktoś bardziej obeznany w temacie, zwłaszcza ktoś kto praktycznie zna się na takich sprawach. /Andrzej
  11. Zajrzyj tutaj. I mieszasz 2 typy silników: M20 z metalowym kolektorem ssącym (nie było tam Vanos w ogóle) M50 z plastikowym kolektorem ssącym. Aby rozróżnić M50 z vanosem i bez zajrzyj tutaj: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=67625&highlight= /Andrzej
  12. Sam już 2 razy opisywałem procedurę, więc możesz sobie doczytać do tego co napisał Solaris. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=100751&highlight= http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=623177#623177 Pozdrawiam, Andrzej PS. Marek, a może by tak przykleić wątek o odpowietrzaniu??? :)
  13. Hej, ja też ustawiam na stacji kontroli kolo siebie. mają porzadny sprzet i pomimo, ze mam lun na przekładni to auto jedzie prosto :) /Andrzej
  14. Witam, Moja Chłodnica woła o wymianę i przymierzam się do tego zabiegu. Istnieją 2 typy chodnic w E34, które mnie interesują. TYP 1. Zwykła chłodnica do aut z automatem i klimatyzacją (taką mam) TYP 2. Chłodnica do aut z automatem i klimatyzacją w której chodzenia automatycznej skrzyni biegów podpięte jest w chłodnicy cieczy. Mam możliwość zakupu w dobrej cenie chłodnicy typu 2. i sie zastanawiam, czy wszystko będzie pasować. Wymiary mają identyczne, jedyną różnicą są dodatkowe kroćce do wpięcia chłodzenia automatu. Pytanie 1. do was: Czy mogę wsadzić chłodnicę typu 2. zamiast tej którą teraz mam (wg zapewnień sprzedawcy na pewno tak, po prostu podłączenie skrzyni będzie nieaktywne). Pytanie 2. Czy ktoś z was ma doświadczenie z chłodnicami z Allegro, np z takimi: TYP 1: http://allegro.pl/item524142770_chlodnica_wody_bmw_e34_89_95_2_0i2_5_nowe_jakosc.html TYP 2: http://allegro.pl/item512631936_nowa_chlodnica_bmw_e34_2_0_2_5_automat.html Czy raczej nie zdają one egzaminu i raczej w grę wchodzi NISSENS / BEHR Dzięki za wszelkie info /Andrzej
  15. Hej, Brak ogrzewania przerabiałem u siebie ostatnio w M50 - na 90% jest ciągle zapowietrzony. Polecam zrobić tak: Na początek na zimnym silniku nalać powoli odpowiednią ilość płynu (NA ODKRĘCONYCH ODPOWIETRZNIKACH) i jak już będzie płynu taz z 5cm pod korek: 1) Zakręcić odpowietrzniki i zostawić otwarty zbiorniczek wyrównawczy 2) ścisnąć wąż dolny chłodnicy - ten po przekątnej od korka wlewu (w zbiorniczku zasyczy) 3) zatkać wlew zbiorniczka szczelnie dłonią 4) puścić wąż ( zostanie zassany czynnik) Czynności od pkt 2 do pkt 4 powtarzać, aż przy ściskaniu węża zacznie bulgotać w zbiorniczku a nie syczeć. Ja powtarzałem to z 30 minut dolewając po trochę płynu jak już w wyniku ściskania dolnego węża go wessało ze zbiorniczka wyrównawczego, tak więc cierpliwości. Jak już widzisz, że powtarzanie czynności z punktów 1-4 nie powoduje dalszego obniżania poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym to prawdopodobnie właśnie odpowietrzyłeś układ. Odpalasz silnik i jak wszystko jest ok to MUSI być ogrzewanie. Dla pewności jeszcze na pracującym silniku spróbuj odkręcać odpowietrzniki, aby upewnić się, że leci z nich czysty płyn bez bąbelków. /Andrzej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.