Skocz do zawartości

DITUR

Zarejestrowani
  • Postów

    190
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 330D ;-)
  • Lokalizacja
    Wa - Wa

Osiągnięcia DITUR

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Właśnie odebrałem auto i zostało zrobione: - wszystkie wtryski zostały uszczelnione (najgorsze były 1,3 i 4); - regeneracja rozrusznika; i auto na ciepłym i zimnym silniku pali od strzała. Pozostało natomiast szarpanie w okolicach 1800 -2000 tyś obr/min z tym że bardzo rzadko występuje, oraz na zimnym silniku faluje na obrotach ale są to minimalne wahnięcia obrotów (okolice 50 obr/min przy minimalnych 740obr/min). Wyczuwalne jest słabsze przyspieszanie na 4,5,6 biegu powyżej 3000 tyś obr/min. Auto zachowuje się jakby miał z 200kg na pokładzie. Zastanawiam się po zmianie sondy czy trzeba ją adaptować ? Czy może być zapchany katalizator i to powoduje takie efekty ? W celach sprawdzenia przepływki zamieniłem ją na nową o podobnym numerze OEM (dedykowane do tego motoru M57/TU) i efekt szarpania nie zniknął a auto tak samo jeździ. Czy za szarpanie może odpowiadać elektryczne sterowanie turbiny ?? Jak to sprawdzić bez wyciągania turbiny? Gdzie w inpie szukać parametrów, które mogą o tym świadczyć ?? PS. Zauważyłem, że na zimnym silniku z wydechu leci "para czy też dymek" w kolorze ni to niebieski ni to czarny a raczej bezbarwny. Za wskazówki z góry dziękuję.
  2. Właśnie wtryski poszły na stół do sprawdzenia. Ten lub te, które będą padnięte zostaną zregenerowane. Mam nadzieję, że po naprawie wtrysków również zniknie szarpanie w przedziale 1800-2000 obr/min. Odnośnie klapek, są usunięte ale niestety osprzęt został i to on daje błędy. Muszę poczytać jak to ogarnąć, żeby nie wyrzucało błędów. Ponoć można to usunąć systemowo.
  3. Tak, przy rozgrzanym silniku, dochodzi do +4 na czwartym cylindrze. Obawiam się że wtryski z 1 i 3 cylindra tez są do wymiany :( Pytanie czy szukać używek, cz też oddawać do regeneracji ? (jeśli tak to gdzie w Wawie robią dobrze)?
  4. Pomiar korekcji był robiony powiedzmy na zimnym (około 40 stopni) ale na ciepłym czasami dochodzi do +4 natomiast na cylindrze 1 i 3 utrzymuje się taki sam poziom. Nie ma aparatury do wykonania testu przelewowego, ale chyba w weekend trzeba będzie wymodzić.
  5. Szanowne Panie i Panowie Pacjent E46 330d M57TU (2005r) auto bez żadnych modów, EGR sprawny, katalizator na miejscu. Usterki: Nagminne szarpanie silnikiem w przedziale 1800-2000 obr/min. szczególnie na 3 i 4 biegu. Objaw pojawia się po rozgrzaniu silnika. Dodatkowo na ciepłym ciężko pali (trzeba kręcić około 10- 20s.) i zarazem rzuca silnikiem. Na zimnym silniku pali od strzała. Zwiększyło się zużycie paliwa co najmniej o 2l. Błędy jakie pojawiły się: 410C Actuactor Flap Swirl ; 4152 Swirlflaps - Otwarty obwód; 4298 Sonda lambda. Sonda lambda została wymieniona i nadal szarpanie i spalanie spadło o około 1l. Korekcję na wtryskach przedstawia poniższy link. (przepraszam za jakość) http://s6.ifotos.pl/mini/Korekcjap_qnexnnr.png oraz http://s5.ifotos.pl/mini/Wartoscip_qnexnwe.png Czy wtryski na 1,3, 4, cylindrze do wymiany/regeneracji ? Czy może niedomaga pompa paliwa/wtryskowa ?
  6. DITUR

    [E46] 330d M57N - brak mocy :(

    I wszystko stało się janse. Winą za takie zachowanie auta okazał się potencjometr pedału gazu. Dzięki wszystkim za pomoc.
  7. DITUR

    [E46] 330d M57N - brak mocy :(

    Wczoraj zrobiłem 300km i dziś rano miła niespodzianka, silnik zaczął pracować poprawnie. Sporadycznie występuje przyduszenie (przerywanie, czkawka) ale już przy wyższych obrotach - 4 tyś. Wieczorem podłącze pod Inpe i zobaczymy jakie błędy będą. Po takim zachowaniu silnika chyba najbardziej prawdopodobne jest sterowanie kkierownikami turbo?
  8. DITUR

    [E46] 330d M57N - brak mocy :(

    yoshimura01 dzięki za info. Wartości dla PWG na bieugu jałowym sa zgodne z nominalnymi parametrami. Podczas jazdy próbnej z podłaczoną INPĄ PWG praktycznie nie wychayla się, nie dajeżadnych reakcji. Czy może to być przyczyną utraty mocy w moim przypadku ??
  9. DITUR

    [E46] 330d M57N - brak mocy :(

    Też tak coś mi się zdaje że będę musiał zdjąć turbo chodź chce tego uniknąć. Po skasoaniu błędów auto śmiga jak trzeba aż do momentu przekroczenia 3 tyś obrotów. Po ponownym podłączeniu pod INPĘ znowu są te same błędy. Jedynie co jest poniżej danych nominalnych z INPY to PWG ale tylko pod obciążeniam. Na wolnych obrotach jest w normie. Ktoś wie co to jest PWG ??
  10. DITUR

    [E46] 330d M57N - brak mocy :(

    Turbo jest sterowane elektroniczmie. Auto jest z 2005r i na pewno ma EU4. Po włączneiu zapłonu widać ruch kierownicy/siłownika. Jeśłi były by zapieczone kierownice turbo to jak można to zniwelować/usunąć. Auto średnio robi 100km/200km dziennie (50% trasa szysbkiego ruchu a drugie 50% w mieście. Przy takim trybie jazdy kierownice turbo nie powiny się zapiec ??
  11. Witam Panowie i Panie. W mojej E4 330d M57N (204PS) silnik przestał ciągnąć powyżej 3 tyś obrotów. Bunia sptraciła moc. Po podłączeniu do INPY wyrzuca 2 błędy o kodach: 410C oraz 4152 (1427). Nadmienie, iż po zakupie rok temu odrazu zostały wywalone klapki z kolektora. Po tej operacji zero błędów w kompie aż do dnia dzisiejszego. Wszyskie odczyty silnika na wolnych brotach są poprawnę tzymją się w normie. Pod obciążeniam na 4 biegu wszytski jest w normianie aż do momentu przejsica w "tryb awaryjny" (brak mocy) przy 3 tyś obrotów. Jedynie co jest poniżej danych nominalnych z INPY to PWG (tylko pod obciążeniam). Może ktoś z Was miał do czynienie z takim problemem i podzieli się wiedzą jak go rozwiązać. Z góry ziękuje. Artur
  12. SUPER dzięki wielkie za szybką odpowiedź :cool2:
  13. Bardzo proszę o rozkodowanie VIN WBAEX91040PH96702 Z góry dziękuje :)
  14. Ja jeszcze poproszę o rozkodowanie VIN WBAEX91040PH96537
  15. Witam Planuje zakup autka i chciałbym dowiedzieć sie coś o nim. Wyposażenie, przebiegi ewentualne szkody w przeszłości. Proszę o rozkodowanie nr VIN: WBAEX71090JX54160. Z góry dziękuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.