Witam Systemy DSC i ASC sa dwoma różnymi systemami, w takim sensie, że występują oddzielnie. Oznacza to, że albo auto wyposażone jest w system ASC, lub w jego rozwiniętą wersję DSC i nie ma to nic wspólnego z długością trzymania włącznika, lub wyłącznika systemów. Dokładnie tak. Natomiast zapalenie dwóch kontrolek, od kontroli trakcji, oraz kontrolki hamulca ręcznego w kolorze żółtym, nie ma nic wspólnego z tym, czy auto posiada ASC, czy DSC. Kontrolka ta sygnalizuje wyłączenie niewidocznego systemu ADB - Automatic Differential Brake - system różnicowego hamowania koła o mniejszej przyczepności do podłoża. Pomijając fakt DSC, ASC, które wyłącza się ok 3 sekundowym przytrzymaniem przycisku, dopiero po dłuższym przytrzymaniu, powiedzmy 8-10 sekund deaktywuje sie system ADB, co sygnalizuje ikonka żółtego hamulca ręcznego. Jeżeli zapala się jedynie kontrolka trakcji, żółty trójkąt na środku kontrolki, bez późniejszego załączenia się ADB, oznacza brak systemu ADB. Jeżeli natomiast chodzi o przytrzymanie powyżej 10 sekund, aktywacja systemów odbywa sie dopiero po ponownym odpaleniu samochodu. pozdrawiam