Skocz do zawartości

Dombrek

Zarejestrowani
  • Postów

    721
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ex E39 540iA 2002
  • Lokalizacja
    Katowice

Osiągnięcia Dombrek

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Drzwi są takie same, różnią się uszczelkami szyb. Da się zamontować podwójne szyby do zwykłych uszczelek - niektórzy tak zrobili, chociaż jest dość ciasno... Jeśli jednak masz drzwi z uszczelkami z podwójnych szyb, to podejrzewam, że zwykła szyba może mieć luzy w takiej konfiguracji. Więc albo montuj podwójne szyby, ale poszukaj uszczelek (nie powinno być problemu). Aha! Mechanizm podnoszenia zdaje się też jest mocniejszy w podwójnych szybach, ale to akurat u Ciebie nie gra roli.
  2. Na serio w to wierzysz, że paliwo rozwiązało problem z telepaniem i wywalaniem błędów czujników?! :duh:
  3. Zgodnie z oczekiwaniem - konkretna odpowiedź: Coś masz niesprawne. Ma lecieć albo zgodnie z panelem, albo zimne - według ustawień na pokrętle.
  4. Pytanie jak to ten elektryk badał. Nie chcę oceniać, bo go na oczy nie widziałem, ale jeśli to nie jest "zaufany" elektryk, to chyba wolałbym go sam sprawdzić, bo dziś znalezienie kogoś komu się coś chce (a już w szczególności szukać uciekającego prądu) graniczy niestety z cudem. Tak więc, podobnie jak napisał Mhrok, lepiej sprawdź to sam przy pomocy miernika i wypinając poszczególne bezpieczniki. Oczywiście lampki pogaszone, auto w stanie wygaszonym (można poznać po wygaszeniu lampki przy drążku zmiany biegów - jeśli masz automat), zamek bagażnika zatrząśnięty. Wtedy to nawet 0,03 powinno być. Pomiar zrobiony przez elektryka (0,46) to mi wygląda na normalny tryb zaraz po zgaszeniu auta, ale jeszcze przed wygaszeniem elektroniki. Masz coś w aucie niefabrycznego? Stacje multimedialne (Androidy i Windowsy itp.) potrafią tyle zjadać prądu w trybie czuwania. Trzeba je w większości przypadków przekaźnikami czasowymi odłączać. Pytanie czy masz takową? Sprawdź też czy nic nie jest do zapalniczki podłączone - w BMW działa nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
  5. Dombrek

    Bmw e39 fotel

    Montować możesz, bo śruby i rozstawy pasują również z E38. Natomiast jest kwestia wtyczek - są żółte (w nowszych) i jakieś inne (nie pamięta jakie - w starszych). Ale raczej się tym nie przejmuj, bo najwyżej kable utniesz i zlutujesz - potrzebujesz tylko 12V i masę oraz przewody poduszki (a raczej napinacza pasów). Co do napinacza, to też się różniły - jest kilka typów. Po podłączeniu nowych stołków sprawdź, czy Ci błędu nie wywala poduchy. Jak wywala, to trzeba przepiąć napinacze ze starych foteli. Najlepiej zrób test wtyczek nim przykręcisz fotele, bo żeby zdemontować napinacz, to lepiej mieć fotel luźny lub w ogóle poza autem (wtedy idzie szybko - jedna śruba i plastikowa osłonka).
  6. To skoro czujniki są, spryski też itp. (można jeszcze po VINie sprawdzić), tzn że ktoś wymieniał licznik z pokrętłami wokół niego i wsadził z auta bez ksenonów. Jeśli jeden reflektor się obniżył to: - najpierw zrób test czy w ogóle poziomowanie działa - kluczyk na OFF -> pokrętło na światła mijania -> i włącz stacyjkę. Światła powinny zjechać w dół a następnie pojechać w górę (będziesz wyraźnie widział na jeżdżący snop światła na ścianie), - jeśli obie lampy pracują równo (lub w miarę równo, tj. jadą w dół i w górę), to wystarczy, że śrubką na reflektorze (taka biała - pasuje impus oraz krzyżak) tą lampę, co jest niżej, podciągniesz na równi z tą co jest dobra (zwróć uwagę na asymetrię światła), - jeśli którą lampa nie pracuje dół-góra, albo robi to bardzo opornie, to pozostaje wymienić regulatory
  7. W tej kwestii nie pomożemy. Zapraszamy za to na forum: http://dresiarze.bmw.pl - tam zapewne pomogą z diodami, a nawet zamontują neony w podwoziu.
  8. Przeszukajcie dobrze forum, bo były już o regeneracji tematy i podobno jest kilka warsztatów, które potrafią zregenerować tak, że działa "długo i szczęśliwie". Zamian na chłodzony powietrzem jest możliwa - też był o tym wątek na forum - przede wszystkim jednak trzeba kilka gratów, m.in. obudowę rozrządu z silnika bez vanosa.
  9. A te górne wahacze z tulejami to są w miarę nowe, że chcesz tylko tuleję zmienić? Moim zdaniem nie warto, bo będziesz mieć dobre tuleje i zużyte sworznie, które też mogą czasem dawać opisywane objawy. Tuleje na prasie wymienisz (nawet niektórzy twierdzą, że i bez prasy da się to zrobić, ale to już trochę rzeźba), natomiast żeby wsadzić wahacz na prasę, to i tak musisz sworzeń wyjąć ze zwrotnicy z czym może być spory kłopot i ryzyko, że przy wyciąganiu zostanie uszkodzony właśnie sworzeń. Teoretycznie są narzędzia, które sobie z tym poradzą, ale w starym wahaczu zapieczonym mogą po prostu nie dać rady (no chyba, że tzw. widelec, ale widelcem zwykle uszkodzi się sworzeń przy odrobinie nieuwagi, więc wracamy do punktu wyjścia). Ewentualnie zrób tak - kup same tuleje i całe wahacze. Jak mechanik wyjmie wahacz (może mu się uda zrobić to gładko - czasem i tak się zdarza - loteria), to stwierdzicie czy wymieniasz cały czy też prasujecie tylko tuleje. To co nie zostanie użyte, po prostu oddasz do sklepu, bo będzie nienaruszone.
  10. Ok. Trochę mi to nie po drodze bo będę musiał przenieść centralkę na druga stronę. Skąd dokładnie taki przekaźnik mogę dostać i jak go podłączyć ? Nie ma innego sposobu żeby wlutowac coś między żarówkę wstecznego a centralkę żeby ograniczyć ten spadek na napięcia do tego stopnia żeby centralka od czujników się nie wyłączała ? Przkaźnik.. tzw. przekaźnik samochodowy za 3-8zł na 12V. Kabel + od cofania ma "aktywować" cewkę, a zasilanie puścić nawet wprost z akumulatora (jeśli masz w bagażniku) lub innego stałego + lub ze stacyjki (skrzynka bezpieczników w bagażniku).
  11. Drżenie podczas jazdy (nie podczas hamowania) może pochodzić z: - źle wyważonych opon np. z tyłu (wtedy nie czujesz na kierownicy) - nawet jeśli wyważałeś, to nie znaczy, że jest ok, bo prawie nikt nie kalibruje swoich wyważarek - jak będziesz wyważał, to poproś, żeby przynajmniej jedno koło po wyważeniu wrzucili na drugą (inną) wyważarkę - powinna pokazać ten sam wynik (oczywiście będą na Ciebie patrzeć jak na świra, ale mina im się w większości przypadków zmienia, jak widzą, że maszyna jest do d...), - krzywych felg, - niewyważenia wału (mało prawdopodobne), - zużycia łącznika wału. Natomiast podczas hamowania to: - tarcze, - tuleje wahaczy, - sworznie wahaczy. Przy okazji - często przy wyjmowaniu wahacza do wymiany tulei mechanik może nie być w stanie wyjąć sworzeń bez jego uszkodzenia. Więc jeśli wahacz masz od nowości (albo przynajmniej od kilku lat), to raczej licz się z tym, że musisz wsadzić cały nowy. I tak jak koledzy już napisali - jeśli zawias nie był ruszany, to wymieniaj wszystkie wahacze z tulejami i sworzniami. Polecam Meyle HD (nie wszystkie są w wersji HD). Lemforder jest moim zdaniem przereklamowany, szczególnie w przypadku trwałości tulei. Nie polecam wahaczy Febi - podobno niska trwałość jest powszechna, ale za to uznają reklamacje (mi kiedyś bez problemu uznali i kasę zwrócili).
  12. Podpiąć wprost do akumulatora przez przekaźnik "aktywowany" światłami cofania.
  13. Pompa paliwa - sprawdzona? Miałem ostatnio podobny problem - ciężko odpalał gdy był ciepły (startował, ale dopiero po 5-8 sekundach), czyli teoretycznie czujnik wału lub wałka, bo zwykle tak to się objawia. Na kompie żadnych błędów. Testowałem nawet nowe czujniki (z możliwością zwrotu) i nic - dalej ten sam problem. W końcu spróbowałem go odpalić awaryjnie z gazu (mam instalację, która normalnie zawsze startuje z benzyny) i okazało się, że startuje bez problemu. Wymieniłem pompę paliwa i wszystko wróciło do normy. Dziwi mnie tylko, że problem był wyłącznie na ciepło, a na zimno palił od ręki.
  14. ad 1 Wymienić czujnik temperatury (jest w osłonie plastikowej od spodu auta tuż przed przednim prawym kołem) ad2 Sprawdź styki w tunerze w bagażniku, bo może nie zawsze dostaje prąd. ad 3 Może powtórne zakodowanie pomoże. U mnie pomogło na lusterka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.