Skocz do zawartości

Silniczek

Zarejestrowani
  • Postów

    74
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Olsztyn

Osiągnięcia Silniczek

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. BZDURA!!! Castrol GTX 10W40 to mineralny olej. Trzeba czytac to co jest na butelce. Polecam www.castrol.com jako lekture, mimo to ze polscy kombinatorzy psuja ta marke lejac w banki jakis szajs, za granica jest to dobry olej.
  2. Wymieniam calosc u siebie, byl wymieniany przy bodajze 129 tysi teraz ma 205.
  3. Moje e36 1.6 m40 tez klekocze i teraz na dodatek padla uszczelka pod glowica (oby to nie byla peknieta glowica), w poniedzialek jade na urlop i wracam pod koniec miesiaca i wtedy zaczne rozbieranie, postaram sie zrobic foto relacje :) Plan jest taki zeby dotrzec zawory, wymiana uszczelki pod glowica, rozrzadu i wstepnie uszczelniacze zaworowe i popychacze, jak rozbiore to bede widzial czy trzeba dzwigienki lub walek wymieniac (oby nie). Potem oczywiscie pelen syntetyk, do tej pory byl pol syntetyk (w polsce elf a od poltora roku w uk castrol magnatec 10w40). Do tej pory nie brala oleju ani grama, zobaczymy jak bedzie na pelnym syntetyku, przebieg 205000km.
  4. Czyli to musi byc piec od e36. No tak ale walek nie przestaje stukac po minucie chodzenia silnika, pozatym stukanie zaczelo sie od zalania mineralnego "bo to stare auto i duzy przebieg", niestety 4 lata temu nie wiedzialem ze to bzdura no i mam klekota z rana. Po minucie jest cisza ale jak juz bede rozbieral... to chcialbym zrobic i to. :) No i silnik.
  5. Czyli jak kupie M42 1.8 to wymieniam tylko silnik i kompa? Silnik z kolektorem wydechowym oczywiscie, tak?
  6. To tez sie podepne, tylko w E36, jak mocowania silnika? Czy w E36 i E30 silnik M40 jest taki sam? U mnie nie zatarl sie ale na zimnym klekocze rozrzad i uszczelka pod glowica powiedziala nara, woda w oleju. :( Niestety jestem pod Londynem i jak sprawdzilem ceny uszczelki pod glowica+planowanie+8popychaczy to wyszlo mi wiecej niz cena silnika(1.6/1.8), dodam ze wymieniac bede sam.
  7. Odpal ja, poczekaj az sie zagrzeje i patrz czy nie syczy gdzies z wezy, jak syczy znaczy ze weze nieszczelne, u mnie bylo tak samo bo waz ciekl, wymienilem waz a wczesniej po drodze sprawdzilem pompe wody czy wirnik sie nie oderwal od trzpienia, termostat - na oryginalnym bmw jest napisana temperatura przy ktorej sie otwiera i ponizej ktorej powinien sie zamknac - u mnie bylo 88C, sprawdzilem elektronicznym termometrem. Juz sie nie grzeje jak stoi odpalona, ogrzewanie dziala elegancko. Niestety wiskoza do wymiany bo w korku sie gotuje :(
  8. Silniczek

    grzeje sie m40 1.6

    A jak zalewales plyn miales ogrzewanie odkrecone na maksa? Zobacz mojego posta, opisalem tam jak odpowietrzylem u siebie, zrob tak samo i powinno byc git. Link nizej. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=66053&highlight=
  9. Silniczek

    grzeje sie

    Wymienilem pekniety waz i juz sie nie przegrzewa, ogrzewanie jest, ale wiskoza nadal nie dziala i w Londynskich korkach musze ja chlodzic ogrzewaniem na maksa. :( Jak ja zdemontowac? Jaka tam sruba jest? Potrzebny jakis specjalny klucz?
  10. Hehe ma tak na oko 15-20cm dlugosci, na grubosc nawet nie wiem. O ile dobrze pamietam to jest jedna zyla z kabla od przedluzacza. :)
  11. Rezystancja kabelka ma znaczenie. Sproboj innym kablem, krotszym, dlozszym :) ja sobie zostawilem pod maska przymocowany ten kabelek ktorym zresetowalem zeby nie szukac znowu dziury w du*ie. :)
  12. No tak ale czy ona nie jest tylko odwrotnie zamontowana? Zobacz na tej aukcji z allegro i na drugiej z ebaya, mi to wyglada na to samo... http://allegro.pl/item277558069_bmw_e36_maglownica_listwa_kolumna_kierownicy.html http://cgi.ebay.co.uk/BMW-3-SERIES-E36-90-POWER-STEERING-RACK_W0QQitemZ190161998096QQihZ009QQcategoryZ10374QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
  13. Witam, problem taki ze cieknie mi wspomaganie a ze jestem w londynie to jest maly problem, wie ktos z was czy bedzie pasowac pompa i maglownica od e30 1.6 M40 albo od e36 318 M40? W angli chyba nie bylo e36 316 z silnikiem m40 niestety :( Czy wogule bedzie pasowac od wersji z kierownica z prawej strony? Dzieki za pomoc, pozdro!
  14. Silniczek

    obroty

    Wsadzic go w nafte na dwa dni, wymyc i jeszcze potem przedmuchac kompresorem. :) A ty przem81 nie szukaj dziury w dup*e tylko wyczysc/wymien silniczek krokowy i naprawione!!!
  15. Silniczek

    grzeje sie

    Dzieki za pomoc, wlasnie skonczylem skladac/odpowietrzac. :) Zrobilem tak: Kupilem 5l plynu, zmieszany antifreeze. Wlewalem go tak dlugo do zbiorniczka przy chlodnicy az zaczelo sie saczyc z odpowietrznika przy termostacie, zakrecilem ta srubke i wlalem pod korek, tak zebym mogl zakrecic. Ogrzewanie na maksa, odpalilem silnik i czekam z dwie minuty, poluzowalem odpowietrznik przy termostacie, zrobilo psyt i znowu plyn, tak samo zrobilem przy chlodnicy, dolalem reszte tego plynu (weszlo cale 5l). Potem w miare jak silnik sie nagrzewal co jakis czas przegazowywalem ja i przytrzymywalem tak na 2500 obrotow i zaraz po tym znowu luzowalem odpowietrzniki. Robilem tak az wskazowka od temperatury byla w pionie (lekko po prawej stronie srodkowej kreski), potem jeszcze raz poluzowalem odpowietrzniki na chwilke, z obu polecial plyn. Beemka chodzila jeszcze na luzie z 10-15 minut i wskazowka byla caly czas w pionie. Przejade sie jeszcze nia kawalek i odpowietrze po przejazdzce jeszcze raz. Chyba naprawione :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.