Szanowni Koledzy, mam problem z N63B44B. Auto nie pracuje źle, ale po opadnięciu obrotów do idle ma problemy z ustabilizowaniem ich. Błędy wypadania zapłonów na głowicy 2 uważam za konsekwencje błędu: 102902 air mass 2, plausibility: air mass too low. Po zbadaniu w zasadzie już wszystkiego, razem z endoskopowym badaniem dolotu i podmianą wszystkich czujników ciśnienia i przepływki zauważyłem, że Valvetronic (VVT 2) w trakcie procedury kalibracji nie wędruje w stronę minimalnego odchylenia, tylko stoi na maximum. Zachowanie VVT 1 natomiast jest zgodne z opisem w ISTA; wędruje w jedną stronę do oporu, oraz w drugą do oporu. DME: Zamienione zostały DME (podmienione) dla samej procedury. DME 2 kalibruje VVT 1 bez problemu, natomiast DME 1 robi z VVT 2 dokładnie to samo co wcześniej DME 2. Zrobiłem potem update softu - reakcja ta sama. VVT Motor: VVT2 wymieniony na inny. Wiazka pomiędzy VVT 2 a DME 2 sprawdzona, uszkodzeń nie stwierdzono. VVT 2 wciąż stoi na maximum i w trakcie procedury kalibracji się nie rusza. Czy ktoś z Kolegów może sprawdzić jak w N63B44B lub S63B44B przebiega procedura kalibracji VVT? Czy oba VVT Wam ruszają? Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc.