Skocz do zawartości

john coltrane

Zarejestrowani
  • Postów

    103
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530i

Osiągnięcia john coltrane

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Czołem! Kolega spoza forum potrzebuje pomocy: jeździ na letnich oponach 245/40 R18 (taki rozmiar zaleca producent), ale ciężko mu znaleźć zimówki. Poprosił żebym spytał czy ktoś na forum próbował zakładać do xDrive'a rozmiar opon 235/45 R18? Czy nic się nie wywali w napędach?
  2. Jasne, ale A6, E-klasa i Lexus GS też dają radość, choć każde na swój sposób. Będę myślał dalej ;) Pozdrawiam!
  3. Panowie, dzięki za odpowiedzi. Dzięki Wam zrezygnowałem z E60 :D
  4. Aż tak? A gdzie widzisz największą różnicę między tymi dwiema generacjami? I jesteś zadowolony, czy żałujesz przesiadki? ;)
  5. Cześć! Wiem, że podobne tematy były - ale nie znalazłem nic z ostatnich miesięcy, a ceny samochodów i części się zmieniają, dostępność także. Posiadam E39 530iA LPG Touring. Planuję przesiadkę do E60 530d 218km - wybieram diesla a nie benzynę ze względu na ceny zakupu. I w sumie mam pewne zarzuty do auta z LPG i chciałbym pojeździć dieslem - zaspokoić ciekawość, zdobyć doświadczenie i tak dalej. W związku z sytuacją mam do Was kilka pytań: 1. Czy po przesiadce z benzynowego E39 do diesla w E60 silnik nie będzie wkurzająco głośny? Nie miałem okazji pojeździć jeszcze E60 ale jestem ciekaw Waszych odczuć. 2. Rozumiem, że E60 musi być ciut droższe w utrzymaniu od E39. Rozumiem że główna różnica to to, że E60 pomimo braku korozji ma więcej elektroniki. Czy tej elektroniki należy się bać? Czy są to błędy które uniemożliwiają dalszą jazdę, czy raczej po prostu irytujące pierdoły? 3. Czy E60, poza lepszym wyciszeniem przy większych prędkościach, oferuje także lepszy komfort resorowania? Mniej czuć nierówności? 4. Czy E60 ma bardziej wyciszone zawieszenie? E39 jest dosyć ciche, ale najechanie na większe nierówności jednak słychać. 5. Czy ktoś z Was kto dokonał takiego przejścia z E39 na E60 z jakiegoś powodu żałuje decyzji? Dzięki i pozdrawiam!
  6. Cześć! Macie może doświadczenie z czymś takim? https://allegro.pl/oferta/tlumik-bmw-5-e39-520i-525i-530i-2-0-2-5-3-0-9568730832?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Uk%C5%82ad+wydechowy&gclid=CjwKCAiAq8f-BRBtEiwAGr3DgRNLfZsVMHDU2wAiX6CLZyRm69OklavXlpfEXydfOXil_huTHXM95RoCn24QAvD_BwE Pozdrawiam
  7. Ja wymieniłem obie poduszki NIVO na Arnott w listopadzie zeszłego roku. Przez ten rok który minął już od wymiany przejechałem 35 000 km. Poduszki wciąż działają i - odpukać - nic się nie dzieje. Także na ten moment też polecam! :)
  8. Dzięki, to jest dokładnie to o co mi chodziło :)
  9. Cześć, dostępne na allegro (oszpecające kokpit) zaślepki do radia pozwolą na zamianę obydwu modułów radia oryginalnego na nieoryginalne. Nie ma wtedy jednak MIDa, czyli nie można na przykład skasować średniego spalania i używać innych funkcji komputera pokładowego. Moje pytanie jest takie: czy da się zostawić dolny segment radia z BC, a górny (czytnik kaset lub CD) zamienić na nieoryginalne radio np. Pioneera? Czy ktoś z Was próbował czegoś takiego? Pozdrawiam.
  10. Cwaniakom którzy oślepiają innych życzę, żeby dojechała ich policja. Dostaną kilka mandatów to od razu przestaną wypisywać głupoty. A przede wszystkim przestaną oślepiać, czyli stwarzać zagrożenie na drodze. Egoiści.
  11. Cześć. Temat wciąż nie rozwiązany. Szyba czołowa jest oryginalna, a tę uszczelkę dookoła niej (gumową listwę, która we wszystkich podobno parcie i pęka prędzej czy później) wymieniłem. Nic się nie poprawiło. Zastanawiam się czy to może być coś z podszybiem, a może pęknięta obudowa prawego lusterka? Najgorsze jest to, że nie za bardzo wiadomo jak to zdiagnozować... Bo samochód wygląda okej, a nie mam niestety jakiegoś tunelu aerodynamicznego, żeby wywołać ogromny wiatr i posłuchać, gdzie to świszczy ;) Macie może jeszcze jakieś sugestie?
  12. Nie chcę zgrywać znawcy, ale kupując E39 widziałem kilka sztuk i na pewno ciężko będzie Ci kupić coś w dobrym stanie blacharskim. Z jednej strony cała masa samochodów po różnych przygodach, a miejsca malowane i tak w każdej chwili mogą rdzewieć. Mój samochód miał pomalowaną tylną klapę. Wyglądała okej, a po pierwszej zimie prawdopodobnie żaden blacharz nie zechce si podjąć naprawy. Z drugiej strony widziałem samochód kupiony rok wcześniej w Auto Bawarii, gdzie raczej ściągają samochody z jednym, dwoma malowanymi elementami. I był prawie cały w delikatnych nalotach (wszystkie błotniki i doły dwóch drzwi). Czyli nawet w miarę bezwypadkowy egzemplarz może po jakimś czasie rdzewieć. A do tego będzie kosztował ponad 20K, jeśli będzie w naprawdę dobrym stanie. Poza tym zwróć uwagę na to, że czegokolwiek nie kupisz (chyba że wydasz ponad 30K), to i tak będziesz od nowa musiał wkładać coś w mechanikę, opony, czy cokolwiek innego. U siebie zrobisz blacharkę i będzie na jakiś czas spokój. To są mimo wszystko pełnoletnie samochody i należy się nastawić, że KAŻDY prędzej czy później będzie wymagał walki z korozją i że ta walka będzie wymagała jakichś nakładów po każdej zimie. Oczywiście nie twierdzę, że nie da się znaleźć świetnego egzemplarza, ale szanse małe a do tego wydasz mnóstwo pieniędzy na samochód jakby nie patrzeć bardzo już leciwy. Co do opłacalności napraw blacharskich - nie, nie są one opłacalne. Ale tak samo nie jest opłacalne utrzymywanie E39, bo w tych samych pieniądzach miałbyś na przykłąd Citroena C5, który do tego byłby wiele lat młodszy i do tego tańszy w utrzymaniu. Spójrzmy prawdzie w oczy - do E39 (jeśli chcesz je mieć w dobrym stanie) po prostu dokłada się co roku tysiące. I tyle w temacie. Także słowo ,,opłacalność" usuńmy z tej rozmowy ;) Jeśli chcesz wciąż nim jeździć, to zadowolenie z jazdy jest moim zdaniem bezcenne. Cokolwiek kupisz będzie albo gorsze (inna, tańsza marka) albo tak samo drogie pod kątem utrzymania (jeśli będzie to premium). Samochód to nigdy nie jest inwestycja - to zawsze wydatki. Jeśli jazda E39 to dla Ciebie jakiś rodzaj hobby, to po prostu zrób blacharkę i ciesz się autem :) A co do zachowania samochodu w trakcie wypadku - niech blacharz obejrzy podłużnice i elementy konstrukcyjne. Nadkola, czy zewnętrzna blacha progów to tylko zewnętrzne poszycie. Jego rdzewienie czy naprawa nie wpływają (z tego co wiem) na bezpieczeństwo w jakimś zauważalnym stopniu.
  13. Dzięki. Wiem, że nie wolno oceniać książki po okładce, ale te zestawy nie budzą mojego zaufania ;)
  14. A mógłbyś napisać coś więcej o tym zestawie naprawczym, w sensie co można nim wymienić, a czego nie? I jaki ewentualnie kupić?
  15. Cześć! Ostatnio mechanik powiedział mi, że DISA wydaje się grzechotać. Jeśli po bardziej szczegółowej diagnozie okaże się, że DISA jest do wymiany, to jak rozumiem w grę wchodzi kilka opcji: 1. Nowa DISA ORI 2. Nowa DISA zamiennik 3. Regeneracja DISY - słyszałem że jest możliwa, pytanie gdzie takową wykonać Używanej ORI nie chcę. Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Jaki zamiennik ewentualnie wart jest zakupu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.