Skocz do zawartości

mavim

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 compact

Osiągnięcia mavim

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. mavim

    E46 Harman Kardon

    Podepnę się pod temat bo po spaleniu głośnika w moim aucie miałem duży problem z dokupieniem oryginalnego zamiennika. Ja mam wersję e46 compact ale bardzo niespotykaną wersję wyposażenia i jak na tą wersję również wyjątkową instalację nagłośnieniową. Wyjątkowa bo 2 ohmowa, więc na dzień dobry jest mega problem w kupieniu czegoś na zastępstwo. Z racji tego, że w compacie głośniki mają inne mocowania niż w innych wersjach e46, to nie mogłem od tak założyć HK z tych wersji i koniec końców poratowałem się tym, że kupiłem HK od sedana wsadziłem w dokupione dystanse od compacta i teraz mam znów głośniki 2 ohmowe. Wymiana głośników na 4 ohmowe spowoduje przynajmniej dwa razy cichszą muzykę wydobywającą się z głośników.
  2. mavim

    N42b20 przedmuchy z wlewu oleju

    Ja swoim autem robię 5 km do pracy i podobnie w drugą stronę. Większość czasu to jazda w korkach ale dość często auto nie osiąga pełnego nagrzania. Mam wymienioną odmę i maź pod korkiem mam systematycznie. Mam też tej mazi dość dużo na bagnecie. Z tego co pamiętam latem mazi nie było, a teraz jest i się zastanawiam jak auto sprzedać bo jak ktoś zajrzy tam gdzie bagnet, to mi nie będzie chciał uwierzyć, że z silnikiem jest wszystko ok. Od osoby zajmującej się olejami silnikowymi słyszałem, że ta maź to związki w oleju które wchodzą w reakcję z wilgocią. Aby ją wyodrębnić związki te łączą się z wilgocią i osadzają nie czyniąc tym samym silnikowi krzywdy. Dlatego też uważam, że jeśli pod korkiem oleju pod samą uszczelką pojawia się maź to jest to wynik zasysania powietrza z otoczenia i tym samym wyłapywania wilgoci z obecnie panującej pogody. Nie potrafię sobie natomiast wytłumaczyć tej ilości mazi na bagnecie. Ja niestety nie wymieniłem rurek przy okazji wymiany odmy. Ale tez wtedy nie były one popękane. Zastawiam się czy któraś z tych rurek biegnie bezpośrednio w stronę bagnetu tak by świeże powietrze wchodziło w reakcję z olejem na samym bagnecie.
  3. mavim

    Nierówna praca silnika N42

    Witam Proszę o pomoc w ustaleniu co jest nie tak z moim silnikiem, który szczególnie na wolnych obrotach działa przy niezmiennych obrotach dość nierówno. Niby obroty są stabilne ale czuć, że coś jest nie tak. Lekko drży. Dodatkowo z rury wydechowej wydobywają się spaliny dość białe. Nie jest to biały dym ale taki siwy jakby para wodna. Z góry zaznaczam, że wody w układzie chłodzenia mi nie ubywa, więc pewnie to wina złego spalania. Kiedyś mechanik stwierdził, że na 4 cylindrze jest problem z nieregularną pracą wtrysku ale same wtryski są sprawne. Chyba w drugim cylindrze mechanik uznał, że też czasami wtrysk jest podawany nieregularnie. Mechanik sprawdzał kompresję w cylindrach i uznał, że może super nie jest ale na pewno jest dobrze. Wymienił dwie cewki, które jego zdaniem już przestawały trzymać parametry i komplet świec ale to nic nie pomogło. Pamiętam, że jak wykręcał stare świece to ta w czwartym cylindrze była bardziej okopcona od reszty. Ostatnio sprawdziłem w programie INPA pracę cylindrów i faktycznie odczyty przy czwartym cylindrze są inne niż przy reszcie. Wiem, że INPA nie wyrzuca żadnych błędów wiec dla komputera w samochodzie wszystko jest ok ale czuć, że jest coś nie tak. Skoro komputer steruje wszystkim do dlaczego z czwartym cylindrem sobie nie radzi, jak reszta jakoś przędzie. Nie rozumiem tego i proszę o pomoc w ustaleniu co może mieć taki wpływ na złe sterowanie komputera wtryskami.
  4. mavim

    Kierunki US Style - ZROBIONE!

    Świetna rozpiska Jadnak chciałbym się upewnić czy jest to rozpisanie pinów z procesora, które są za konkretne żarówki odpowiedzialne? Trochę zajmuje się programowaniem i wiem, że programując konkretne piny procesora, możemy niejako wszystko przeprogramować na swoją modłę. I czy w związku z tym to moje nie działające światło mogę zaprogramować by się jednak włączało bez względu czy mam europejską czy amerykańską wersję przednich kierunkowskazów?
  5. mavim

    Kierunki US Style - ZROBIONE!

    Witam Powrócę do tematu gdyż trafiło mi się auto z przeprogramowanymi światłami na wersie US i właśnie nie przeszło mi przeglądu. Może i panowie nie zrobiliby aż takiego problemu z przednimi kierunkowskazami, gdyby nie fakt, że tylne światło przeciwgielne się zwyczajnie nie pali. Dioda przy przycisku od tego światła się zapala, a żarówka już nie. Ogólnie byłem tym zaskoczony bo przy kupnie auta nie sprawdziłem oświetlenia i na stacji próbowali mi wmówić, że w ogóle mam wersje na Stany bo według nich lewa tylna lampa jest lampą ze światłem wstecznym a nie przeciwgłowym jak to powinno być w europie. Mam wersje e46 compact. W tym aucie w lampie lewej i prawej jest miejsce na światło białe tak jakby było one światłem wstecznym. Ja myślałem, że właśnie w lewej jest światło przeciwmgłowe. Nigdzie nie mogę znaleźć która żarówka w lampie jest odpowiedzialna za światło przecimgłowe i jak ją programowo włączyć. Może ktoś mi pomóc? Jutro się wybieram po przewód do programowania i będę walczył by przejść przegląd.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.