Skocz do zawartości

jeremis9

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Bylo: E46 330d 2002r
    Jest: F31 LCI 320d ED 2017r
  • Lokalizacja
    Poznań

Osiągnięcia jeremis9

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Muszę znaleźć czas i założyć zaślepkę EGR. Osoba która zajmowała się wyłączeniem EGR twierdziła, że żadne zaślepki nie są potrzebne, a już kilka opinii słyszałem, że powinien być jednak zaślepiony fizycznie. Czy ktoś się orientuje czy powinna być w łączeniu chłodnica EGR - Kolektor dolotowy czy chłodnica EGR - blok silnika?
  2. Byłem na akcji wymiany EGR ok 4msc temu i wymienili tylko chłodnice EGR. Dzwoniłem do serwisu żeby to potwierdzić i doradca serwisowy powiedział, że tylko chłodnice wymieniali bo tylko to podlega wymianie...
  3. Witam, Mam problem z EGR w F31 silnik B47 2.0 163KM wersja Efficicent Dynamics. Na początku zaczęło się od szarpania, przycinania, przyduszania, przerywania podczas jazdy ze stałą prędkością w warunkach powiedzmy autostradowych. Pojedyncze szarpnięcie i auto jechało dalej. Pojechałem na komputer wyszedł błąd EGR - nie domyka się. Miałem w planie wymienić go na nowy ale czas oczekiwania na wolne miejsce itd... Miałem kilka dłuższych tras pod rząd i zaczęło się to zjawisko nasilać na powtarzalności. Trafiłem do warsztatu który wyprogramował EGR i miało być już dobrze. Po tym zabiegu szarpnięcia już nie zauważyłem, jednak czasami auto nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów - do 2,5-3tys obrotów a za chwilę jedzie jak należy. Dzieje się to znowu losowo. Pytanie czy EGR może nadal być częściowo otwarty i dlatego tak się dzieje bo został wyprogramowany w pozycji nie zamkniętej skoro tego dotyczył błąd. Może kolektor dolotowy jest mocno zasyfiony i tak się dzieje? Choć przed wyłączeniem EGR szedł z dołu równo nic się nie działo tylko w trasie czasami szarpnęło. Ktos miał podobny przypadek? Jakieś rady co zrobić? Z jednej strony wyłączenie EGR dobre dla czystości kolektora dolotowego z drugiej strony dużo opinii że wyłączenie złe dla silnika. Proszę o jakieś podpowiedzi :)
  4. Problem rozwiązany Przynajmniej w moim wypadku ;) Wczoraj w końcu samochód został naprawiony. Winna była gruszka turbiny! Po wymianie na nową używana auto odżyło. Teraz znowu jeżdżę 330d, a nie 318d ;)
  5. Zrobiłem to tak: Pusty plik FSW_PSW.MAN F1> F3 > E46> AKMB > F6 > F4 > ABG> OK > F3 Przeszło bez błędów. Kontrolka AIRBAG zaczęła migać i zapaliła się na nowo. Wyłączyłem go na 5 min (nie aku a pozycja 0 w stacyjce) Błąd nadal jest. Usuwanie INPA nie pomaga. Coś robię źle? Może mój NCS jest wadliwy bo czasami walnie jakimś błędem. Nie mogę też edytować profili, ale to ze względu na wersje 4.0.1 z czego doczytałem.
  6. Programowałem dzisiaj kilka funkcji w e46. Zgrałem wszystkie funkcje z auta, modyfikowałem kilka rzeczy (DRL,miganie kierunków po zamknięciu, wyłączenie grzanej szyby, zamykanie szyb z pilota) udało się tylko zaprogramować światła DRL, na końcu wyskoczył błąd i po tym zabiegu zapaliła się kontrolka AIRBAG. W INPIE nie idzie błędu skasować: 4 Zuendkreis ZK3 / Airbag Beifahrer Stufe 1 Error frequency : 1 Fehler aktuell vorhanden Widerstand zu gross Fehler nicht sporadisch ------------------------------------------------------------ 12 Zuendkreis ZK11 / Airbag Beifahrer Stufe 2 Error frequency : 1 Fehler aktuell vorhanden Widerstand zu gross Fehler nicht sporadisch ------------------------------------------------------------ Jakieś sugestie? wgrać pusty plik man do modułu poduszek?
  7. Czytałem już ten temat ale tam był wężyk winny, które już mam wymienione. Z pomocą wybranki serca mam zrzuty z INPY. 3 bieg, gaz w podłodze: 2200obr https://zapodaj.net/0ee218488cc10.jpg.html 2500obr https://zapodaj.net/8f8302d87616e.jpg.html 3200obr https://zapodaj.net/2ed1cd66d9cd4.jpg.html 3600obr https://zapodaj.net/e64a79da92331.jpg.html Widać że ciśnienie i przepływomierz mają złe wartości. Pytanie tylko czy uszkodzony przepływomierz może przekłamywać wyniki ciśnienia w kolektorze i odwrotnie. Węże dolotu niby dziur nie mają, jedynie ten idący od EGR do intercoolera jest zabrudzony (pokryty olejem z kurzem od zewnątrz), więc zamówię go dzisiaj - może ma jakieś mikro pęknięcia i tamtędy ucieka ciśnienie. Jak sprawdzić czy instalacja jest szczelna, jest na to jakiś sprytny patent? EDIT: Jeszcze dodaję wskazania na biegu jałowym korekcje https://zapodaj.net/c21405e932453.jpg.html analog2 https://zapodaj.net/e88c917a16e2a.jpg.html
  8. Witam wszystkich forumowiczów, jako że stałem się teraz piszącym a nie czytającym od 2 lat :) Pacjent to e46 330d M57 Brak mocy był duży, po czyszczeniu filterków w zaworku turbo część mocy wróciła. Teraz auto jedzie w miarę ale od ok 2500obr/min. wężyki od turbo wymienione, EGR odłączony i wężyk zaślepiony. Wygląda to tak, że nawet na mokrym przy wchodzeniu w zakręt na 2 biegu i wyłączonej kontroli z gazem w podłogę nie rzuci bokiem :) opony są w stanie bdb ale to jest 330d, wcześniej tak nie było, trzeba było się pilnować na mokrym :D od 80-120 na 4 biegu ok 11sek. od 80-120 5 bieg 16sek. Mam INPĘ od 2 dni i to co udało mi się wyczytać z niej to: Przepływomierz na biegu jałowym mierzy !506 a zadana wartość to 310. Przy ok 2500obr/min przepływka ma podobne wartości zadane/zmierzone, przy 3500obr/min jest różnica na minus czyli zadane 800 mierzy 700. (mniej więcej piszę z pamięci) Ciśnienie w kolektorze jest poprawne do ok 2tys obrotów później wartości zmierzone są mniejsze niż zadane. Rozumiem że przepływomierz jest do wymiany? Trzeba sprawdzić węże dolotu i szczelność kolektora? Pytanie czy mam rację i czy coś jeszcze ewentualnie mogę sprawdzić i testować co pomoże w znalezieniu przyczyny braku mocy która głównie objawia się z dołu obrotów. Czy odłączony EGR może przekłamywać wyniki, na testy go lepiej podłączyć? Aaaaa, bym zapomniał, zczytane błędy to: 1152 Elektroluefter 13573 Gluehanlage 1028 Abgasrueckfuehr-Regelung 6660 Kuehlmittelheizung 7728 Ladedruck-Regelung oder Ladedrucksteller Wykasowane, pojeżdżone i wróciły tylko te: 13573 Gluehanlage 1028 Abgasrueckfuehr-Regelung 7728 Ladedruck-Regelung oder Ladedrucksteller EDIT: samochód naprawiony winna była gruszka turbiny która nie trzymała podciśnienia. Po wymianie auto fruwa, dostało nowe życie ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.