Skocz do zawartości

Igor4554

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Igor4554

  • Urodziny 24.12.1995

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d 2002 Touring
  • Lokalizacja
    Zamość
  • Zawód
    Chwilowo uczeń

Osiągnięcia Igor4554

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Mam PDC, tyle ze.. Nie działa, 5 czujników naraz padło. Rzecz jasna PDC normalnie przyciskiem sie uruchamia, tutaj błędów brak (oprócz czujników). Piszę z telefonu, jestem w drodze do znajomego który może miec schemat, jeśli dostanę to wrzucę dla potomnych :8) A z tempomatem mówicie grubsza zabawa? Tylko że mało który elektryk chce sie tego podjąć :/ edit: http://uploadfile.pl/pokaz/1038514---bss5.html (w środku 3 pliki PDF, pełny schemat licznika 2002r 530d) Edit2: dorwałem czujnik sprzęgła, ale na dwa piny, znalazłem instrukcje podpięcia na internecie ale 3-4 pinowego :mad2: edit3: Rozebrana obudowa kierownicy / obd itd.. Kable od kierownicy idą prawidłowo według opisów dotyczących montażu kierownicy multifunkcyjnej, może ktoś coś więcej dojrzy.. Zastanawiają mnie te kable zaizolowane :| http://s10.ifotos.pl/img/IMG201703_ashaprn.jpg http://s5.ifotos.pl/img/IMG201703_ashapxh.jpg Co do wstecznego, okablowanie ecu też wygląda jak pobojowisko moim zdaniem: http://s5.ifotos.pl/img/IMG201703_ashapxe.jpg http://s10.ifotos.pl/img/IMG201703_ashapxw.jpg http://s10.ifotos.pl/img/IMG201703_ashapee.jpg Pytanie za 100 punktów, jeśli zamiast ciągnąć nowe kable do komory ecu, wpiąłbym się w kable przy lewarku skrzyni (kolory te same znajduje, kwestia dokładnego sprawdzenia), a następnie w wolnych kostkach od sterownika automatu wyprowadziłbym sobie kabelek - może się udać? Wsteczny pod liczniki - okej, poprowadzę bez problemu, wymyśliłem już jak itd. (nadal pozostaje pytanie "gdzie w licznik wpiąć"), ale tempomat? jeśli od kierownicy kable idą prawidłowo, na liczniku się świeci kółeczko - a w dieslu nie ma przepustnicy na lince itd. to gdzie dalej? I nie mam pojęcia jak podpiąć czujnik sprzęgła ;/ wiem gdzie wsadzić czujnik, ale co z kablami jeśli mam dwa piny :mad2: Cytat z innego forum Podłączenie czujnika światła cofania i PDC . Należy zaopatrzyć się w kostkę czujnika wstecznego biegu na skrzyni biegów . Znajduje się on po prawej stronie skrzyni biegów . Kostka ma dwa piny , czyli dwa przewody . Prowadzimy więc dwa przewody od tego czujnika do skrzynki w której znajdują się komputery skrzyni i silnika (w lewym kielichu obok serwa ) . Podłączenie jest dość proste ponieważ automatyczna skrzynia biegów wykorzystywała przekaźnik do sterowania światłami biegu wstecznego . Skrzynia manualna niema tego przekaźnika . . Przekaźnik znajduje się właśnie w skrzynce komputerów . Wystarczy go wyjąc i pod pin 30 i pin 87 (piny przekaźnika ) podłączyć przewody czujnika ze skrzyni które poprowadziliśmy . Wsteczny gotowy . 16 . Podłączenie czujnika sprzęgła jest też dość banalne . Kabelki dość łatwo jest puścić bo od czujnika sprzęgła puszczamy go do skrzynki komputerów . Pomocne są schematy elektryczne ogólnie dostępne w Internecie np. WDS . Są dwie wersje czujnika na 3 piny i na 4 piny . W wersji 3 pin podpinamy następująco : Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME Wersja 4 pinowa podobnie : Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME Pin 4 czujnika sprzęgła zostaje wolny , chyba że mamy wersje USA to ciągniemy go do Pinu 8 w module EWS Czyli czujnik sprzęgła musi być 3-4pin? Albo jakby ktoś to mógł przetłumaczyć na polski :?
  2. Dzięki za odpowiedzi Poprowadzić kable to nie problem, ale.. Samo podpięcie wystarczy? Bez zmiany licznika na wersje od ręcznej skrzyni? A co do tempomatu, co masz na myśli? Myślałem że raczej czujnik sprzęgła by załatwił sprawę, w inpie cały czas sprzęgło naciśnięte rzecz jasna edit: dysponowałby ktoś może schematem licznika? :mrgreen: edit2: A tak w ogóle nie jest możliwe podpięcie prosto pod lcm? Jaka różnica czy czujnik cofania wepniemy w DME / liczniki / lcm? Bo tego to akurat nie rozumiem.
  3. Witam! Mam nadzieję iż tm razem temat napiszę zgodnie z regulaminem.. Jestem właścicielem E39 530d 2002rok, lecz mam pare problemów z którymi sobie nie radzę. 1. Poprzedni właściciel zrobił przekładkę z automatu na manual, wywalony jest sterownik skrzyni (wiszą wtyczki), liczniki z automatu oraz DDE (DDE nie wiem czy zmieniane), wszystko ktoś niby zakodował bo błędów nie wyrzuca, ale nie działa tempomat oraz światło cofania. Nie kupowałem takiego samochodu do jazdy po mieście, więc wiadomo - tempomat by się przydał, a światło cofania.. Sami wiecie że czasem by się przydało. http://s5.ifotos.pl/img/IMG201703_ashernx.jpg Tak wygląda "skrzynia" od góry po zdjęciu gałki + mieszka - jak widzimy.. Widać moje podwórko (słabe oświelenie) - takie wykonanie że pierwsza klasa jego mać... Widzicie wtyczki, może jest jakaś szansa podpiąć piny jakichś wtyczek pod czujnik cofania na skrzyni? http://s10.ifotos.pl/img/IMG201703_asherwq.jpg Prawa wtyczka idzie jakby w kierunku LCM, pytanie.. jak będę kombinował i podpinał jak leci, dużo popalę? awaryjnie LCM kupiony leży. Na dużej kostce białej wybity numer 146 (cokolwiek to znaczy) Na czerwony gruby przewód nie zwracajcie uwagi, został poprowadzony... "do tyłu" cholera wie po co, jego koniec znalazlem pod kanapą tylną - być może jakiś wzmacniacz - nie mam pojęcia. Na liczniku "biegi" się nie świecą, zakodowany na pozycji N (włączałem test zegarów w inpie i mrugnęło N) 2. Teraz będzie gorsza sprawa, tempomat. Po Vinie niby tempomatu nie widać, ale naciskam na kierownicy przycisk tempomatu i świeci zielone kółeczko na liczniku. Prawdopodobnie jest wsadzony lekki chip żeby turbo lepiej gwizdało (tak przynajmniej stwierdził lokalny spec od bmw). Nie mogę znaleźć nikogo ciekawego kto podjąłby się posklejania elektryki do kupy (pytałem w trzech zakładach na terenie zamościa z czego jeden robi TYLKO bmw...). W inpie pokazuje mi cały czas że sprzęgło jest wciśnięte (czujnik pedału hamulca działa jak powinien - odpinałem, sprawdzałem), teraz tylko pytanie.. GDZIE ten czujnik jest O.O Zdjęcia spod kierownicy: http://s2.ifotos.pl/img/IMG201703_ashexrq.jpg http://s5.ifotos.pl/img/IMG201703_ashexxx.jpg http://s5.ifotos.pl/img/IMG201703_ashexxn.jpg http://s10.ifotos.pl/img/IMG201703_ashexxe.jpg http://s2.ifotos.pl/img/IMG201703_ashexxw.jpg Może ktoś coś dojrzy, bo ja tam nawet kabli od czujnika sprzęgła nie widzę. Podstawy w stylu... Usuwanie błędów / bezpieczniki itd.. Porobione. Jeśli nie ma czujnika, to jak go "dołożyć"? Dostęp do części mam ogromny, nie z alledrogo, tylko pytanie jak to wpiąć :shock: Mam nadzieję że ktoś dopomoże, przeczytałem tematów multum, ale jednoznacznej odpowiedzi nie ma (wiem że nie ma nic za darmo), może ktoś z lubelskiego dałby radę to pokonać odpłatnie? Pozdrawiam i liczę na pomoc bo brak tych dwóch rzeczy najbardziej mi doskwiera :mad2: edit: Brałem pod uwagę zmianę z powrotem na automat, ale kurde.. Skrzynia chodzi, sprzęgło nawet nie czuć / nie slychać / nie ślizga się.. A skrzynia + komputer od skrzyni to też mało opłacalny biznes.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.