Skocz do zawartości

Marian2

Zarejestrowani
  • Postów

    197
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Marian2

  • Urodziny 09.01.1971

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ++++++++++++++++++++++++++++++
    e39 M52tu 528i Automat Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz
  • Lokalizacja
    Warszawa/Mokotów

Osiągnięcia Marian2

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Kolego prawdopodobnie masz za mało oleju, sprawdź dwa oringi w filtrze oleju ewentualnie zaworek w podstawie filtra. Na postoju olej spływa z filtra i przewodów do miski olejowej i na bagnecie jest ok. a faktycznie brakuje ok. 0,7L oleju. Łatwo sprawdzić, odpal z rana silnik i obserwuj kontrolkę oleju i ładowania powinny zgasnąć w tum samym czasie. Nawet dwie sekundy to sporo, silnik wtedy pracuje na sucho bez oleju.
  2. Dopisze parę rzeczy do tematu z mojego doświadczenia, komuś pewnie to rozwiąże problem z obrotami w M52TU Moje objawy: spadające obroty na postoju, co 5 sekund 750 - 400 (czasami gasł), działo się to tylko przy wyjściu z niebieskiego pola, po nagrzaniu było ok. czasami coś przyfalowało delikatnie na światłach. Im zimniej na dworze tym gorzej. Na kompie zero błędów, uszczelniłem cały dolot zmieniłem odme i wszystko wyczyściłem, brak zmian. Więc pomyślałem został vanos. Na stronie firmy produkującej uszczelki do vanosa znalazłem informacje jak sprawdzić vanosa. W silnikach M52TU wystarczy odpiąć górną wtyczkę od solenoidu dolotowego vanosa. Jeśli problem z obrotami i szarpnięcia na biegu jałowym ustaną, problemem są uszczelki vanosa. Po naprawie inny samochód, lepiej idzie z dołu i góry, obroty stoją idealnie, silnik pracuje ciszej, spalanie podobno -5% do weryfikacji.
  3. Środek składa się z dwóch dużych podkładek, tulejki, dwóch łożysk i między nimi mała podkładka. Dwie duże podkładki i tulejka to jakby obudowa, środek (dwa łożyska i mała podkładka) po latach pracy się wycierają i mają luzy (grzechoczą) Aby zniwelować luzy szlifujemy tulejkę aby środek ciasno pasował i oczywiście gładko się kręcił. Pojedynczych elementów do vanosa niestety nie kupisz, jedynie to nową tulejke do szlifowania aby skasować luzy boczne i uszczelki. Przerabiałem ostatnio w M52TUB28 i radość z jazdy powróciła :D :D
  4. To jest osłona do e39 M, w mojej trzyma się z przodu na zderzaku podtrzymując nadkola, tylna część na trytytki :) jest nisko wycieram policjantów :)
  5. Właśnie myślałem o czerwonym stagu (lepsza cena) tylko widzę że on ma troszeczkę inną budowę, w moim mam 4 grube złącza a w stagu tylko 3. Czy mechanik to podłączy, ogarnie? Czy lepiej do gazownika podjechać
  6. Plastik z którego wykonane są przyciski niestety jest do bani, ale jest sposób aby przedłużyć ich żywot. Wystarczy kilka hartownych szpilek krawieckich i klej np. kropelka. Wyciągamy przycisk, przycinamy szpilkę na szerokość aby weszła do środka i zalewamy klejem. Po wymianie przycisków i zalaniu klejem od roku mam spokój.
  7. Mam do wymiany reduktor KME RED1 GOLD VT (300KM) padł po przejechaniu ok 30 000tys. :mad2: Jaki reduktor kupić na podmianę? Ten VT jest wycofany z produkcji. Zamiennikiem jest model KME RED1 GOLD FZ8 (324zł z zaworem) ale się zastanawiam nad innym, czytałem że te KME są kiepskie.
  8. Panowie zdobyłem vin czy mogę prosić o rozkodowanie, ciekawe co wyjdzie VIN: WBADM61020GN01726
  9. To kolego mnie oświeciłeś z tymi kosztami, czyli szukam 528 i na tym poprzestanę. Ktoś mi odpisze na temat tych 10-ciu poduszek?
  10. Co będzie tańsze w utrzymaniu 535 czy 528 oczywiście chodzi o silnik Np. ile kosztuje naprawa vanosa w 535 i 528?
  11. Sprzedawca pisze że sprzedaje bez kuł od traktora :D
  12. Dziękuje wszystkim za tak szybką odpowiedz Tak się zastanawiam w 535 był robiony rozrząd to dobrze, czy świadczy o kosmicznym przebiegu. 528 czy warto brać z felgami czy je olać i brać za 14900, i te 10 poduszek to nie błąd http://allegro.pl/bmw-e39-m5-528-m-pakiet-shadow-line-xenon-skora-i4044691260.html http://allegro.pl/bmw-535ia-245-km-xenon-skora-mpakiet-i4034071245.html
  13. Od kilku tygodni planuje kupno E39 bez rdzy, przeglądałem sporo ogłoszeń i znalazłem dwie sztuki na które zwróciłem uwagę. I tu zwracam się do specjalistów z dobrym okiem o pomoc w wyborze. http://allegro.pl/bmw-e39-m5-528-m-pakiet-shadow-line-xenon-skora-i4044691260.html http://allegro.pl/bmw-535ia-245-km-xenon-skora-mpakiet-i4034071245.html poszukuje minimum 2.8, benzyna, sedan, automat
  14. Niestety jeszcze piszczy Przesuwałem podporę o kilka milimetrów w jedną i w drugą i piszczy w innych zakresach Teraz piszczy jak się nagrzeje łożysko do 60km potem cisza Zrobi się ciepło to zaczne kombinować podmienię na używaną podporę i zobaczę albo kupie drugą nową
  15. Zgodze sie z kolegą to morze być korek (w ASO pare groszy) przy pewnym ciśnieniu powinien puszczać ale jak jest zasyfiony to lipa ciśnienie wywali w innym najsłabszym miejscu. tylko przypadkiem nie dolewaj wynalazków do uszczelniania chłodnic bo to straszny syf
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.