Dopisze parę rzeczy do tematu z mojego doświadczenia, komuś pewnie to rozwiąże problem z obrotami w M52TU Moje objawy: spadające obroty na postoju, co 5 sekund 750 - 400 (czasami gasł), działo się to tylko przy wyjściu z niebieskiego pola, po nagrzaniu było ok. czasami coś przyfalowało delikatnie na światłach. Im zimniej na dworze tym gorzej. Na kompie zero błędów, uszczelniłem cały dolot zmieniłem odme i wszystko wyczyściłem, brak zmian. Więc pomyślałem został vanos. Na stronie firmy produkującej uszczelki do vanosa znalazłem informacje jak sprawdzić vanosa. W silnikach M52TU wystarczy odpiąć górną wtyczkę od solenoidu dolotowego vanosa. Jeśli problem z obrotami i szarpnięcia na biegu jałowym ustaną, problemem są uszczelki vanosa. Po naprawie inny samochód, lepiej idzie z dołu i góry, obroty stoją idealnie, silnik pracuje ciszej, spalanie podobno -5% do weryfikacji.