Skocz do zawartości

MiceBMW

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320i

Osiągnięcia MiceBMW

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Kolego, ten problem który opisałeś z pukaniem, i że im mniejszy bieg tym mocniejsze puknięcie - oznacza drogę przez mękę zanim dojdziesz do tego co to jest Do sprawdzenia masz (lecąc od tyłu auta): 1) Dyfer 2) Półosie 3) Tuleje wózka, zwłaszcza nr 9 i 7 i mocujące 4) Krzyżaki na wale, wał, oraz łącznik elastyczny wału 5) Podpora wału 6) Poduszki skrzyni 7) Skrzynia 8) Sprzeglo i wysprzeglik 9) Dwumasa 10) Poduchy silnika (jeśli dodatkowo przy huknięciu przy zmianie biegu ci szarpie) 11) Wyrwane mocowanie wózka Jest mnóstwo tematów na forach odnośnie tych stuków w e46 i niestety nie pociesze cie - ilość osób którym udało się z tym uporać można chyba policzyć dosłownie na palcach jednej reki ... A jeżeli znajdziesz mechanika który jest w stanie zdiagnozować co powoduje huknięcie (bo ma np wszystkie sprawne części zamienne i podmienia w celu znalezienia tej wadliwej), to pojade chociażby na drugi koniec polski bo sam mam z tym problem i od pół roku szukam w internecie przyczyny ... Wymiana wszystkich tulei w aucie niestety nie pomogła.
  2. Witajcie To raczej na 100% wina tej maty, była odklejona z dołu a woda wlewa się dokładnie w tym miejscu co na filmiku Mam jedynie nadzieje ze w moim przypadku w wykladzinie nie ma czegos takiego jak tutaj ... Co polecacie najlepiej oprocz sylikonu ? Słyszałem, że ponoć dobry jest klej do szyb PS: Maniek, ori kosztuje około 200zł
  3. Witajcie Mam problem ponieważ zbiera mi się woda podczas deszczu w środku auta (za siedzeniem pasazera). Szukałem trochę w tym temacie i okazuje się, że mam pękniętą matę w drzwiach. Została podklejona na sylikon, niestety to nie przyniosło rezultatu ... Czy muszę teraz kupić nową mate ? Czy można np. w jej miejsce użyć jakiegoś innego materiału który również dobrze się sprawdzi ? Dzięki za wszystkie odpowiedzi
  4. Witam, Borykam się z problemem dziwnych dźwięków podczas jazdy ... ciężko to opisać ... w środku brzmi coś jakby skrzypienie starych drzwi lub mocno wyrobione krzesło biurowe (trzaski / skrzypienie) na zewnątrz dźwięk ten wydobywa się ewidentnie z przodu samochodu i jest bardziej taki metaliczny ... Historia : - Najpierw objawiało się to tylko podczas pierwszego ruszania rano, przez pierwsze parę sekund ... Później problem pojawiał się jeszcze podczas dodawania gazu i wolniejszego popuszczania sprzęgła np w korku - Później problem zaczął pojawiać się dodatkowo przy większych zakrętach na drodze (zwłaszcza w prawo) - Teraz problem pojawia się niestety nawet podczas zwykłej jazdy gdy nawierzchnia jest nierówna ... Co ciekawe - zawsze gdy po jeździe wysiadam z auta słyszę to gruchotanie, skrzypienie z przodu ... ale gdy ponownie do niego wsiąde i wysiąde to już tego nie ma ... Kręcenie kołami na postoju, nie wywołuje tego dźwięku ... problem również nie występuje podczas przejeżdzania przez kangury Objawy nasilone duuuużo mocniej w momencie gdy jedzie również pasażer Czy ktoś ma jakieś pomysły ?
  5. Witajcie Jestem po wymianie 14 tulejek i dwoch sprezyn z tylu. Po naprawie auto prowadzi się świetnie, jest mega sztywno, wchodzenie w zakręty to zupełnie inna bajka w stosunku do tego co było wcześniej. Odnoszę również subiektywne wrażenie, że lepiej się zbiera, także naprawa była zdecydowanie potrzebna i na plus - zdecydowanie polecam. Niestety stukanie i szarpanie podczas zmiany biegu jest dalej ... Zastanawiam się co to może być ... mocne JEB pojawia się w momencie delikatnego nawet przesunięcia drążka od skrzyni biegów w kierunku biegu (a bieg jeszcze nie jest wbity) ... Kolejna ciekawostka - gdy jade na samym sprzęgle : Puszczam sprzeglo - JEB Wciskam spzreglo - cicho Puszczam sprzeglo - JEB Wciskam sprzeglo - cicho Puszczam spzeglo - CICHO i od tego momentu dopoki np nie dodam gazu moge sobie wciskac i puszczac sprzeglo do woli bez hukow :558: Powiem tak ... jazda np na dwojce i wkrecenie auta na 3000 obrotow - gwaltowne puszczenie sprzegla konczy sie serią mocnych metalicznych huków na zewnątrz. W budzie są one również mocne ale głuche. Oczywiście ogromna kilkukrotna żabka. Mało tego auto tak drastycznie wtedy zwalnia ze bez pasow mozna by poleciec na szybe .... W innych sytuacjach - Zadnego najmniejszego pukniecia, tylko przy zmianie biegow 1,2,3 i lekko 4 z zebranych informacji mam jeszcze kilka podejrzanych na liście : Krzyżak wału - czy istnieje jakiś sposób na wymianę samego krzyżaka ? Z tego co widzę są takowe dostępne ale różne są opinie na temat wymiany tego elementu Wał - wydaje mi się że gdyby był walnięty, miałbym w aucie jakieś wibracje przy wiekszych predkosciach, tłuczenie podczas jazdy (nie mowie o zmianie biegow) itd - nic takiego nie wystepuje Poduszki pod silnikiem - podobno jeżeli któraś jest posypana to może powodować taki objaw ... nie chce mi się w to wierzyć bo te huki są również na postoju ALE ... tłumik wibruje jak porąbany, tego nie widać ale gdy przyłożyłem nogę to ... 5 sekund trzymania na tłumiku i praktycznie jej nie czułem - a to podobno może świadczyć o walnietych poduszkach. Łącznik elastyczny wału - nie zakładam ponieważ on powoduje stukanie podczas dodawania odejmowania gazu - u mnie to nie ma miejsca. u-joint - ta część w której jest krzyżak ... jeżeli to jest sypnięte no to chyba pozostaje szukanie nowego wału ... Skrzynia - szczerze w to wątpie ... fakt faktem nie jest pierwszej nowości ale biegi wchodzą bardzo delikatnie, mogę je zmieniać palcem ... Jedyne co niepokoi to to że drążek na luzie delikatnie drży ale podobno każda e46 to ma oraz to, że gdy zmienie bieg na 5 i wyrzuce z biegu to widać gołym okiem że na luzie jest teraz w innym miejscu niż wcześniej. Kolejna grupa podejrzanych to Dyfer - ma luz ale ponoć bardzo niewielki, a niestety każdy dyfer w e46 ma większy lub mniejszy luz i u większości takie szarpanie i walenie nie występuje Półosie - dokładnie to samo co wyżej Pękniecia podłogi również nie ma ... Masakra ... jest tak wiele elementów które potencjalnie mogą to powodować, że zastanawiam się czy uda kiedyś się dojść z tym do ładu ... Każda podpowiedź jest na wagę złota ... Dodam jeszcze, że tu już nie chodzi o to, że mnie to wnerwia - bo mógłbym tak jeździć ... Chodzi o to że to występuje gdzieś w okolicy wału ... no a wiadomo, co się stanie jeżeli rozłączy mi się podczas jazdy napęd ...
  6. Witam W zeszłym tygodniu auto było u mechanika. Mechanik diagnozował stuki i zaproponował wymianę Tuleji nr 9 przy dyferencjale. Powiedział, że tuleja jest bardzo wyeksploatowana i najprawdopodobniej nie ma juz w niej oleju + często właśnie ona powoduje tego typu objawy . Został wykryty luz na wózku - ale mówi że jak na ten model luz ten jest minimalny i nie sądzi żeby to było to Odczucia po wymianie tulei nr 9 - stuki są jak by mniej słyszalne ale w dalszym ciągu poszarpywanie przy zmianie biegów z 1/2 w innym zakresie niż 3000 obrotów. Zaczynam zastanawiać się czy nie jest to sprzęgło lub skrzynia biegów ... Otóż raz przy zmianie biegów auto gna do przodu ze mało go nie wyrwie, a innym razem wręcz zmula ... mówimy tutaj o zachowaniu przy zmianie biegów w tym samym zakresie obrotów - i również dotyczy to zmiany z 1 na 2.
  7. Potwierdzone delikatne plynne odpuszczenie sprzegla - zadnej zabki dodawania odpuszczanie gazu - zadnej zabki - plynnie schodzi obrotami w dol Problemy tylko podczas manipulowania sprzeglem / skrzynia
  8. @lord_Simon Dziękuję bardzo za odpowiedź - mam nadzieję, że faktycznie okaże się że to to - w mojej sytuacji gdyby ta diagnoza byla trafna to jak zbawienie ... wymienie odrazu cały komplet ... mega martwie się tą dwumasą ... @artur03061982 Gdy puszczam sprzęgło delikatnie na 1 biegu nie dodając gazu to nie ma szarpania, ale muszę zrobić to bardzo precyzyjnie. Gdy później dodaje gazu lub odpuszczam to nie wyczuwam zbytnio żabki (ale dla pewności jutro powtórzę to kilkanaście razy). Przy dosyć stromych podjazdach do góry na np drugim biegu nie ma żadnych niepokojących wibracji Problem z przydławieniem i hukiem z tyłu występuje w momencie gdy wciskam sprzęgło, oraz czasami jak wybieram bieg, oraz jak odpuszczam sprzęgło ... Najmniej jest to wyczuwalne i udaje się to czasami zrobić płynnie gdy mocno wbije bieg i zmianę wykonam w granicach 3000 obrotów ... Huk i przydławienie wystepuje również w sytuacji gdy jade np 70km/h na czwartym biegu, wcisne sprzeglo i odpuszcze (bez zmiany biegu) Bardzo martwię się, że może być to koło dwumasowe ale samochód ma niecałe 200 tys km i mam duże podstawy by sądzić ze to realny przebieg ... Wskazówka od obrotomierza na jałowym ani drgnie ... drży lekko drążek i leciusieńko pedał sprzęgła ale jest to naprawdę tak znikome, że gdyby nie te szarpanie to w życiu nie przyszło by mi do głowy tym się martwić ... Jak otworzę maske to ona delikatnie też drży. Na podjazdach do góry np na 2 biegu nie wyczuwam w aucie żadnych drgań - zachowuje się jak podczas normalnej jazdy. Poprosiłem kolegę aby uruchomił dzisiaj auto i zgasił a ja obserwowałem - silnikiem kompletnie nic nie rzucało (gdy chodzi na jałowym w zasadzie ani drgnie - przy gaszeniu również - nie ma praktycznie żadnej widocznej różnicy) ...
  9. @artur03061982 dziękuję za odpowiedź - dzisiaj to sprawdzę i dam Ci znać @lord_Simon dziękuję za odpowiedź - czy jeśli okaże się, że to to - to czeka mnie spory wydatek ? Jak z dostępnością tej części ?
  10. Bartman, dziękuje za odpowiedź Przy odpalaniu i gaszeniu auta nie ma żadnych najmniejszych niepokojących dźwięków. Drążek od skrzyni biegów nie ma żadnych wychyleń itp - poprostu delikatnie drga. Ten pusty dźwięk z tyłu o którym mówię pojawia się również przy wciśniętym sprzęgle i zmianie biegu drążkiem.
  11. Relacja z dzisiejszej przejażdzki Agresywna zmiana biegów w 90% załatwia problem szarpania. Jednak są dwa niepokojące objawy : 1. Podczas wciśnięcia sprzęgła czasami słychać głuche uderzenie z tyłu samochodu 2. Mimo wszystko lekko poszarpuje gdy odpuszczam sprzęgło i też czasami słychać głuche uderzenie z tyłu samochodu Oprócz tych objawów, nic z autem się nie dzieje. Pracuje równo, mocno ciągnie, podczas samej jazdy i dodawania gazu nic nie puka, nic nie stuka.
  12. Zrobiłem właśnie przejażdżkę - okazało się, że w momencie gdy "agresywnie" zmieniam bieg mocno go pchajac przy wbijaniu, problem z szarpaniem nie występuje lub jest ograniczony do minimum
  13. Witam Niedawno rozpocząłem swoją przygodę z BMW E46. Mój model to 320i 170hp (M54B22). Auto pracuje pięknie, jednak jest kilka rzeczy które mnie niepokoją. 1. "Żabkowanie" Zakładam, że to wynika z tego, że muszę to auto wyczuć (dwie sprężyny + CDV), ale do rzeczy : Gdy ruszam samochodem, delikatnie popuszczam sprzęgło - w momencie gdy czuje, że łapie - dodaję gazu - nastepnie popuszczam sprzeglo delikatnie do konca - i tu zaczyna sie problem, samochód "żabkuje" "Żabkowanie" występuje ponownie gdy zmieniam bieg na 2 w zakresie +/- 2k obrotów - zauważyłem że im energiczniej puszcze sprzęgło, tym efekt jest mniej odczuwalny z każdym biegiem wyżej efekt jest coraz mniej odczuwalny. Jest to sprawa bardzo irytująca, ponieważ czuje się jak bym świeżo odebrał prawo jazdy, no ale tłumacze to tym, że być może w poprzednim samochodzie nabrałem nieodpowiednich nawyków ... 2. Gałka od skrzyni biegów delikatnie drga na luzie - dokładnie tak samo jak na filmiku poniżej : Mankament jest mniej widoczny w momencie gdy dodaje gazu - Czy powinienem się tym przejmować ? 3. Gdy ruszam i zmieniam bieg, słyszę takie delikatne głuche puknięcie z tylu, jednak żeby to usłyszeć w aucie musi być absolutna cisza o radiu nie wspominająć Za wszelkie rady będę ogromnie wdzięczny
  14. Witam co sądzicie o tym ogłoszeniu ? Warto, czy widać na pierwszy rzut oka, że coś jest nie tak ? http://allegro.pl/bmw-320i-170km-alu17-xenon-tempomat-parktronik-i6782006204.html Silnik w tym egzemplarzu to M54 B22 ?
  15. Czyli rozumiem, że najbardziej optymalnym wyborem byłoby E46 z silnikiem M54 B22 ? Niestety przy tym silniku chyba odpada sprowadzenie porządnego egzemplarza z Niemiec (akcyza 18% :mad2: ) Co sądzicie o zakupie tego auta w kraju ? Czy dobry egzemplarz graniczy z cudem ? Od jakiej kwoty można wstępnie zakładać, że rocznik ~2003 jest w dobrym stanie technicznym ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.