silnik m47n no więc... samochód jakieś dwa tygodnie temu zaczął gorzej zapalać, trochę nie miałem czasu się tym zająć, zapalał coraz gorzej i gorzej - raczej jak był ciepły było wszystko fajnie, ale na zimnym z rana było źle... po odpaleniu imho jeździł normalnie - latałem po autostradzie i nie czułem żeby się coś działo, aż w końcu postawiłem pod domem, wróciłem następnego dnia i już nie odpalił. aktualnie sytuacja jest taka że podpiąłem inpe, świeca 2,3,4 spalona - zmieniłem - błędy poginęły - ale auto dalej nie odpala jest błąd camshaft sensor - kasuje go , kręcę - i od razu się pojawia na kompie znowu. przeczytałem internet :) wyszło żeby sprawdzić paliwo - więc pompa w baku robi 0,5 bara , progowa robi ok. 4.4 bara, razem robią 4,8-4,9 bara, pompy na zapłonie chodza ok. minuty i się wyłączają. Wartości ciśnień sprawdziłem fizycznie manometrem wpiętym między pompę progową a filtr. Podczas kręcenia rozrusznika widać pod korkiem oleju łańcuch - kręci się - wiec wnioskuje że się nie urwał ;) podczas kręcenia - silnik ma ochotę zapalić, tak prawie prawie ... wydaje się jakby mu brakowało tylko troszeczkę ... przez dwa dni podjąłem kilkadziesiąt prób rozruchu - ani razu się nie udało, na plaka również (psikałem pierw w filtr, a później zdjąłem egr) po plaku przyspiesza obroty ale nie pali . za samochodem pojawiają się spaliny w ilościach raczej normalnych. i teraz najciekawsze... jak dla mnie na zapłonie inpa pokazuje jakieś tam minimalne ciśnienie powiedzmy 4 bary, zaczynam kręcić rozrusznikiem , pokazuje na szynie ~500bar czyli podobnie do tego co jest zadane, przestaje kręcić i ciśnienie spada 80-60-40 bar (w ciągu powiedzmy 5 sekund) i spada spowrotem na jakieś 2 czy tam 4 . Manometr między pompą progową a filtrem w czasie zapłonu pokazuje te 4,8 , ale jak się wyłączy zapłon to spada do zera.. czy to normalne ? Co byście jeszcze sprawdzili ? Wiem że powinienem wymienic ten camshaft sensor , ale chiny kupić to szkoda pieniędzy, a oryginał ... no tez szkoda jak się z silnikiem stało coś poważnego. Poza tym camshaft sensor z odpalaniem na zimnym to raczej za dużo wspołnego nie ma ? licze na Waszą pomoc