Witam, nie chcę zakładać nowego tematu więc odświeżam stary, choć nie do końca taki sam. Mam problem z silnikiem BMW 525i 192kw, silnik M54B25.Po wymianie uszczelki pod głowicą, wszystko było robione u znajomego mechanika-planowanie głowicy, sprawdzenie szczelności, nowa uszczelka Reinz, nowe szpilki. W dalszym ciągu dwutlenek węgla w układzie chłodzenia. Prawdopodobnie przyczyną jest (opinia mechanika) pęknięta tuleja cylindra. Auto kupiłem po długich poszukiwaniach, jeden właściciel, stan nadwozia i zawieszenia bardzo dobry. Zamontowana została nowa instalacja gazowa. Auto ma być na kilka lat. Podjąłem decyzję o wymianie całego silnika, wszyscy doradzają żeby wstawić taki sam. I tu mam pytanie: Czy można wstawić cały słupek silnika z M52B28TU, który według opinii tego forum jest wytrzymalszy. Cały osprzęt zostałby z M54. Wiem, że niektórzy powiedzą, że silnik M52 jest starszej generacji ale nie wszystko ci nowe jest lepsze, takie jest moje zdanie. Interesuje mnie to czy wszystko będzie grało bez tzw.druciarstwa i co się zmieni z mocą. PS Dla tego BMW pozbyłem się nowszego 530d 2007r dlatego prosił bym o konkretne odpowiedzi Pozdrawiam .